Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-09@03:32:48 GMT

بهسازی ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان همدان

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۳۹۸۴

بهسازی ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان همدان

ظفری با بیان اینکه ۲۰۰ هزار واحدهای مسکونی روستایی در کشور بهسازی و فضاسازی می شوند، گفت: از این تعداد ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان بهسازی می شود.

«حسن ظفری» ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر و با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن این استان با اشاره به اینکه شاخص بهسازی مسکن روستایی درسطح استان همدان ۶۶ درصد است، به خبرنگار شبستان بیان کرد: این در حالیست که شاخص بهسازی مسکن روستایی در سطح ملی حدود ۴۸ درصد گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: دولت طبق منویات مقام معظم رهبری به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز برای بهسازی فضاهای سکونتی و نوسازی مسکن روستایی، مکلف شده سالانه طرح بهسازی و نوسازی را به مجلس شورای اسلامی ارسال کند تا برای ۲۰۰هزار واحد مسکونی تسهیلات در اختیار متقاضیان کشورقرارگیرد و از این طریق بتوانند واحدهای خود را نوسازی و بهسازی نمایند.

 

وی با بیان اینکه امسال سهم استان همدان ۱۰ هزار واحد بوده ادامه داد: با بودجه پیشنهاد شده در سال آینده ۱۲ هزار واحد برای استان مد نظر است همچنین به طور متوسط در چندین سال اخیر از ۲۰۰ هزار واحد کشوری بهسازی ۱۰ الی ۱۱ هزار واحد سهم استان همدان بوده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به میزان سهم امسال بهسازی استان بیان کرد: از ۱۰ هزارسهمیه بهسازی واحد مسکن روستایی تاکنون ۸ هزار و ۳۱۰ فقره تخصیص ابلاغ شده و بالغ بر ۴ هزار و ۵۲۲ متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند همچنین بیش از ۲ هزار و ۱۰ فقره نیز عقد قرارداد انجام شده که با مساعد شدن شرایط اقلیمی و آب و هوا عملیات اجرایی طرح آغاز خواهد شد.

 

این مسئول افزود: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون در استان همدان بالغ بر ۱۴۰ هزار متقاضی تاکنون به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و بیش از ۱۲۲ هزار متقاضی موفق به عقد قرار داد با بانک‌ها شده اند و تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار واحد در سطح روستا‌های استان موفق به بهسازی و نوسازی واحد‌های فرسوده خود شده‌اند.

 

ظفری در خصوص اجرای این برنامه ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در اختیار متقاضیان به شکل قرض الحسنه با دوره ساخت ۲ سال و اقساط ۱۳ ساله قرارداده شده که در مجموع طول دوره ساخت و فروش اقساطی طی ۱۵ سال تعریف شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به شاخص بهسازی اظهار داشت: با تلاش و همت بنیاد مسکن شاخص بهسازی مسکن روستایی در سطح استان ۶۶ درصد است این در حالیست که شاخص بهسازی در سطح ملی حدود ۴۸ درصد است و این میزان نشانه تلاش مضاعف و اقدامات جدی و به موقع بنیاد مسکن استان بوده است.

 

وی در خصوص آخرین وضعیت ساخت مسکن محرومان در استان همدان اضافه کرد: تفاهم نامه‌ای بین سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری همدان ساخت ۲ هزار مسکن محرومان برای اقشار محروم روستایی برنامه‌ریزی شد و در این باره قرار شد افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیستند و مشکل تامین مسکن در سطح روستا‌ها دارند از این فرصت بهرمند شوند تا مشکل مسکن آن‌ها برطرف شود.

پایان پیام/155

منبع: شبستان

کلیدواژه: بنیادمسکن بهسازی مسکن روستایی استان همدان استان همدان مسکن روستایی ۱۰ هزار واحد شاخص بهسازی بنیاد مسکن شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۳۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا طوسی ظهر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از خدمات ماندگار و ارزشمند این نهاد تأمین سرپناه مناسب برای مددجویان تحت حمایت است، عنوان کرد: مددجویان روستایی که فاقد مسکن مناسب هستند می‌توانند از خدمات این نهاد برای ساخت مسکن استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس بخشنامه امسال، این نهاد به تمام مددجویان روستایی متقاضی ساخت مسکن ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت خواهد کرد.

طوسی تصریح کرد: همچنین این مددجویان با معرفی به بنیاد مسکن می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با باز پرداخت ۲۰ ساله بهره مند شوند.

وی ادامه داد: خانوارهای تحت حمایت ۲ نفره به بالا که ساکن روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هستند می‌توانند از این خدمات بهره مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: سال گذشته ۷۳۸ واحد مسکن روستایی برای مددجویان استان کردستان ساخته و تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه کمیته امداد و بنیاد مسکن امسال نیز در مرحله نخست ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی برای مددجویان روستایی ساخته خواهد شد.

کد خبر 6099448

دیگر خبرها

  • ۱۶۹۰ واحد مسکونی اردستان در حال ساخت است
  • بازندگان اصلی مالیات بر عایدی سرمایه
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن چقدر گران شد؟
  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!
  • پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان
  • موضوع مسکن کارکنان نیروی انتظامی استان بررسی شده است
  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • ۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد