Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@13:44:11 GMT

بهترین زمان خرید تیرآهن

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۳۹۰۱

بهترین زمان خرید تیرآهن

آمار و ارقام منتشر شده نشان می‌دهد که پس از وقوع زلزله و یا حوادث طبیعی به دلیل تخریب سازه، افراد بسیاری جان خود را از دست می‌دهند. این عامل در ایران نیز جزو اولین عوامل مرگ و میر شناخته می‌شود. وقوع زلزله‌های متعدد در سال‌های اخیر و وجود چندین گسل فعال در ایران شاهدی بر این مدعا است.

از جمله تدابیری که برای ایمن سازی سازه‌های مختلف در نظر گرفته شده است، استفاده از مقاطع فولادی مختلف می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا انواع تیرآهن و میلگرد نقش کلیدی در حفظ و ایمنی سازه در برابر نیروهای جانبی را برعهده دارند. نیروهای ناشی از زلزله از طریق این مقاطع فلزی به پی ساختمان منتقل شده و از تخریب ساختمان جلوگیری می‌شود. بدین ترتیب از جان و مال مردم در برابر حوادث طبیعی حفاظت شده و میزان خسارات تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

ورود تیرآهن به صنعت ساختمان سازی موجب شد تا رویای دستیابی به آسمان خراش‌ها نیز تحقق پیدا کند. پیش از آن ساختمان‌ها اغلب تک طبقه و کوتاه بودند. اما قابلیت گسترش دادن تیرآهن با اتصالات و نیز مقاومت بالا در برابر نیروهای مختلف، موجب گسترش آسمان خراش‌ها در کلان شهرها شد.

صفر تا 100 تیرآهن

شکل مقطع هر تیرآهن به صورت I انگلیسی می‌باشد. هر تیرآهن از دو بخش اصلی جان و بال تشکیل شده است. جان بخش بدنه و بال‌های به صورت دو صفحه موازی در بالا و پایین جان قرار می‌گیرد. جان در برابر نیروهای خمشی و بال‌ها در برابر نیروهای برشی از خود مقاومت نشان می‌دهند. تیرآهن‌ها از نورد گرم شمش‌های فولادی تولید می‌شوند. به همین منظور ابتدا باید شمش را در کوره تا دمای مشخص پیشگرم کرد. سپس در چندین مرحله با کمک نیروهای فشاری غلتک، تیرآهن تولید می‌شود. تیرآهن گداخته‌ای که از خط نورد خارج می‌شود، ممکن است دچار چین خوردگی شده باشد. با استفاده ازفرایند اتوکشی این ایراد برطرف خواهد شد. تیرآهن‌ها پس از برش در دو طول 9 و 12 متر روانه بازار می‌شود.

استانداردهای مختلف تیرآهن

در تولید هر مقطع فولادی از استاندارد مشخصی استفاده می‌شود. در هر کدام از استانداردها ابعاد، خصوصیات ظاهری و خواص مکانیکی تیرآهن متفاوت خواهد بود. در تولید تیرآهن سه نوع استاندارد IPE، IPB و INP کاربرد دارد. در ایران تیرآهن‌ها مورد معامله با استاندارد IPE تولید می‌شود. پس از آن، هاش یا تیرآهن با استاندارد IPB بیشترین مصرف را دارد. 

برترین تولید کنندگان تیرآهن در ایران 

در بازار تیرآهن ایران نام یک برند بیش از همه به گوش می‌رسد. همان طور پیش از این عنوان شد، کارخانه ذوب آهن اصفهان به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین تولید کننده تیرآهن اهمیت ویژه‌ای در بازار آهن دارد. این مجموعه با ظرفیت تولید بیش از 1/5 میلیون تن در سال در صدر جدول تولیدکنندگان انواع تیرآهن کشور قرار می‌گیرد. کیفیت این محصول به اندازه‌ای است که شبه‌ای برای خریداران باقی نمی‌گذارد. 

تیرآهن فایکو از دیگر برندهای معتبری است که فروش بالایی دارد. این محصول از تولیدات کارخانه فولاد البرز ایرانیان است که در سایزهای 140 تا 270 میلیمتر تولید می‌شود. جهان صنعت کرمانشاه، تیرآهن ماهان، تیرآهن‌های اهواز و ظفر بناب برندهای دیگری هستند که متقاضیان خاص خود را دارند. 

اغلب نام برند تولید کننده و شماره تیرآهن در کنار مقدار استحکام کششی بر روی شاخه آن حک می‌شود. این کار کمک به شناسایی راحت برندهای مختلف تیرآهن کمک می‌کند. به عنوان مثال نماد ESCO نشان دهنده تیرآهن تولیدی ذوب آهن اصفهان است. 

انواع تیرآهن در سایزهای مختلف تولید می‌شوند. البته که تغییر سایز تیرآهن در محدوده مشخصی انجام می‌گیرد. سایز این نوع مقطع براساس ارتفاع جان محاسبه می‎‌گردد. به طور مثال تیرآهن سایز 14، جانی به ارتفاع 140 میلیمتر دارد. در رنج میان سایزهای مختلف،‌ تیرآهن سایز ۱۴ بیشترین مصرف را دارد. بنابراین قیمت این شماره از تیرآهن برای بسیاری از خریداران حائز اهمیت است. اما چه زمانی برای خرید تیرآهن ۱۴ مناسب است؟ برای آگاهی از این مطلب باید ابتدا با عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت تیرآهن آشنا شوید.

قیمت روز تیرآهن به عوامل متعددی وابسته است. ماده اولیه،‌ تجهیزات تولید، وزن،‌ حمل و نقل،‌ کیفیت،‌ برند تولید کننده،‌ نوسانات ارز،‌ بورس کالا و میزان عرضه و تقاضا از جمله موارد مهمی است که قیمت تیرآهن تحت تاثیر این عوامل دچار نوسان و تغییر می‌شود. اما تاثیر هر کدام به چه صورت است؟

شمش اولیه

در تولید تیرآهن قیمت شمش حرف اول را می‌زند. چرا که ساخت تیرآهن بدون وجود شمش فولادی اصلا امکان پذیر نیست. اهمیت ماده اولیه به اندازه‌ای است که می‌توان گفت بخش عمده‌ای از قیمت تیرآهن از قیمت شمش تاثیر می‌گیرد.

تولید تا حمل

تجهیزات مختلقی در تولید تیرآهن مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه نورد،‌ تجهیزات برشکاری،‌ کوره‌های پیش گرم و لوازم مورد استفاده در سنجش کیفیت تیرآهن بعضا وارداتی هستند. به همین خاطر تهیه این تجهیزات و ماشین آلات هزینه‌های مخصوص خود را دارد. از طرفی تامین انرژی مورد نیاز نیز به هزینه تولید تیرآهن افزوده می‌شود. پس از تمام شدن تولید،‌ انتقال محصول به محل مصرف نیز هزینه بر است. بالتبع هرچه فاصله محل مصرف از محل تولید بیشتر باشد و یا روش‌های انتقال صعب العبورتر باشد،‌هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

نوسانات دلار

فولاد و قطعات ساخته شده با این ماده به نرخ دلار وابستگی زیادی دارند. این تاثیرپذیری از دو جهت بر خرید و فروش آهن آلات قابل بررسی است. از یک سو در هر مرحله از تامین ماده و تولید تا تحویل به مشتری، ممکن است معامله‌ای بر پایه دلار انجام شود. از سوی دیگر برخی از انواع خاص تیرآهن مثل هاش سنگین وارداتی هستند و خرید آن‌ها با دلار انجام می‌گیرد. به همین خاطر نرخ دلار در معاملات این مقطع اهمیت دارد. 

در سال جاری روند افزایشی دلار موجب شد تا در نتیجه آن شاهد بالا رفتن قیمت‌ها باشیم. هرچند که در برخی بازه‌های زمانی مثل اعلام نتایج انتخابات آمریکا دلار کمی آرام گرفت، اما دوره‌ها کوتاه مدت بودند و در کل روند دلار در سال 99 صعودی بود. 

عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا مانند دو کفه ترازو عمل می‌کنند. در صورتی که تعادل آن‌ها به هم بخورد، بازار تیرآهن با نوسان قیمت مواجه خواهد شد. کم شدن عرضه مقاطع به بازار و به دنبال آن افزایش تقاضای خریداران باعث رشد قیمت‌ها می‌شود. در شرایطی عکس آنچه گفته شد، روند کاهشی خواهد بود. چنین حالتی باعث آشفتگی در بازار آهن آلات شده و فرصت را در اختیار دلالان قرار می‌دهد. 

جهت دهی بازار براساس میزان عرضه و تقاضا از جمله رایج‌ترین اتفاقات این حوزه است. اتفاقات زیادی می‌تواند در رخ دادن این ماجرا موثر باشد. اما آنچه برای خریداران اهمیت دارد، پیدا کردن بهترین زمان برای خرید تیرآهن مورد نیاز است. 

بورس کالا

همان طور که در بورس سهام خرید و فروش می‌شود، در بورس کالا نیز شاهد چنین رویه‌ای هستیم. البته که این دو بازار تفاوت‌های زیادی با هم دارند. مقاطع فولادی نظیر تیرآهن نیز از جمله کالاهای هستند که در بورس کالا معامله می‌شوند. به دلیل تفاوت قیمتی که میان کالاهای بورسی و بازار آزاد وجود دارد، عرضه‌ها اهمیت پیدا می‌کند. چرا که قیمت‌ها در بازار آزاد تحت تاثیر آن دستخوش تغییر می‌شود. 

با عرضه منطقی کارخانه‌های تولید کننده تیرآهن، قیمت این مقاطع را می‌توان کنترل کرد . به طور کلی بورس کالا در ادامه روند بازار آهن و به دنبال آن بازارهای مصرف تاثیرگذار خواهد بود. 

در میان تمام تولید کنندگان تیرآهن در ایران، عرضه تیرآهن ذوب آهن اصفهان در بورس کالا نسبت به سایر برندها اهمیت بیشتری دارد. در واقع عرضه این کارخانه به عنوان تعیین کننده قیمت‎ها عمل می‌کند. 

کیفیت

هر تولید کننده‌ای معیارهای مشخصی در تولید محصولات خود دارد. برای رسیدن به کیفیت مطلوب خود،‌سخت گیری‌ها ومعیارهای مختلفی را برای خود تعیین می‌کند. هرچه تیرآهن نهایی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد،‌ متقاضیان به خرید آن بیشتر تمایل نشان می‌دهند. بسیار طبیعی است که دستیابی به کیفیت بالا بدون هزینه نخواهد بود. هم‌چنین افزایش تقاضا برای خرید محصول باکیفیت بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد.

خرید تیرآهن در بهترین زمان

مواردی که بر قیمت تیرآهن اثر دارد،‌ بسیار زیاد و متنوع است. به همین خاطر پیدا کردن بهترین زمان برای خرید مقرون به صرفه در توانایی‌های یک خریدار معمولی نیست. در نتیجه در این حالت بهترین راهکار مشورت گرفتن از افراد با تجربه و فعال در بازار آهن است. کارشناسان بازرگانی آیرومارت با تکیه بر تجربه چندین ساله خود در بازار آهن ایران،‌ آماده‌اند تا مشتریان خود را برای خرید به موقع و به صرفه تیرآهن و سایر مقاطع فولادی راهنمایی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی‌های لازم کافی است با شماره تماس 45306-021 تماس حاصل فرمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: دهه فجر حکومت پهلوی بیعت همافران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شفافیت آرای نمایندگان تیر آهن خرید تیرآهن رپرتاژ آگهی دهه فجر حکومت پهلوی بیعت همافران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شفافیت آرای نمایندگان برابر نیروهای تولید تیرآهن بازار آهن عرضه و تقاضا بهترین زمان قیمت تیرآهن تولید کننده خرید تیرآهن بورس کالا تیرآهن ها برای خرید قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرآیند تولید سوسیس و کالباس در کارخانه‌های معروف (فیلم) نوشابه پپسی چگونه در کارخانه تولید و بسته بندی می‌شود؟ (فیلم) فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی