Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@07:27:57 GMT

ناله‌های خاموش در میان زوزه سگ‌ها

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۱۸۷۹

ناله‌های خاموش در میان زوزه سگ‌ها

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، چند روز پیش دختر بچه‌ای در رفسنجان براثر حمله سگ های ولگرد زخمی و پس از ۱۴ ساعت جدال با مرگ، جان می‌بازد.‌

می‌توانم چهره غم زده مادر کودک را تصور کنم که دوست داشت بالندگی فرزندش را ببیند، اما موجودی درنده جان فرزندش را گرفت موجودی که نمی‌توان او را محاکمه کرد، چون درندگی در ذات او است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این دست اتفاقات را شاید بار‌ها خوانده و تاسف خورده باشیم، اما به راستی حقوق شهروندی ما چه می‌شود؟

شاید به میان آمدن حقوق عامه در موضوع جمع آوری سگ‌های ولگرد بتواند نجات دهنده مردمی باشد که خطر در کمین آن‌ها است.

فاجعه‌ای به نام سگ‌های ولگرد که می‌تواند در سال‌های آینده به بحران تبدیل شود.

در حاشیه شهر‌ها و حتی درون شهر گله‌هایی را می‌بینی که گوسفند نیستند بلکه دسته ۲۰ یا ۳۰ عددی سگ‌های ولگرد هستند که گرسنه در کنار خیابان و داخل زباله‌ها به دنبال غذا هستند؛ و چه دندان گیر کودکی که به پست سگ‌ها بخورد.

برنامه‌هایی برای عقیم سازی سگ‌های ولگرد و جمع آوری آن‌ها مطرح و دنبال می‌شد، اما سرانجامی نداشت و رشد فزاینده سگ‌های ولگرد نشان از رها شدن و بی تفاوتی نسبت به طرح هااست.

شب‌ها اگر خوب به سکوت شب گوش کنی در میان آرامش شب صدای زوزه سگ‌ها را که یکدیگر برای رفتن به سراغ زباله‌ها صدا می‌زنند می‌شنوی و پیش خود می‌گویی بیچاره رفتگر تنها یا نانوای محل که اگر پیاده و تنها باشند سگ‌ها بی نصیبشان نمی‌گذارند.

شاید هم این سگ ها به هوای سگ هایی می آیند که درون خانه ها نگهداری می شوند و با خود فکر می کنند چرا ما مثل آنها حمام ،غذای خوب و  واکسن نداشته باشیم و حتما از روی حرص ناراحتی و این که بخواهند تلافی سگ های نازپروده دورن خانه را بکنند همانند برخی از همان سگ های خانگی به مردم حمله می کنند و طعم خون آنها را مشتاق تر می کند تا یکه تازی بکنند و کسی کاری به آنها نداشته باشد تا اگر جان آدمی گرفته شد همه سکوت بکنند و بگویند خب سگ است دیگر!

گرچه باید از انجمن حمایت از حیوانات هم کمک گرفت به نظر می‌رسد همین انجمن‌ها باید وارد عمل شوند و مرکزی را راه اندازی کنند و اقدام به نگهداری همه سگ‌های ولگرد کنند.

به دیوار همسایه خیره شده ام چند وقتی است گربه‌ای از روی آن رد نمی‌شود حتی در کنار کیسه‌های زباله کمتر گربه می‌بینی و عجیب‌تر این که در طول روز سگ‌های ولگردی را می‌بینی که در کوچه‌ها پرسه می‌زنند در بین زباله‌هایی که برخی بی موقع بیرون گذاشته اند می‌گردند و دندانی هم به عابران نشان می‌دهند و ترسی بر دل کودکان می‌گذارند.

اگر چاره اندیشی به موقع‌ای در این خصوص انجام نشود و مطالبه گری نداشته باشیم حمله سگ‌ها داغ‌های بیشماری بر دل مادران می‌نشاند پس بهتر است همه به فکر بیفتند قبل از این که مادری دیگری داغدار شود.

یادداشت از حمیده یزدی نژاد

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سگ های ولگرد حمله حیوانات گازگرفتگی سگ سگ های ولگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو

دریافت 12 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ خفاش، روباه، گربه و سگ می‌توانند منتقل کننده هاری باشند. هاری تنها بر اثر گاز گرفتی منتقل می‌شود که با ریختن بزاق حیوان روی زخم هم امکان ابتلا وجود دارد. اگر حیوان خانگی دارید، اگر سگ نگهبان دارید، اگر به راحتی سگ و گربه ولگرد را نوازش می‌کنید، اگر در اطراف محل زندگیتان پر از سگ‌های ولگرد شده یا شب‌ها روباه‌ می‌بینید، حواستان به هاری باشد. این ویدئو درباره علائم سگ هار می‌گوید.

کد خبر 847505 برچسب‌ها بهداشت عمومی خبر مهم سگ بدون صاحب

دیگر خبرها

  • آتش اعتراضات علیه اسرائیل دیگر خاموش‌شدنی نیست (فیلم)
  • مرگ خاموش تخت‌جمشید و بیستون
  • اقدامات پلیس آمریکا نمی‌تواند صدای دانشجویان معترض را خاموش کند
  • مرگ خاموش مرد ۵۲ ساله در مشهد
  • ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد
  • حمله مرگبار سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ساله در کرج
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد