Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه فلسطین در واکنش به اظهارات همتای استرالیایی خود که نسبت به صلاحیت قضایی دیوان کیفری بین المللی در اراضی اشغالی فلسطین ابراز تردید کرده بود، اعلام کرد، استرالیا و سایر کشورها دنبال سیاسی کردن کار این دیوان هستند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، این وزارت خانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، فلسطین تلاش های استرالیا و برخی دیگر از کشورها برای سیاسی کردن کار دیوان کیفری بین المللی را محکوم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: هدف از این اظهارات وزارت خارجه استرالیا سیاسی کردن کار دیوان لاهه و تلاش برای اعمال فشار غیر قابل قبول بر این نهاد است، موضعی که مغایر با برقراری عدالت است.

وزارت خارجه فلسطین از همه کشورها خواست به دیوان کیفری بین الملل و تلاش آن برای پیگرد شنیع ترین جنایت های صورت گرفته در جهان احترام بگذارند.

این وزارتخانه اعلام کرد، وجود کشور فلسطین حقیقتی قانونی و سیاسی است و نمی توان آن را نادیده گرفت یا انکار کرد. دولت هایی که همچنان این حقیقت را انکار می کنند باید به مسیر درست برگردند و در این مورد در بخش صحیح تاریخ بایستند.

روز جمعه دیوان لاهه حکم صلاحیت قضایی این نهاد بر اراضی اشغالی فلسطین؛ کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی را صادر کرد. این حکم مسیر را برای انجام تحقیقات درباره جنایت های جنگی ناشی از اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی هموار می کند.

وزارت خارجه استرالیا در بیانیه روز یکشنبه خود ضمن ابراز نگرانی از حکم مذکور لاهه، اعلام کرد، "کشور فلسطین را به رسمیت نمی شناسد."

علاوه بر استرالیا، آمریکا هم با این حکم که رژیم صهیونیستی آن را رد می کند، مخالفت کرد اما کشورهای دیگر از آن استقبال کردند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سیاسی کردن کار وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۴۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود : واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشورهای مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتارهای غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین