Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@11:29:06 GMT

اردبیل 12 شهید مدافع حرم و سلامت دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۲۵۰۴

اردبیل 12 شهید مدافع حرم و سلامت دارد

ایسنا/اردبیل مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: استان اردبیل به وجود 12 شهید مدافع حرم و مدافع سلامت در این خطه عزتمند افتخار می‌کند.

شاهی در مراسم افتتاح طرح‌های شهرستان اردبیل با تکریم از شهدا و مقام عزتمند آنها اظهار کرد: ما امروز تمام سرمایه‌های مادی و معنوی خود را مرهون اصحاب پرافتخار شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگانی هستیم که بدون ادعا در عرصه دفاع از کشور جانفشانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به فرمان امام راحل بنیاد شهید در صیانت از دستاوردها و فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت خود را آغاز کرد و در سال‌های بعد با ادغامی که در این مجموعه انجام شد، مقام معظم رهبری بر تداوم فعالیت بنیاد شهید تاکید کرده تا تجلیل و تکریم از خانواده‌های عزتمند شهدا و ایثارگران همچنان در دستور کار باشد.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت:‌ بنیاد شهید به عنوان یک دولت کوچک فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی، مسکن و اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران را عهده‌دار است و در نهادهای مختلف نیز ستاد شاهد شکل گرفته تا امکان تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان شهدا و ایثارگران فراهم آید.


شاهی وظیفه بنیاد شهید را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین دستاوردهای ارزشمند در این حوزه اعلام کرد و افزود: تمامی آثار شهدا را در موزه شهدا در معرض دید علاقمندان قرار دادیم تا با مشاهده این موزه ارزشمند به انتقال فرهنگ شهادت و ایثار کمک کنیم.


وی به فعالیت‌های ورزشی ایثارگران در بخش‌های مختلف و ضرورت تحرک‌بخشی به جانبازان اشاره کرد و ادامه داد: سالن‌های متعددی تجهیز و آماده شده تا در رشته‌های مختلف و در مناسبت‌های انقلابی و مذهبی رویدادهای ورزشی را برگزار و در خدمت این جامعه پرافتخار باشیم.


شاهی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: استان اردبیل به وجود سه هزار و 400 شهید افتخار می‌کند که 47 شهید مربوط به دوران پیروزی انقلاب و مابقی شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم و سلامت هستند.


وی به وجود 10 هزار جانباز و 697 آزاده در استان اشاره کرد و گفت: استان اردبیل به نسبت آمار جمعیتی خود در تقدیم شهدا، جانبازان و ایثارگران جز استان‌های پیشرو و پیشتاز بوده است.


شاهی در ادامه به فعالیت‌های متعدد در خدمت‌رسانی به جامعه شریف ایثارگران اشاره کرد و افزود: بخشی از فعالیت‌ ما مربوط به مراکز مشاوره و مددکاری است که در پنج شهرستان استان این مراکز دایر شده و برای خانواده ایثارگران خدمات متنوعی را ارائه می‌کند.


وی اضافه کرد: در سایه فعالیت این مراکز ازدواج و ارتقا مهارت زندگی و برنامه‌های آموزشی در این زمینه با توفیقاتی روبه‌رو بوده به طوریکه کمترین طلاق را در استان در بین خانواده ایثارگران، فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان شاهد هستیم.


شاهی بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی‌ برگزاری یادواره‌های شهدا با محدودیت‌هایی روبه‌رو بوده اما ما از روز نخست ایام دهه فجر با میهمانی لاله‌ها برنامه‌های گرامیداشت این ایام را شروع کردیم.


وی به برگزاری طرح سپاس با همکاری نهادهای مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در قالب این طرح ارزشمند سرکشی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در دستور کار قرار گرفته و حتی به صورت محله‌محور این کار با یک برنامه‌ریزی دقیق سالانه در حال انجام است.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل اظهار کرد: در قالب این طرح روحانی محله به همراه ریش سفیدان محلات و مسئولان به دیدار خانواده‌های شهدا می‌روند و با تقدیم گل و هدایایی از ایثار و مجاهدت فرزندان شهدا تجلیل و تکریم انجام می‌شود.


شاهی به تهیه آثار مکتوب از شهدا و جمع‌آوری وصیت‌نامه آنها اشاره کرد و گفت:‌ با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حوزه هنری و معاونت فرهنگی سپاه تهیه و تدوین کتاب‌ها در دستور کار قرار گرفته به طوریکه تاکنون وصیت‌نامه همه شهدا جمع‌آوری و در یک مجلد به چاپ رسیده است.


وی در مورد نامگذاری کوچه‌ها، خیابان‌ها و محلات مختلف استان به نام شهدا تصریح کرد: با همکاری شورای نامگذاری این کار به صورت کامل انجام شده و همچنان با اولویت نامگذاری شهدا این فعالیت‌ها انجام می‌شود.


شاهی در پایان از برگزاری یادواره سه شهید مدافع سلامت در اردبیل خبر داد و افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یادواره سه شهید مدافع سلامت در هفته‌های آینده برگزار خواهد شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شهید مدافع حرم شهدا و ایثارگران استان اردبیل بنیاد شهید شهید مدافع فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۲۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی همزمان با سفر مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با برگزاری مراسمی در حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

در این مراسم که روز جمعه، ۷ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای هشت بهشت شهر جدید سهند برگزار شد، به صورت نمادین چند فقره از قراردادهای واگذاری این قطعات مسکونی در شهر جدید سهند اهدا شد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حاشیه‌ی آیین واگذاری این زمین‌ها گفت: در این مرحله به ۱۷۷ ایثارگرِ مشمولِ ماده هفت قانون جامع خدمات رسانی مسکن، زمین واگذار شد و طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته، پس از انجام فرایند اداری، در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگرانِ واجد شرایطِ دیگر نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.

علی اکبر سلمانی افزود: به غیر از این توافق که حاصل یک اقدامِ ابتکاری در سطح استانی بود، مصوبه‌ی پنجمین جلسه‌ی کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده هفت قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونی هفت هزار نفر از ایثارگران واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه در اسرع وقت است.

وی یادآوری کرد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از پنج هزارو ۵۰۰ ایثارگر دیگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در آذربایجان شرقی هستند.

سلمانی یادآوری کرد: در سنوات گذشته در مجموع نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده هفت قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شده‌اند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه های تابعه‌ی وزارت راه و شهرسازی در استان، تامین مسکن همه‌ی ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، وی افزود: قانون، تکلیف تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست