Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@00:09:21 GMT

رایزنی‌های فواد حسین در قاهره با چه هدفی؟

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۳۹۹۳

رایزنی‌های فواد حسین در قاهره با چه هدفی؟

 وزارت خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد: «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق با «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب دیدار و درباره راههای تقویت کار و فعالیت مشترک عربی در سایه چالش ها و فرصت ها بحث و گفت وگو کرد.

 

براساس این بیانیه، در این دیدار "مهمترین مسائل و موضعگیری ها بررسی شد".

وزارت خارجه عراق سپس در بیانیه دیگری با اشاره به جزئیات بیشتر این دیدار اعلام کرد: وزیر خارجه عراق و ابوالغیط مقدمات لازم برای برگزاری نشست اضطراری امروز دوشنبه وزیران خارجه عرب در قاهره را به همراه موضوعات مطرح در آن بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این بیانیه، فواد حسین و احمد ابوالغیط در این دیدار همچنین " تحولات منطقه و چگونگی تعامل با سیاست دولت جدید آمریکا" مورد بحث قرار دادند.
این بیانیه افزود: وزیر خارجه عراق بر تمایل فراوان بغداد برای تماس دائم با برادران عرب خود و حمایت از تلاش های اتحادیه عرب و دبیرکل آن در وحدت مواضع اعراب تاکید کرد.
به نوشته این بیانیه، ابوالغیط نیز در این دیدار فواد حسین را از مراحل ساختارسازی جدید اداری اتحادیه عرب آگاه و از حمایت عراق از این اتحادیه تقدیر کرد.

دیدار فواد حسین با ابوالغیط در حاشیه شرکت در نشست اضطراری وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره صورت گرفت.
وزیر خارجه عراق در حاشیه شرکت در این نشست با «شیخ احمد ناصر المحمد الصباح» همتای کویتی خود نیز دیدار کرد و گفت وگو کرد.
براساس بیانیه وزارت خارجه کویت، دوطرف در این دیدار روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه مشترک را بررسی کردند.

فواد حسین همچنین قرار است با شمار دیگری از همتایانش در حاشیه نشست اضطراری امروز اتحادیه عرب که به درخواست مصر و اردن برگزار خواهد شد، ملاقات کند.
براساس اعلام وزارت خارجه عراق، در نشست اضطراری وزیران خارجه عراق تحولات منطقه و چگونگی تعامل با سیاست دولت جدید آمریکا و نیز برخی مسائل سازمانی مربوط به ساختار و عملکرد اتحادیه عرب مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
وزیر خارجه عراق همچنین قرار است در قالب سازوکار هماهنگی سه جانبه نشست مشترکی با همتایان مصری و اردنی خود در قاهره داشته باشد.
عراق، اردن و مصر در قالب ساز و کار هماهنگی سه جانبه همکاری می‌کنند. شهر قاهره چندی پیش شاهد رایزنی‌های سه جانبه این سه کشور برای تقویت روابط و همکاری در زمینه‌های مختلف بود.
آخرین نشست سه جانبه بین سه کشور در سطح وزیران امور خارجه درباره ساز و کار هماهنگی سه جانبه در خصوص مسایل فی‌مابین و منطقه‌ای، ۲۲ مهرماه گذشته در شهر قاهره برگزار شده بود.
این رایزنی‌ها در چارچوب اجرایی کردن نتایج اجلاس سران سه کشور عراق، مصر و اردن صورت گرفت که شهریورماه گذشته در شهر امان برگزار شد.
امان پایتخت اردن چهارم شهریور گذشته شاهد برگزاری نشست سه جانبه «عبدالله دوم» شاه این کشور، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر بود که طی آن، همکاری منطقه‌ای و در صدر آن مسئله فلسطین و هماهنگی برای مقابله با شیوع «ویروس کرونا» مورد بحث قرار گرفت.
اردن، عراق و مصر تاکنون سه نشست در سطح سران برگزار کرده‌اند که نخستین نشست در ماه مارس سال ۲۰۱۹ میلادی در قاهره، دومین نشست در ماه سپتامبر همان سال در آمریکا و سومین نشست مردادماه گذشته، در امان برگزار شد.
قرار است چهارمین نشست سران اوایل سال جاری میلادی با سفر «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر به بغداد برگزار شود.

310 310

کد خبر 1484287

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۳۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، در گفتگوی تلفنی امروز پنجشنبه مارگوش تاساکانا وزیر امور خارجه استونی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این گفتگو با اشاره به وجود فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین تاکید کرد: عمق فاجعه نسل‌کشی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه می‌طلبد که تمامی کشورها برای برقراری آتش‌بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسرائیل در غزه تلاش کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی اظهار داشت: کشتی توقیف شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضایی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی‌ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است.

مارگوش تاساکانا وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران‌های منطقه‌ای، خواستار همکاری همه کشورها برای توقف جنگ در غزه شد.

وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف شده قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار با سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول
  • ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران