Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، این سیستم‌های مغناطومتری قادر به اندازه‌گیری خواص مغناطیسی موادی با مغناطش حداقل   ectromagnetic units)  emu ۰/۰۰۰۱ ) تا نمونه‌هایی با حداکثر ۵۰ واحد الکترومغناطیسی هستند، این محدوده اندازه‌گیری به این معنی است که این سیستم‌های مغناطومتری، قادر به مشخصه‌یابی نمونه‌های لایه نازک مغناطیسی، نانوپودرها و مواد توده‌ای مغناطیسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجهیزات این شرکت قادر هستند تا حلقه پسماند مغناطیسی و منحنی مغناطش اولیه را اندازه‌گیری کنند،  همچنین اندازه‌گیری و رسم منحنی DCD و IRM و اندازه‌گیری چسبندگی مغناطیسی از جمله خدمات این تجهیزات هستند.

یکی از مهم ترین و جالب‌ترین ویژگی‌های مواد، خاصیت مغناطیسی آن‌ها است که در حال حاضر به‌صورت گسترده‌ای مورد مطالعه و در طیف وسیعی از کاربردها مورد بهره‌برداری قرار گرفته است،  کاربرد گسترده مواد و تجهیزات مغناطیسی در فناوری‌های جدید و صنایع در حال توسعه، از علوم پایه (فیزیک، شیمی و علم مواد) و مهندسی (الکترونیک، رایانه و مخابرات)، زمینه‌های تحقیقاتی گسترده و متعددی را برای محققان فراهم آورده است، نانوسیم‌های مغناطیسی، هدهای خوانش اطلاعات (نانوساختارهای دارای ویژگی GMR) و سیستم‌های نوین ذخیره اطلاعات تنها برخی از کاربردهای امروزی مواد مغناطیسی هستند.

تحقیقات بر روی خواص مغناطیسی مواد نیازمند اندازه‌گیری‌های متنوع و دقیق آن‌ها است، یکی از دستگاه‌های اصلی اندازه‌گیری خواص مغناطیسی، مغناطومترها هستند که به روش‌های مختلف و در شرایط گوناگون (دما، میدان مغناطیسی و جهت‌گیری نمونه) مغناطش یک نمونه از ماده را اندازه‌گیری می‌کنند.

این شرکت دانش بنیان یکی از تولیدکننده مغناطومترهای VSM، AGFM و سیستم مرکب VSM/AGFM در کشور است، این شرکت با ساخت سیستم VSM با قابلیت اندازه گیری FORC موفق به کسب رتبه سوم جشنواره خوارزمی و ۱۲ محصول برتر شده است.

برچسب‌ها فناوری نانو ستاد ویژه توسعه فناوری نانو دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فناوری نانو ستاد ویژه توسعه فناوری نانو دانش بنیان ها فناوری نانو ستاد ویژه توسعه فناوری نانو دانش بنیان ها اخبار کنکور اندازه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، هرچند این شرکت جزییاتی درباره محصولش منتشر نکرده اما اخبار و شایعات حاکی از ارتقای قابل توجه آی پد جدید نسبت به نسخه های قبل از جمله استفاده از نمایشگر او ال ای دی، قابلیت پشتیبانی از شارژ MagSafe و ارتقای عملکرد با تراشه M۳ بوده است.

در این میان مارک گرومن خبرنگار نشریه بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده اپل در آی پد پروهای جدید به جای تراشه M۳ ازM۴ استفاده کند. اگر این امر حقیقت داشته باشد، آی پد پرو جدید نخستین دستگاه اپل با سری جدید تراشهM این شرکت است. به گفته گرومن هایلایت M۴ موتور عصبی ارتقایافته آن است که عملکرد فعالیت های هوش مصنوعی را ارتقا می دهد.

در واقع اپل احتمالا سری جدید تبلت هایش را به عنوان نخستین دستگاه های مجهز به هوش مصنوعی واقعی خود ارائه کند. اما جزییات SoC آن هنوز مشخص نیست.

پیش بینی می شود طراحی کلی آی پد پرو جدید مشابه نمونه های فعلی و در ۲ اندازه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچ باشد اما بزرگترین ارتقا احتمالا استفاده از نمایشگر او ال ای دی در دستگاه ها است.

علاوه بر آن گرومن فاش کرده اپل پنسل(قلم اپل) نیز در این رویداد رونمایی می شود که برای نخستین بار قابلیت بازخورد لمسی را دارد. البته جزییات در این باره محدود است.

کد خبر 6091890 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D