Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@10:42:31 GMT

دستگیری ۳۰ مسلمان روهینگیایی به دلیل فرار به مالزی

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۴۵۶۸

دستگیری ۳۰ مسلمان روهینگیایی به دلیل فرار به مالزی

پلیس مالزی از بازداشت ۳۰ مسلمان روهینگیایی درمالزی خبرداد و اعلام کرد: این افراد از اردوگاه پناهندگان در اندونزی به سمت این کشور گریختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الغد، پلیس مالزی اعلام کرد: بیش از 30 مسلمان روهینگیایی که به نظر می رسد از اردوگاه پناهندگان در اندونزی برای رسیدن به مالزی فرار کردند، دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پلیس مالزی افزود: مسلمانان روهینگیا که بیشتر آنها را زنان تشکیل می دهند، از تانجونگ بالای در اندونزی سوار قایق شدند و در ششم ژانویه 2021 در سلانگور در سواحل غربی مالزی پیاده شدند.

 

از سال ها پیش مسلمانان روهینگیا از آزار و اذیت در میانمار و از اردوگاه های پناهندگان در بنگلادش سوار بر قایق فرار میکنند. برخی از آنها با قاچاقچیان انسان به جنوب شرق آسیا سفر کرده اند.

 

مالزی وضعیت پناهندگان را به رسمیت نمی شناسد، اما این کشور که بیشتر شان مسلمان هستند، مقصد مورد علاقه مسلمانان روهینگیایی است که به دنبال زندگی بهتر هستند.

 

«عبدالرحیم جعفر» مدیر امنیت داخلی در پلیس مالزی گفت: 21 نفر به ورود به این کشور بدون داشتن مجوز معتبر متهم هستند.

 

وی افزود: بیش از 12 نفر از آنها به اداره مهاجرت مالزی تحویل داده شده اند.

 

گفتنی است، مسلمانان روهینگیا در سال 2017 میلادی به دلیل عملیات پاکسازی نژادی در استان مسلمان نشین راخین به کشورهای همسایه همچون بنگلادش فرار کردند. هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا به دلیل اقدامات ضد بشردوستانه میانمار کشته شدند و منازل شان به آتش کشیده شد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسلمانان روهینگیا مالزی بازداشت مسلمانان روهینگیا پلیس مالزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان تیراندازی در نیمروز

  سرهنگ "حسینعلی سنچولی" اظهار داشت: در پی یک مورد تیراندازی در یکی از محلات شهرستان نیمروز که باعث ایجاد رعب و وحشت عمومی گردید، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس این فرماندهی قرار گرفت.

 وی ادامه داد: ماموران پلیس اطلاعات شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی سه نفر از عاملان تیراندازی شده و در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

 سرهنگ سنچولی در پایان خاطر نشان کرد: متهمان در تحقیقات اولیه انگیزه خود از این اقدام مجرمانه را اختلاف قبلی اعلام کردند؛ که در نهایت پس از تشکیل پرونده اولیه تحویل مراجع قضایی گردیدند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • فیلم/روایت استاد دانشگاه کلمبیای آمریکا از لحظات دستگیری‌اش به دست پلیس نیویورک
  • دستگیری ۳ متهم به قتل در یک روز
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • دستگیری عاملان تیراندازی در نیمروز
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • فرار نافرجام قاتلان فراری در خراسان جنوبی
  • واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان به خیزش دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • فیلم| رفتار شرم آور پلیس آمریکا با یک زن مسلمان
  • ماجرای تیراندازی در الهیه تهران چه بود؟