Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حامد احمدی مدیر جهاد کشاورزی دهگلان گفت: در بخش کشاورزی بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان هزینه شده که ۱۰ میلیارد تومان آن از تسهیلات کم بهره و یارانه دار پرداخت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حامد احمدی مدیر جهاد کشاورزی دهگلان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر با اشاره به افتتاح ۱۰ طرح زیر بخش کشاورزی مربوط به بخش های صنایع تبدیلی، تکمیلی، تولیدات دامی و آب و خاک گفت: در طرحهای فوق مبلغی بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که ۱۸ میلیارد تومان آورده شخصی متقاضیان و ده میلیارد تومان از تسهیلات کم بهره و یارانه دار پرداخت شده و در این ده طرح برای ۲۲ نفر به صوررت مستقیم و ۱۰۰نفر به صورت غیر مستقیم  ایجاد اشتغال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی با بیان اینکه از مجموع ۴۴۹ هزار تن تولید محصولات کشاورزی در شهرستان حدود ۲۳ هزار تن آن متعلق به حوزه دام است گفت: شهرستان دهگلان ظرفیت بالقوه و بالفعل خاص در زمینه دامداری دارد و با توجه به اینکه  سالیانه ۷۵ هزار تن علوفه مرغوب درجه یک از مزارع این شهرستان به استانهای همجوار صادر می شود می تواند در حوزه توسعه دامپروری نقشی بسزا در شهرستان و استان داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر  حدود ۹۱ هزار راس دام سبک و ۱۷ هزار راس دام سنگین در شهرستان وجود دارد که ۶۴ واحد به صورت صنعتی و ۲۰۰ واحد به صورت نیمه صنعتی در در حوزه دام سبک و سنگین فعالیت می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان با اشاره به افتتاح واحد ۲۰۰ راسی پروار بندی بره گفت: اعتبار سرمایه گذاری شده این طرح  ۳۷۰ میلیون  تومان به صورت تسهیلات از محل اشتغال پایدار و بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان آورده شخصی سرمایه گذار که با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۴ نفر یه صورت دائم و سالیانه قادر به تولید ۱۸ تن گوشت قرمز می باشد و در سطح شهرستان سالیانه حدود هزار و ۷۴۵ تن گوشت قرمز تولید و به بازار عرضه می شود.

وی با اشاره به افتتاح طرح سردخانه ۱۵۰۰ تنی روستای علی آباد مشیر گفت: در این طرح با پرداخت تسهیلات ۹۵۰۰ میلیون ریال و آورده شخصی ۲۰ میلیارد ریالی برای ۳نفر به صورت مستقیم  و ۱۰ نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد  اشتغال شده است.

عارف مجیدی مالک واحد پروار بندی ۲۰۰ راسی در ادامه بابیان اینکه از سال ۹۷ در این واحد شروع به فعالیت نموده اظهار داشت: با دریافت تسهیلات ۳۶۹ میلیون تومان برای ساخت مکان دام و مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان وام سرمایه در گردش برای خرید دام دریافت کردم  و زمان شروع به فعالیت با ورشکستگی روبرو شدم  زیرا مجبور شدم سال گذشته مبلغ ۸۶ میلیون تومان قسط اول وام اشتغال پایدار را پرداخت کنم و مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان هم قسط یکجا پرداخت کنم و طبق درخواست برای کمک از اداره کار، جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی که هیچ کمکی در این راستا انجام ندادند و با توجه به سال جهش تولید که بانک می خواهد قسط را یکجا پرداخت کنم آیا این جهش تولید است چرا مسئولین در سطح شهرستان و استان دغدغه تولید کننده را درک نمی کنند.

این کار آفرین با بیان اینکه برای پرداخت اقساط منزل مسکونی را در رهن گذاشته گفت: درصد وام دریافتی ۴ درصد بوده که الان به من اعلام شده با توجه به اینکه کارمند هستی باید سود وام ۱۸درصد باشد در حالیکه اداره کار از روز اول اطلاع داشت که من کارمندم هستم  چرا شروع فعالیت به من اطلاع نداند که مجوز به اسم کسی دیگر باشد.

وی ضمن انتقاد از جهاد کشاورزی دهگلان گفت: آیا سهمیه دامداری ۲۰۰ راسی۵۰۰ کیلوگرم جو و ۵ کیسه سبوس است آیا این سهمیه جوابگوی تولید کننده است اگر در واقع از تولید کننده حمایت نشود تولید کننده قادر به فعالیت نخواهد بود.

فرزاد شمس فرماندار دهگلان هم با اشاره به سال جهش تولید با بیان اینکه باید از تولید کننده حمایت شود و تسهیلات به کسانی پرداخت شود که ایجاد اشتغال می کنند گفت: نباید به افر اد شاغل تسهیلات اشتغال داده شود  و باید این موضوع از روز شروع فعالیت بررسی می شد در واقع  کسانی که اینکار را به صورت ناهماهنگی انجام داده اند به صورت جزیره ای عمل کرده اند.

فرماندار دهگلان با اشاره به نهادهای دامی گفت: جهاد کشاورزی باید دقت کند و خدمات را به اهلش بدهد و دامدار از غیر دامدار و کشاورز از غیر کشاورز  باید از هم منفک شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی دهگلان میلیارد تومان میلیون تومان تولید کننده هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته گفت: استان اردبیل مهد پرورش زنبور عسل است و رتبه چهارم کشوری را در تولید عسل دارد.

نوبخت اژدری ۱۱ اردیبهشت در جلسه منتخبین جدید هیات مدیره تعاونی زنبورداری گفت: استان اردبیل مهد پرورش زنبور عسل است و رتبه چهارم کشوری را در تولید دارد.

اژدری با بیان اینکه در سال گذشته ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل از زنبورستانهای استان برداشت شده است، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات گردآوری شده، در استان اردبیل بیش از ۵۰۲ هزار و ۹۶۹ کلنی زنبور عسل مدرن با میانگین تولید ۱۴.۷ کیلوگرم عسل و میانگین تولید در کلنی های سنتی ۶.۷ کیلوگرم عسل می باشد.

این مقام مسئول افزود: تعداد کل زنبورستان‌های این استان را بر اساس اطلاعات آماری انجام شده ۳ هزار و ۷۱۴ زنبورستان شمارش شده و افراد شاغل در این زنبورستان‌ها ۶ هزار و ۲۴۳ نفر بر اساس تعداد کلنی می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی است و ۳۵ درصد اشتغال به این بخش مربوط می شود و بیانگر این است که یک سوم اشتغال وابسته به بخش کشاورزی است اما متأسفانه فرهنگ تعاون در این استان زرخیز جای خود را باز نکرده است.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته