Web Analytics Made Easy - Statcounter

کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دیوان کیفری بین المللی صلاحیت تحقیقات درباره اقدامات این رژیم در اراضی فلسطینی را ندارد.

 به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، کابینه رژیم صهیونیستی یکشنبه در پی نشست فوق العاده اش درباره تصمیم اخیر لاهه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کاملا با تصمیم "توهین‌آمیز" دیوان کیفری بین المللی که احتمالا اجازه تحقیقات درباره "جنایت‌های جنگی دروغین" را می‌دهد، مخالفیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دادگاه صلاحیت چنین تصمیمی را ندارد. اسرائیل عضو این دادگاه نیست و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز یک کشور نیست.

در این بیانیه ادعا شده است: دیوان کیفری بین الملل برای ممانعت از وقوع فجایعی مثل جنایت نازی‌ها علیه مردم یهود تشکیل شد اما اکنون برعکس این دادگاه مردم یهود را تحت پیگرد قرار می‌دهد. این دادگاه اجازه تحقیقات درباره اقدامات اسرائیل را در حالی می‌دهد که اسرائیل "تنها" دولتی در خاورمیانه است که به قانون "پایبند" است!

همچنین کابینه رژیم صهیونیستی در این بیانیه تصریح کرد: "ادعای" اینکه زندگی کردن یهود در "وطن و پایتختشان اورشلیم" جنایت جنگی است "توهین‌آمیز" است. "ادعای" اینکه ارتش اسرائیل که جزو "بااخلاق‌ترین ارتش‌های جهان" است، مرتکب جنایت‌های جنگی می‌شود نیز "شنیع" است!

در این بیانیه آمده است: حکم قضات دیوان کیفری نشان می‌دهد که این دادگاه یک نهاد "سیاسی" است که با نهادهای بین المللی دیگر انگیزه‌های "خصمانه‌ای" علیه یهودیان دارند. ما طرف‌های ذیربط را به اتخاذ اقدامات مطلوب برای حفظ منافع خود و "دفاع" از شهروندان و سربازانمان مکلف کرده‌ایم./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دیوان کیفری بین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنا به همین گزارش‌ها تمرکز اصلی دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی بر روی اتهام «گرسنگی دادن عمدی به فلسطینی‌های ساکن نوار غزه» قرار دارد. 

در گزارش روزنامه هاآرتص آمده است که پیش‌فرض اصلی مقام‌های دولت اسرائیل این است که کریم احمد خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی طی هفته جاری ممکن است حکم جلب بنیامین نتانیاهو، یوآو گالانت و هرتزی لوی را صادر کند. 

یسرائیل کاتس، وزیر خارجه اسرائیل احتمال صدور قرار بازداشت برای مقام‌های عالی‌رتبه کشورش را «کاملا ریاکارانه» خواند. وی افزود: «اگر لازم باشد از کشورمان به خارج سفر نمی‌کنیم.»

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترس سران رژیم صهیونیستی از حکم دادگاه لاهه بالا گرفت
  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم
  • بعید است دفاعیات نتانیاهو به جلوگیری از حکم دیوان لاهه کمک کند | پیامدهای حکم لاهه برای نتانیاهو
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو