Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام جوکار گفت: امروز پیشرفت های کشور با وجود سخت ترین تحریم ها دشمنان را حیرت زده کرده است و به واسطه همین استقلال در حوزه نظامی سیاست های استعمارگرانه آمریکا را شکست داده ایم.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی _فرزانه تهجا: انقلاب اسلامی با تکیه بر دین اسلام  توانست با دست خالی در سایه رهبری ولایت فقیه نوع جدیدی از حکومت مردم سالاری دینی برگفته از الگوی اسلامی را در دنیا معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز انقلاب اسلامی با تمامی فشارها و تحریم ها در حوزه های بسیاری مانند: نظامی، پزشکی، علمی و فناوری به یکی از کشورهای مهم در منطقه تبدیل شده است در همین رابطه گفتگویی با  حجت الاسلام  رضا جوکارامام جمعه شهر قدس در مورد توسعه 40 ساله انقلاب اسلامی به شرح زیر ارایه می شود.  

 

جایگاه انقلاب اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید؟

 

انقلاب اسلامی در امتداد انقلاب فاطمی و آرمان های دین مبین اسلام به پیروزی رسیده است. انقلاب اسلامی چهل و دومین سال خود را جشن می گیرد در حالی که 7 رئیس جمهور آمریکا آرزوی شکست ما را با خود برده اند. امروز انقلاب روز به روز بالنده تر در مسیر رشد و تعالی حرکت می کند. 

مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در دنیا چیست؟

یکی از دستاوردهای انکار ناپذیر  انقلاب اسلامی این بود که تبدیل به الگوی حکومت و مردم سالاری دینی در جهان شده است. علاوه بر اینکه انقلاب اسلامی به مردم مظلوم جرات داد تا برابر حکام ظالم بایستند و زیر بار زورگویی های آنها نروند. شعار راهبردی «مرگ بر آمریکا» مردم ایران در حال حاضر تبدیل به شعار بین المللی همه آزادیخواهان در سراسر جهان شده است.   

 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کدام حوزه ها استقلال محقق شد؟

به برکت انقلاب اسلامی، استقلال در حوزه های مختلف مانند نظامی و سیاسی محقق شده است. دلیل اینکه دشمنان دست از کارشکنی ها بر نمی دارند همین استقلال خواهی و روی پای خود ایستادن مردم انقلابی جمهوری اسلامی ایران است. 

استقلال، مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی است. دولت پهلوی وابسته به مستکبران بود و از آمریکا دستور مستقیم برای اداره کشور می گرفت. در انقلاب اسلامی بر خلاف دولت پهلوی تصمیم گیری ها برای اداره کشور در داخل ایران گرفته می شود.

 

جایگاه مستشاران خارجی قبل از انقلاب اسلامی چگونه بود؟

طبق آمار منتشر شده از سوی آمریکا تعداد مستشاران آمریکایی نظامی در سال 1976 یعنی 4 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 24 هزار نفر بود که قرار بود برای وابستگی و خرید اسلحه بیشتر این تعداد در سال 1980 به 60 هزار نفر برسد که به لطف خدا، رهبری امام (ره) و مردم انقلابی این اتفاق نیفتاد. 

 

تفاوت حکومت پهلوی و جمهوری اسلامی در حوزه تصمیم گیری و مسائل محور کشور چیست؟

دولت پهلوی پیاده نظام دولت های غربی در منطقه بود اما جمهوری اسلامی خودش تصمیم می گیرد که کشورش را چطور اداره کند و در سیاست خارجی چه رویکردی را در پیش بگیرد. 

در مسئله نظامی به جایی رسیده ایم که نه تنها نیاز خودمان را در حوزه تجهیزات تامین می کنیم بلکه کشورهای محور مقاومت در منطقه را هم پشتیبانی می کنیم.

 

با توجه به آغاز جنگ تحمیلی در اوایل پیروزی انقلاب ، ایران چگونه توانست سیاستهای آمریکا راشکست دهد؟

در 8 سال دفاع مقدس یکی از نیازهای کشور تامین سیم خاردار بود اما در حال حاضر پیشرفت های کشور با وجود سخت ترین تحریم ها دشمنان را حیرت زده کرده است. به واسطه همین استقلال در حوزه نظامی سیاست های استعمارگرانه آمریکا را شکست داده ایم. 

 

با تکیه بر آمار مستدل کمی و کیفی چند نمونه از پیشرفتهای نظام اسلامی پس از پیروزی انقلاب را توضیح بفرمایید؟

آمارها نشان می دهد که در عرصه صنعتی قبل از انقلاب اسلامی رتبه 64 جهان را داشتیم که در حال حاضر به رتبه 19 رسیده ایم. البته این پیشرفت ها در حوزه های دیگر مانند پزشکی هم قابل مشاهده است به طوریکه قبل از انقلاب اسلامی رتبه 43 را داشتیم اما امروز به رتبه 10 رسیده ایم. 

پیشرفت های کشور در حوزه پزشکی هم برجسته بوده به طوریکه در منطقه غرب آسیا رتبه اول را کسب کرده ایم که بسیار ارزشمند است. در حوزه ورزشی هم قبل از انقلاب اسلامی رتبه 70 دنیا را داشتیم که امروز در جایگاه 13 قرار داریم.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر استعمار امریکا انقلاب اسلامی قبل از انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب پیشرفت ها حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۲۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویان در آمریکا نشانگر بیدار شدن مردم دنیاست

ایسنا/مرکزی خطیب جمعه اراک گفت: جنبش دانشجویی که در آمریکا شکل گرفته، شگفت انگیز است و نشانه بیداری مردم جهان است.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، ۱۴ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: امام جعفر صادق(ع) صدها درس پیرامون موضوعات مختلف به ما داده‌اند و در بسیاری از موارد به بیان عوامل بقا، پایداری، عظمت و استقلال جامعه اسلامی می‌پردازند.

وی اضافه کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند، قدرت اقتصادی جامعه اسلامی باید در اختیار افرادی باشد که حلال و حرام را تشخیص می‌دهند و مرد عمل و اهل کار معروف باشند چراکه اگر اینگونه نباشد جامعه اسلامی ضربه خواهد دید. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: انقلاب اسلامی بر پایه‌های کربلا و امامین باقر و صادق(ع) استوار است. امام صادق(ع) الگوی تمام عیار سعادت دنیا و آخرت است. اگر علم ایشان نبود حوزه‌های علمیه ما نیز به این میزان خیر و برکت نداشتند. 

وی در ادامه، با بیان اینکه جنبش دانشجویی که در آمریکا شکل گرفته، شگفت انگیز است گفت: حوادث اخیر در فلسطین تاثیر بسیار بزرگی بر جهان گذاشته و موجب بیداری مردم در آمریکا و اروپا شده است.  

امام جمعه اراک ادامه داد: هدف سیاست‌های شوم استکباری صهیونیست‌ها این است که خاورمیانه، جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی را مهار کنند. همانطور که جوانان ما در زمان انقلاب در برابر طاغوت ایستادند، امیدواریم این بار نیز به همراهی مردان حزب الله، عراق، سوریه و یمن بتوانیم صهیونیست‌ها را شکست دهیم.

وی افزود: تاثیرگذاری‌های امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و خون شهدا امروزه مردم جهان را بیدار کرده است. امیدواریم سازمان ملل نیز تغییر کند چراکه این سازمان ملل نیست بلکه سازمان آمریکا و انگلیس و صهیونیسم است. 

دری نجف آبادی همچنین با اشاره به هفته معلم و روز کارگر گفت: عرق کارگر مقدس است و بایستی تمام کارگران با تمام وجود برای تولید و پیشرفت و تقویت پایه‌های اقتصاد ملی تلاش کنند. 

وی با اشاره به هفته سیاسی و عقیدتی سپاه پاسداران نیز اظهار کرد: برادران سپاه، مایه امید و چشم و چراغ جامعه هستند و بایستی روز به روز تقویت شوند تا به عزت و سربلندی نظام کمک کنند. هر فردی در میدان جمهوری‌ اسلامی به سهم خودش هر اندازه که می‌تواند باید در جهت رشد تولید و تقویت اقتصاد ملی و قطع وابستگی‌ها تلاش کند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • جنبش دانشجویان در آمریکا نشانگر بیدار شدن مردم دنیاست
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • اعلام فهرست انتخاباتی جمعیت جوانان انقلاب اسلامی برای تهران + اسامی
  • کارنامه سیاستهای مسکن پس از انقلاب و نتایج آن در یک قاب