Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل کارخانه سهندجام تبریز که به عنوان یکی از صادرکنندگان ملی و کارآفرینان برتر استانی انتخاب شده بود، از تجربیات خود و چالش‌های پیش روی این صنعت سخن می‌گوید.

یعقوب محبوبیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شرکت سهندجام تبریز تولیدکننده انواع شیشه در سال 1382 کلنگ زنی شده و در سال 85 تولید شیشه را آغاز کرده است، اظهار کرد: این کارخانه به عنوان بزرگترین واحد تولید کننده شیشه در شمالغرب و تنها تولید کننده شیشه سیمی(مسلح) کشور فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر این کارخانه با تولید انواع شیشه‌های مشجر، فلوت و سکوریت در رنگ‌های مختلف اعم از سفید، برنز، دودی و ضخامت‌های چهار تا 10 میل پیشتاز بوده و با توجه به قابلیت‌های منحصر به فرد خود، توانایی تولید شیشه‌های پروفیل و شیشه بدون آهن (سولار) را که صرفاً جهت آبگرمکن‌های خورشیدی استفاده می‌شود، دارد.

اشتغال بیش از 1000 نفر در کارخانه سهند جام تبریز

وی افزود: میزان اشتغال در اوایل تاسیس کارخانه حدود 200 نفر بوده و هم اکنون بیش از 1000 نفر در مجموعه صنعتی سهند جام تبریز مشغول فعالیت هستند. 

وی، مجموع میزان صادرات این مجموعه صنعتی در سال 98 را حدود 26 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: میزان تولید شیشه فلوت حدود 13 میلیون مترمربع، شیشه مشجر بالغ بر دو میلیون و 859 هزار مترمربع، شیشه ایمنی 960 هزار مترمرفع و آینه 221 هزار و 145 مترمربع است.

صادرات محصولات شرکت سهند جام تبریز به کشورهای اروپایی، آسیایی و منطقه قفقاز

محبوبیان با اشاره به صادرات به کشورهای اروپایی و آسیای میانه با توجه به کیفیت بالا و به روز بودن طرح‌ها، گفت: هم اکنون محصولات این واحد تولیدی به کشورهای عراق، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان، افغانستان، ترکیه، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، هندوستان، کره جنوبی، کویت، عمان، امارات متحده، روسیه، ایتالیا، رومانی، بلغارستان، قبرس و صربستان صادر می‌شود.

استخدام نیروی کار جدید در مجموعه صنعتی سهند جام تبریز در شرایط کرونایی

وی با بیان این‌که در شرایط کرونایی نیز با تلاش همکاران در این واحد صنعتی، هیچکدام از نیروهای فعال تعدیل نشدند، گفت: کرونا باعث اختلال در ساعت کار کارخانه شده و از اواخر سال 98 تا سه ماه اول سال 99 با توجه به بسته بودن مرزها، صادرات مجموعه را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

مدیرعامل شرکت سهند جام تبریز اضافه کرد: به علت محدودیت‌های اعمال شده در مرزها توسط همسایگان نیز مشکلات و اختلالاتی در صادرات به‌وجود آمد، اما به هیچ عنوان تولیدات این کارخانه کاهش نیافته و تعدیل نیرو اتفاق نیافتاده است؛ به گونه‌ای که حتی نیروی کار جدید نیز استخدام شده است.

وی، تمرکز بر نقاط قوت مجـموعه، برنامه ریزی دقیق، یادگیری موارد جـدید، داشتن پشتکار، نظم و انضباط کاری، جست‌وجوی راه‌هـای جدید برای توسـعه و افزایش کیفیت محـصولات، مدیریت زمان، پرشـوری در کار، اعـتماد به نفس و ایمان به قابلیت‌های مجموعه، استفاده از نیروی متخصص و قوی، صادرات به کشورهای مختلف و تنوع محصولات و استفاده حداکثری از مواد اولیه تولید داخل را راز موفقیت خود عنوان کرد و گفت: اگر به عشق به تولید نبود، قطعا هیچ تولیدکننده‌ای در این شرایط سخت اقتصادی و کرونایی، دوام نمی‌آورد.

وی با اشاره به ظرفیت تولید سالانه کارخانه سهند جام تبریز، اظهار کرد: طبق پروانه بهره برداری، در این مجموعه ظرفیت تولید شیشه فلوت 146 هزار تن، شیشه مشجر50 هزارتن، شیشه سکوریت 12 هزار تن و آینه 10 هزار تن در سال است.

محبوبیان با اشاره به تجربیات خود در شرایط کرونایی در راستای تداوم فعالیت‌ها و چرخه تولید، خاطرنشان کرد: در این شرایط باید شرکت‌ها در اولین مرحله، صادرات محور باشند و از سوی دیگر استفاده از ظرفیت داخلی برای افزایش تولید، ترکیب بهینه از ماشین آلات داخلی و خارجی برای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، بهینه سازی و ارتقای ماشین آلات موجود و تکیه بر توان داخلی متخصصان را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی در ادامه به چالش‌های این حوزه نیز اشاره کرده و خواستار شد: بحث حمل و نقل و عدم ارائه سرویس مناسب از سوی ناوگان‌های ریلی و دریایی( کشتی) جهت صادرات محصولات تولیدی، مشکلات بانکی و هزینه صادرات از جمله چالش‌های این حوزه بوده و همچنین عدم همکاری ادارات داخلی در امور مربوط به صادرات و واردات که در قالب صدور بخشنامه‌ها، بیشتر نمایان می‌شود، از جمله مشکلات تولیدکنندگان بوده که برطرف کردن آن‌ها می‌تواند گامی موثر در جهت خارج شدن صنایع داخلی از رکود باشد.

انتهای رپرتاژ

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی توليد سال جهش تولید سهند جام تبریز تولید شیشه شرکت سهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۲۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟