Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@16:40:06 GMT

طرح زیست شبانه منتفی است

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۲۶۷۱

طرح زیست شبانه منتفی است

شهرداری محسنی بندپی گفت: شهرداری در همه مناطق شهر تهران به ویژه مناطق پرتراکم نظیر ۱۱،۴،۱،۱۲،۲۰ و ۶ با اولویت ساماندهی دستفروشان و دوره گردی اقدام کنند.

به گزارش مشرق، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در نخستین جلسه ساماندهی دستفروش‌ها بابیان این مطلب که قطعا بر اساس بخشنامه وزارت کشور نسبت به ساماندهی دستفروش‌ها اقدام خواهیم کرد گفت: این طرح در راستای کاهش تجمعات و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در شهر و استان تهران عملیاتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: استاندار تهران از احتمال تعویق سر رسید اقساط کرونایی خبر داد

محسنی بندپی شرایط کرونا در استان تهران را به شدت شکننده و ناپایدار ارزیابی کرد و امکان اجرای طرح زیست شبانه در شرایط فعلی در شهر تهران را منتفی دانست و ادامه داد: اساسا مکان‌های با تجمع و حجم تراکم بالای جمعیتی از مراکز پرخطر و آلوده به لحاظ انتقال ویروس کرونا هستند و باید از هرگونه فعالیت خودرویی دستفروشی و دوره گردی که موجب تجمع مردم شود جلوگیری کنیم.

وی بر لزوم ساماندهی دستفروش‌ها در همه مناطق شهر تهران از شهرداری تاکید کرد و افزود: شهرداری در همه مناطق شهر تهران به ویژه مناطق پرتراکم نظیر ۱۱،۴،۱،۱۲،۲۰ و ۶ با اولویت ساماندهی دستفروشان و دوره گردی اقدام کنند.

محسنی بندپی محوریت اجرای این طرح را با شهرداری عنوان کرد و همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی در استان و شهر تهران را برای اجرای هرچه دقیق‌تر این طرح ضروری دانست و یادآور شد: در اجرای این طرح به هیچ وجه برخورد فیزیکی و انتظامی با دستفروشان نخواهیم داشت و حتما با درک شرایط این قشر آسیب پذیر اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که برای ساماندهی دایمی دستفروش‌ها در مکانی مشخص و متمرکز با کمبود زمین در شهر تهران مواجه ایم.

استاندار تهران با ذکر این نکته که براساس اعلام شهرداری تهران تاکنون پنج هزار دستفروش در شهر تهران ساماندهی شده اند تصریح کرد: بر اساس اعلام فرمانداری تهران ۱۴هزار دستفروش ثابت در شهر تهران داریم که اغلب غیر بومی و مهاجر از سایر استان‌های کشور هستند.

استاندار تهران ادامه داد:محدودیت‌های ۲۱گانه ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا کارشناسی شده است و در این شرایط همه ملزم به رعایت آن هستیم و نشانه‌هایی وجود دارد که آمار سرپایی و بستری در کشور و استان تهران رو به افزایش است و اگر به موقع وارد عمل نشویم اقدام به ساماندهی دستفروش‌ها نکنیم قطعا با خیزش جدیدی از کرونا در استان مواجه خواهیم بود

وی لزوم برنامه ریزی مشخص برای غربالگری بین دستفروشان و دوره گردهای ثابت و متحرک را از سوی مجریان این طرح ضروری دانست و افزود: از هم اکنون باید برای تجمعات پایان سال تدبیر کنیم.

استاندار تهران با تشریح شرایط تهران و کمبود زمین برای ساخت کلانتری و مدرسه یادآور شد:اگر زمینی متعلق به اراضی اداره کل مسکن و شهرسازی در شهر تهران معرفی شود حتما با مطالبه گری می‌کنیم و بر اساس قانون نسبت به تملک آن و تجمیع دستفروش‌ها در این مکان اقدام خواهیم کرد.

استاندار تهران در خاتمه تاکید کرد: شهرداری تهران ظرف مدت یک هفته نسبت به سبک سازی مناطق پرتراکم شهر تهران از دست فروش‌ها و دوره گردها و همچنین ارائه برنامه در این خصوص اقدام کند و فرمانداران استان هم باید نسبت به نظارت میدانی بر اجرای صحیح این طرح اقدام کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر اخبار حوادث انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران طرح زیست شبانه ساماندهی دستفروش ها استاندار تهران شهر تهران محسنی بندپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج

سیدانور رشیدی ظهر امروز در نشست مدیران و معاونین شهرداری سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج به مناسبت روز شورا‌ها، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۵ اردبیهشت ماه جاری ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر اجرا خواهد شد.

شهردار سنندج، عنوان کرد: تمام توان خود را در راستای اجرای کامل ساماندهی دستفروشان انجام خواهیم داد و در این راستا نیازمند همراهی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف است.

وی بیان کرد: در اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش هرگز دنبال بریدن نان و منبع درآمد هیچ شهروندی نیستیم، بلکه هدف ما اجرای طرح‌های کارشناسی شده برای مدیریت و ساماندهی وضعیت وانت‌بار‌ها و دست‌فروشان است.

به گفته شهردار سنندج، در این راستا ۵ نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلا در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته است.

پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شد

رشیدی ادامه داد: برخی اقدامات زیرساختی شهرداری مانند اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری برای هوشمندسازی و احداث سوله برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در آینده نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است، افزود: تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی، کاهش فساد اداری و …خواهد بود.

رشیدی گفت: در راستا رفع مشکلات ترافیکی به عنوان یکی از دغدغه‌ها و مطالبات اصلی مردم، پروژه تعریض پل قشلاق، تکمیل بلوار سنجرخان و تکمیل بلوار ننله، انجام شده و پروژه تقاطع غیر همسطح محمدی، بلوار ۲۴ متری توس نوذر امسال اجرا خواهد شد.

شهردار سنندج بیان کرد: کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی هسته مرکزی شهر با عرصه ۳ هزار مترمربع نیز انجام می‌شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این دیدار گفت: امروز جامعه ما نیاز به کار و تلاش دارد هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد، باید توان و تلاش خود را در مسیر انجام وظایف بکار گیرد و از ناملایمات و سنگ‌اندازی‌ها نهراسد.

وی خطاب به معاونین، روسای سازمان‌ها و شهرداران حاضر در جلسه گفت: از تخریب‌ها نترسید؛ زدن برخی تیتر‌های زرد در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها دلسوزی برای شهر نیست، اگر چه مجموعه شورا و شهرداری از انتقاد‌های سازنده استقبال می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مسیر ویژه خیابان جمهوری ساماندهی شد
  • بحران غذادهی غیراصولی به سگ‌های بلاصاحب ادامه دارد
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج