Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@21:12:01 GMT

عاقد ۱۲۰موردکودک‌ همسری دستگیرشد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۴۱۴۰

عاقد ۱۲۰موردکودک‌ همسری دستگیرشد

دادستان شهرستان نمین گفت: عاقد ۱۲۰ مورد کودک‌همسری در نمین دستگیر و روانه زندان شد. ناطقان: به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، عظیم اکبری صبح امروز در جمع خبرنگاران در شهرستان نمین اظهار داشت: عاقد 120 مورد کودک‌همسری در نمین دستگیر و روانه زندان شد که با بررسی‌های انجام‌یافته متهمان شناسایی شدند و دو دفترخانه پلمب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وی با اشاره به تشکیل پرونده در این ارتباط نیز گفت: شناسایی متهمان برای برخی به‌دلیل نداشتن سند و مدارک کافی مقدور نبود و تمامی متهمان شناسایی‌شده اهل آبی‌بیگلوی شهرستان نمین که با ضمانت اخذشده عقد کرده بودند به‌جرم عقد کردن دختران زیر سن قانونی روانه زندان شدند.

دادستان شهرستان نمین گفت: دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم در راستای احقاق حقوق عامه و جلوگیری از ترویج این فرهنگ نادرست و اشتباه ورود پیدا کرده است و جرم 6 ماه تا 3 سال برای متهمان در نظر گرفته شده است که این اتهام شامل خانواده‌های دختر و پسر می‌شود که در این امر دخیل بوده‌اند.

اکبری تصریح کرد: یکی از علل افزایش آسیب‌های اجتماعی ازدواج زودهنگام دختران است که در برخی مناطق همچنان ادامه دارد در حالی که این موضوع نتایج بسیار منفی در زندگی افراد بعد از رسیدن به سن قانونی دارد و علاوه بر رها کردن دوران تحصیل خود مجبور به وارد شدن به یک زندگی مشترک کاملاً بی‌اطلاع هستند.



وی اظهار کرد: نیاز است در این زمینه رصدهای همه‌جانبه داشته باشیم تا بتوانیم از حقوق کودکان به‌نحو احسن دفاع کنیم و شاهد ریشه‌کن کردن این فرهنگ غلط بین مردم باشیم که انتظار می‌رود در این راستا خانواده‌ها نیز با ما همکاری‌های لازم را داشته باشند.
منبع: تسنیم برچسب ها: همسر ، ناطقان ، کودک همسری ، نمین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: همسر ناطقان کودک همسری نمین شهرستان نمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار از بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، با انتشار اطلاعیه ای از دستگیری عضو شورای شهر باغستان شهریار به اتهام اعمال نفوذ بر خلاف حق و قانون خبر داد و اظهار کرد: تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

دادستان شهریار تاکید کرد برخورد با مظاهر فساد و سوء استفاده از حقوق دولتی از برنامه‌های اصلی دستگاه قضائی بوده و این موضوع با جدیت و اقتدار پیگیری خواهد شد.

شهر باغستان یکی از شهر های هفت گانه شهرستان شهریار است که در شرق این شهرستان واقع شده و دارای جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • بازداشت یک عضو شورای شهر از بخش‌های تابعه شهریار
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در اسفراین