Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانسی فعالان کشاورزی استان با رئیس جمهور گفت: این سند نیاز‌های بخش کشاورزی را نشان داده و یا برعکس تکمیل ظرفیت در ایجاد صنایع تبدیلی و یا تولید محصولی که در استان اشباع شده را مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: برای تدوین این سند که قابل استفاده برای حتی برنامه ریزان ملی در حوزه کشاورزی استان بوده، اساتید این حوزه در رشته‌های خاص ورور و مطالعه کرده اند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: بر اساس این سند برخی نیاز به توسعه در بخش‌های مختلف کشاورزی مشخص شده و لازم است برنامه ریزان استانی نیز از این سند استفاده کنند.

بهنام جو در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای کشاورزی در استان و بالا بودن اراضی نسبت به مساحت، ارائه آموزش‌های علمی روز برای کشاورزان و باغداران استان را جهت بهره برداری بهینه از این ظرفیت ضروری دانست.

او تصریح کرد: آموزش‌ها به کشاورزان برای بهره برداری بهینه نباید منحصر به رسانه ملی بوده و باید از ظرفیت‌های مختلف اطلاع رسانی از جمله فضای مجازی نیز برای انتقال یافته‌های روز به کشاورزان استفاده شود.

استاندار اردبیل تبدیل ۴۵ هزار هکتار از اراضی دیم به آبی در پایاب خداآفرین را یادآور شد و گفت: لازم است آموزش‌های کشاورزی برای افزایش بهره وری در این منطقه به کشاورزان ارائه شود.

بهنام جو همچنین استفاده از تجربیات کشاورزان و دامداران موفق و انتقال آن به سایر دامداران و کشاورزان را مورد تاکید قرار داد و افزود: این اقدام موجب افزایش بهره وری و به تبع تولیدات در استان شده و رشد درآمدی برای کشاورزان را به دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه از انتخاب ۵۵ کشاورز نمونه استانی و سه کشاورز نمونه ملی خبر داد و گفت: سه نفر نمونه ملی در بخش تولید ماهیان سردآبی، حبوبات دیم و مرتعداری به عنوان برگزیده کشوری از استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

خلیل نیک شاد با اشاره به رونمایی از سند راهبردی کشاورزی استان از تلاش دو ساله کارشناسان و متخصصان کشاورزی در این خصوص خبر داد.

او افزود: این سند در قالب نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدید‌ها به همراه پیشنهاد راهکار و برنامه عملیاتی تدوین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: این سند به عنوان منشور توسعه و نقشه راه بخش کشاورزی در حوزه‌های مختلف با هدف ارتقای کارآیی و بهره وری بخش کشاورزی در راستای رسیدن به اقتصاد مقاومتی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تدوین سند کشاورزان استان صنایع تبدیلی اراضی کشاورزی کشاورزی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۴۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمدباقر اسفندیاری از توزیع 530 تن کود شیمیایی از ابتدای امسال تاکنون به کشاورزان شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: این مقدار کود شیمیایی توسط کارگزاری ها بین کشاورزان منطقه توزیع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: طی این مدت 383 تن کود ازته، 85 تن فسفاته و 62 تن کود پتاسه به کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه کاهش حاصلخیزی خاک از مهمترین مشکلات زمین های کشاورزی است، تصریح کرد: یکی از روش های بهبود این زمین ها، افزایش حاصلخیزی با استفاده از کودهای شیمیایی و آلی است.

 

این مسئوول خاطرنشان کرد: کشاورزان از مصرف کودهای شیمیایی به صورت بی رویه خوداری کرده و سعی کنند، مصرف کودها را بر اساس آزمون خاک، برگ و میوه و مشاوره با کارشناسان کشاورزی انجام دهند.

 

اسفندیاری از باغداران خواست برای اخذ راهنمایی های لازم در بخش کشاورزی به کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی و این مدیریت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه
  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • پویش تربیت تسهیل گر جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • شور و حال انتخاباتی در تک حوزه استان اردبیل در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل