Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@08:35:36 GMT

۶۰ درصد مهاجرین در بخش ساختمان مشغول کارند

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۴۲۱۵

۶۰ درصد مهاجرین در بخش ساختمان مشغول کارند

بر اساس اعلام وزارت کار اعتبار پروانه کار همه اتباع خارجی به طورخودکار تا پایان بهمن ماه تمدید شده و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

به گزارش ایسنا، در ماههای گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی به منظور قطع زنجیره کرونا مورد تاکید قرار گرفته است از این رو برای آنکه کارفرمایان در ارتباط با بکارگیری نیروهای کار خارجی دچار مشکل نشوند، وزارت کار تمدید اعتبار پروانه کار اتباع خارجی را پیرو دستور معاون اقتصادی رئیس جمهوری مبنی بر تمدید خودکار اعتبار همه مجوزهای صادره از سوی دولت، در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس پروانه کار اتباع خارجی که اعتبار آن از اول آذر ماه و از تاریخ ۹۹/۹/۱ منقضی می شود، بدون نیاز به مراجعه حضوری تا پایان بهمن ماه تمدید شده است.

محسن ابراهیمی ـ مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کارـ از تمدید خودکار اعتبار پروانه کار همه اتباع خارجی بدون نیاز به مراجعه حضوری تا پایان بهمن ماه خبر داده و می گوید: هدف از این طرح رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و قطع زنجیره کرونا است.

وی با اشاره به آماری از حضور اتباع بیگانه در کشور می گوید: ۸۶ درصد مهاجرین از افغانستان برای کسب و کار وارد کشور شده اند.

آنطور که ابراهیمی گفته ۶۰ درصد مهاجرین در صنعت ساختمان و مابقی در بخش‌های کشاورزی، خدمات و تولید اشتغال دارند.

بر اساس قانون، استخدام و اشتغال اتباع بیگانه بدون‌ پروانه کار در کشور ممنوع است و قانون کار در ماده ۱۲۰ صراحتا اعلام کرده اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند.

وزارت کار به موجب قانون کار مکلف شده با رعایت شرایطی از قبیل داشتن تخصص کافی برای شغل، نسبت به صدور روادید با حق کار مشخص و پروانه کار برای اتباع بیگانه اقدام کند و بر همین اساس کارفرمایان را به استفاده از اتباع خارجی دارای پروانه کار ملزم کرده است.

به گزارش ایسنا، ماده ۱۸۱ قانون کار، کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار یا دارای پروانه کار منقضی شده را بکار بگیرند یا در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده بپذیرند و در صورت قطع رابطه کاری با کارفرما مراتب را به وزارت کار اعلام نکنند، مشمول جریمه و برخورد قانونی می داند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ساختمان كسب و كار اتباع بيگانه وزارت کار رفاه و تامین اجتماعی پروانه کار مهاجرین افغانستانی بیکاری ساخت و ساز خدمات توليد کشاورزی قانون کار نیروی کار خارجی اتباع بیگانه اتباع خارجی پروانه کار وزارت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای مستاجران افغانستانی

داود بیگی نژاد از راه اندازی سامانه یا کانال سوت زنی برای مشاوران املاک، برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی با بیان اینکه راهکار جلوگیری از اجاره دادن ملک و مسکن به اتباع غیر مجاز این است که برای مشاوران املاک سامانه سوت‌زنی و گزارش‌دهی به متولی امر راه‌اندازی شود، گفت: در حال حاضر طرح شناسایی اتباع خارجی غیر مجاز در حال انجام و اجرا است.

وی گفت: افراد می‌توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.

بیگی نژاد توضیح داد: همزمان با ارائه گزارش‌ها بلافاصله و مستقیما به نهاد و دستگاه مربوطه ارسال می‌شود و این اقدام می‌تواند در شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز بسیار موثر و سریع باشد.

وی افزود: اتحادیه مشاوران املاک تهران در حال حاضر نظارت‌های زیادی از سوی اتحادیه مشاوران املاک بر فعالیت اتحادیه مشاوران املاک تهران دارد.

دیگر خبرها

  • جریمه‌ها مؤثر خواهد بود، اگر... / نگاهی به مصوبه اخیر اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار در قبال کارفرمایان خاطی
  • کارفرمایان استخدام کننده افغانستانی‌ها بخوانند/ جریمه به‌کارگیری اتباع غیر مجاز چند؟
  • سفیدشویان غرب مشغول کارند
  • جریمه میلیونی برای اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز
  • جریمه به‌کارگیری اتباع غیر مجاز چند؟
  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز روزانه حدود۱.۲میلیون تومان است
  • جریمه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ