Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‬ کریمی‬ فیروزجایی‬ در‬ گفتگو‬ با‬ خبرنگار‬ مهر گفت: با سفر رئیس قوه مقننه به روسیه نقش راهبردی دیپلماسی پارلمانی برای تقویت همگرایی منطقه‌ای و بین المللی نمایان می‌شود و هدف گیری دیپلماسی پارلمانی در کنار تقویت دیپلماسی عمومی تضمین کننده امنیت ملی است.

دبیر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اولین سفر خارجی رئیس مجلس یازدهم به روسیه افزود: این سفر بیانگر اهمیت نقش روسیه در همگرایی منطقه‌ای و مناسبات خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور تصریح کرد: بزودی نتایج مثبت سفر رئیس مجلس به روسیه در چارچوب تقویت روابط و مناسبات فی مابین آشکار خواهد شد.

کریمی فیروزجایی با تاکید بر نگاه عمیق کشورمان به همکاریهای بین المللی برای تأمین منافع مشترک یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون از همکاریهای بین المللی برای ایجاد ساختارهای نوین فرامنطقه ای خارج نشده است و بر این امر اصرار دارد.

نماینده مردم بابل با اشاره به نقش راهبردی روسیه درایجادسیاست توازن منطقه‌ای و بین المللی افزود: در جریان سفر مهم دکتر قالیباف به روسیه بستر همکاریهای دوجانبه تهران و مسکو بر روی ریل جدیدی قرار خواهد گرفت.

این نماینده مجلس یادآورشد: اجرای تفاهم نامه تجاری اوراسیا و تقویت مناسبات اقتصادی با روسیه از محورهای مهم سفر دکتر قالیباف به مسکواست و با توجه به نقش مهم روسیه در عرصه بین المللی تقویت نگاه به شرق از سوی کشورمان معنادار است.

عضو مجمع نمایندگان مازندران افزود: با توجه به سیاست جدید آمریکا در مورد برجام نزدیکی روابط با روسیه در پیشبرد منافع کشورمان حائز اهمیت است.

فیروزجایی با اشاره به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد لزوم برچیدن تحریم‌های یکجانبه وظالمانه آمریکا علیه کشورمان افزود: فرامین رهبری معظم انقلاب در همه عرصه‌ها بویژه سیاست خارجی فصل الخطاب و راهبردی است.

این نماینده مجلس با اشاره به مصوبه اقدام راهبردی مجلس مبنی بر اعمال محدودیت در اجرای تعهدات برجامی گفت: دولت باید تا دوم اسفند ماه جاری زمینه اجرایی شدن کامل این مصوبه را فراهم کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: مجلس یازدهم هیچ گونه مماشات و تعلل در مقابل بد عهدی غرب بر سر برجام را تحمل نخواهد کرد.

کد خبر 5141834

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی علی کریمی اتحادیه اوراسیا دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بوشهر گرگان انقلاب اسلامی ایران عکس استانها شیراز شهرستان کرج سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ایلام بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۲۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان

منابع خبری افغانستان از سفر یک هیئت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به ولایت هرات خبر دادند.

این هیأت به ریاست رئیس اتحادیه تجار و تولیدکنندگان ترکمنستان امروز وارد هرات شده‌اند.

هدف از این سفر بررسی شرایط افزایش تجارت میان دو کشور می‌باشد.

قربانقلی بردی محمدوف، رهبر ملی ترکمنستان گفته بود به انتقال گاز و برق به این افغانستان توجه ویژه دارد و برای امتداد خط آهن نیز تلاش خواهد کرد و در بخش‌های مختلف تجارت با افغانستان تسهیلات ایجاد خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود