Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:37:34 GMT

شهرداری تهران برنامه های مردم محور را دنبال می کند

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۴۴۰۲

شهرداری تهران برنامه های مردم محور را دنبال می کند

به گزارش ایرنا، محمد جوادی یگانه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره  به عملکرد یکساله معاون فرهنگی شهرداری تهران افزود:  شعار شهرداری تهران، تهران شهری برای همه است و تبدیل به شهری انسان محور شدن موضوع مهمی است که در شهر در حال وقوع است.

معاون امور اجتماعی و  فرهنگی شهردار تهران گفت: همه هم و غم ما این است که مردم برای قصدی غیر از خرید خارج شوند و این خارج شدن محله محور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: یکی از تقاضاهای مردم برای عدالت اجتماعی است و شهرداری ارتباط مویرگی با تمام بخش ها دارد و در حوزه فرهنگی و اجتماعی ما سرای محله را داریم و همه جاهایی که مردم حضور دارند، نقش آفرینی می کند.

جوادی یگانه ادامه داد: ایده فعالیت های اجتماعی مردم محور بودن است و ما رقیب جوامع مردم نهاد نیستیم بلکه آنها را همراهی نیز می کنیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران اعلام کرد: در محرم امسال یک کار مشترک بین سپاه و شهرداری برای اولین بار رخ داد و بنا بود هر آنچه که در بین مردم توزیع شود از طریق مساجد توزیع شود و محوریت خانواده بود.

وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگ و هنر نیز امسال با بخش های مختلف جشنواره فجر همکاری داشتیم و هر جایی که مردم به عنوان روح و جان شهر حضور داشتند، ما نیز وارد شده ایم.

جوادی یگانه بیان کرد: اصرار ما این است که کار به دست مردم انجام شود و با همین رویکرد نیز پروژه کوچه دوستی را در دستور کار قرار دادیم تا اگر بناست کوچه رنگ شود به دست خود اهالی رخ دهد در غیر این صورت اصل رنگ کردن شهر به کاری نمی آید و اصل حضور و روح مردمی است.

وی افزود: ما تنها کشوری هستیم که مشروعیت مردم را گره زده ایم به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و این ریسکی که هیچ کشوری انجام نمی دهد اما امسال به خاطر کرونا شرایط متفاوتی را تجربه می کنیم.

جوادی یگلنه یادآورشد: از زمان شیوع کرونا ما از همان ابتدا و حتی قبل از اعلام رسمی آن، آموزش پیشگیری را در سرای محلات شروع کردیم و آموزش گسترده ای در سطح شهر شروع شد و چند دوره تبلیغ شهری در سطح شهر انجام شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: برای نوروز ما تدارک سالانه مان نوروزگاه بود که امسال به سمت نوروزخانه رفتیم تا برنامه ها را در سطح خانه ها برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در موضوع کرونا ۱۰ نظر سنجی داشتیم تا روند تغییر نظر مردم را در حوزه کرونا نشان دهیم، اظهارداشت: میزان رضایت از اخبار صدا و سیما، عملکرد دولت و شهرداری به طور مستمر رصد شده است.

جوادی یگانه خاطرنشان کرد: شهر دوست دار کودک را در تابستان داشتیم که مورد استقبال واقع شد که محوریت آموزش به کودکان را دنبال می کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: اگر بنا باشد مردم وارد شهر شوند باید مکان امنی برای شهروندان به خصوص زنان باشد و همین رویکرد مد نظر قرار گرفت تا محیط هایی که می توانست برای بانوان خطر آفرین باشد یا ناامنی را القا کند، اصلاح شود.

وی یکی دیگر از طرح ها را شهر دوستدار سالمند اعلام کرد و ادامه داد: در همین زمینه موضوع مناسب سازی در دستور کار قرار گرفت.

جوادی یگانه با اشاره با اجرای برنامه مقابله با زباله گردی و کار کودکان اشاره کرد و بنای شهرداری را اصلاح این رویه دانست و نه برخورد با کودک.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: اصل کار دهه فجر راهپیمایی است که امسال موتور پیمایی انجام خواهد شد و ما هر سال ایستگاه فرهنگی، موضوع پرچم و تزئین محلات را داریم و موضوع مهمترین مساجد شاخص بود که امسال در بیش از ۴۰ مسجد تهران سخنرانی و برنامه فرهنگی اجرا شد.

وی از اجرای ویدئو مپینگ و نورپردازی در ۲۲ بهمن خبر داد و آن را فرصتی برای گستری حس میهن دوستی برشمرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا 22 بهمن شهر تهران شهرداری تهران ایرنا محمدرضا جوادی یگانه ویدئو مپینگ دولت جشنواره ‌های فجر دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا 22 بهمن شهر تهران ویروس کرونا 22 بهمن شهر تهران شهرداری تهران ایرنا محمدرضا جوادی یگانه ویدئو مپینگ دولت جشنواره های فجر دهه فجر اخبار کنکور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران فرهنگی شهردار تهران گفت شهرداری تهران جوادی یگانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی در ماهشهر افتتاح شد

فریدون بندری فرماندار شهرستان بندرماهشهر گفت: در آستانه روز غرور انگیز و پرافتخار ملی خلیج فارس، با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی آموزشی نظامی با اقتدار پیام گرامیداشت این روز ملی را به تمامی عرصه‌های بین المللی خواهیم رساند.

او می‌گوید: نمونه این برنامه‌ها افتتاح دو نمایشگاه را داریم، که یکی تنوع فرهنگی در قالب عروسک‌های بسیار زیبا از قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف کشور بوده است.

به گفته بندری نمایشگاه دیگر که بسیار زیبا و پند آموز است، افتتاحیه با موضوعیت نقشه‌های خلیج همیشگی فارس میباشد که از سده پنجم میلادی تا به امروز گردآوری شده و خلیج فارس را که شناخته شده برای جهان هست را به نسل امروز انتقال می‌دهیم و این نقش آفرینی و اهتمام بسیار جدی از نوع مشارکت عمومی و مردمی را در بر داشته است.

فرماندار ماهشهر گفت: در پایان از منطقه سوم دریایی سپاه، صنایع پتروشیمی، میراث فرهنگی، اداره کل بنادر و تمام ظرفیت‌های انسانی و اقتصادی که بسیج شده تا برنامه‌های بسیار خوب و زیبا را در این روز ملی در سطح شهرستان به نمایش درآوردند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دو نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی در ماهشهر افتتاح شد
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است