Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مهدی حسینی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از ابتدای دهه فجر برنامه‌ریزی لازم جهت واکسینه کردن این تعداد طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل و همچنین ایمن سازی جمعیت‌های دامی طی فاز واکسیناسیون بیماری هاری و طاعون نشخوارکنندگان کوچک توسط بخش خصوصی (طرح خرید خدمت) انجام شده است.

وی بیان کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی همان‌گونه که سبب رشد و پیشرفت در همه جوانب کشور و جامعه شده در حوزه فعالیت‌های دامپزشکی نیز سبب شکوفایی و بالفعل شدن بسیاری از ظرفیت‌های بالقوه در این حوزه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ازجمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در این خصوص می‌توان به تربیت افراد متخصص در رشته‌های دامپزشکی، توسعه گستره خدمت رسانی با تاسیس داروخانه، مراکز درمانی و مایه کوبی، قرنطینه‌های دامی، نظارت بر روند تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در کشتارگاه‌ها، مراکز بسته بندی و اماکن عرضه، رصد و پایش بیماری‌های خطرناک دامی و مشترک بین انسان و دام در راستای حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی کشور، تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه و توسعه فضاهای آزمایشگاهی تشخیصی اشاره کرد.

وی اظهارداشت: امیدواریم از طریق ظرفیت‌های موجود در حوزه دامپزشکی و بهره‌مندی از توانمندی‌های یاد شده بتوان بیش‌از پیش به سوی اهداف و رسالت‌های خطیر این سازمان گام‌های موثر برداشت.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان دام و طيور واکسیناسیون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان دام و طيور واکسیناسیون سیستان و بلوچستان دام و طيور واکسیناسیون اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۳۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان

بارندگی‌های اخیر، گرم شدن هوا و فراوانی پشه در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان شرایط تهدیدآمیز برای افزایش بیماری مالاریا در این استان ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مهدی زنگنه ضمن هشدار در خصوص شیوع بیماری مالاریا در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: همجواری استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان، فراوانی پشه در مناطق مرزی و گرمای هوا، شرایط مساعد برای افزایش انفجاری بیماری مالاریا در مناطق مرزی استان را فراهم  کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: هم‌استانی‌ها در مناطق مرزی در صورت مشاهده هرگونه تب و بدن درد در هر یک از اعضای خانواده به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه تا از این افراد لام مالاریا گرفته شود.

وی بر اهمیت شناسایی و درمان به موقع بیماران مبتلا به مالاریا  برای کنترل و پیشگیری از افزایش موارد بیماری تاکید کرد و افزود: شناسایی سریع و درمان به موقع، صحیح و کامل بیمارا (کمتر از 24 ساعت)،  از راهکارهای اصولی مبارزه با مالاریا است.

زنگنه گفت: مردم حتماً برای جلوگیری از گزش پشه اقدامات حفاظتی شامل پوشیدن لباس‌های محافظ، استفاده از حشره‌کش‌ها و خوابیدن زیر پشه‌بند و نصب توری بر درب و پنجره‌ها را رعایت کرده و تا حد امکان برای خشکاندن آب‌های راکد اطراف محل زندگی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۱۹ واحد و هسته فناور در حوزه دام و طیور
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره