Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان در پروژه محور کرمان – راور - دیهوک بدهی به پیمانکاران داریم و با استفاده از ماده ۵۶ امیدوار هستیم این پروژه دو ساله تمام شود که متاسفانه طی چند سال گذشته، کار پروژه ۵۴ درصد پیشرفت دارد.

دکتر"محمدمهدی زاهدی" صبح امروز ۲۰ بهمن ماه در مراسم افتتاح پروژه های توسعه فرودگاه کرمان با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در بحث استفاده از ماده ۵۶ قانون بودجه، دولت تعهد بازپرداخت را داده و باید بانک ها پای کار آمده و برای محور کرمان – راور – دیهوک از این ظرفیت استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۲۲۰ میلیارد تومان در این پروژه ملی بدهی به پیمانکاران داریم و با استفاده از ماده ۵۶ امیدوار هستیم این پروژه دو ساله تمام شود که متاسفانه طی چند سال گذشته، کار پروژه ۵۴ درصد پیشرفت دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: کرمان جزو استان های پرحادثه رانندگی است و نقاط حادثه خیز زیادی داریم و درخواست داریم وزیر دستور رفع نقاط حادثه خیز را صادر کند.

وی با اشاره به اینکه راه آهن زرند به بافق نیازمند بازسازی است و لازم است کار سرعت بگیرد، بیان کرد: در روبه روی باغ شاهزاده ماهان، نیاز به احداث زیرگذر است.

زاهدی اظهار کرد: توسعه استان کرمان در صنایع و به ویژه فولاد بالاست و در سه سال آینده قط تولید فولاد کشور خواهیم بود و حجم زیاد تولید موجب نیاز بیشتر به حمل و نقل ریلی می شود.

وی ادامه داد: احداث خط دوم ریلی کرمان – رفسنجان - تهران از ضروریات است زیرا این حجم فولاد را نمی توان را با تریلی در جاده ها حمل کرد و امکانذیر نیست و خواستار برنامه ریزی برای پروژه ریلی هستیم که ما نمایندگان در مجلس بحث های بودجه ای را دنبال می کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه بنیاد مسکن علاقمند به احداث ساختمان است اما مشکل زمین دارد و باید این مسله حل شود، گفت: قرار بود کمیته امداد بیش از ۵۰۰۰ مسکن برای مددجویان احداث کند که ۵۰ درصد کار مانده و نیازمند حمایت ویژه وزیر برای خانه دار شدن این قشر محروم و همچنین خانواده های دارای دو معلول به بالا تحت پوشش بهزیستی هستیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام"حسن علیدادی سلیمانی" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: حمل و نقل یکی از زیرساخت های بسیار مهم است و استان کرمان سال ها انتظار چنین حرکتی را می کشید که با مدیریت جهادی انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت و نقش استان کرمان در جنوبشرق، تصریح کرد: در بخش اجرایی کشور گاهی اوقات پروژه های متعددی پیش بینی و کلنگ زنی و ظرفیت ها تقسیم می شود و کار با سرعت دنبال نمی شود و حرکت فرودگاه کرمان نشان داد باید حجم پروژه ها را کم کرده و هر کدام را به سرعت به سامان برسانیم و در این صورت نفع آن بیشتر است تا اینکه تعداد را بالا برده و ظرفیت ها را تقسیم کرده و کار سال ها طول بکشد و امیدواریم این پرژه ها نمونه ای باشد برای بقیه که کارها سریع تر به اتمام برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان پنج‌شنبه شب ۶ فروردین در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی و سیلابی شدن شرق استان، وارد شهرستان بم شد. 

وی پس از ورود به این شهرستان از محور بم_ روداب بازدید کرد و از مسئولان محلی جویای وضعیت منطقه شد. 

در ادامه استاندار کرمان با حضور در نظام‌شهر از محور نظام‌شهر - ارگ جدید نیز بازدید کرد. 

گفتنی است این محور همچنان مسدود بود، اما هیچ گونه خسارت جانی و مالی وارد نشده و آب ناشی از بارش باران در رودخانه هدایت شده و از منطقه مسکونی خارج شده است. 

محور روداب شرقی روستای مهدی‌آباد نرماشیر مقصد بعدی استاندار کرمان بود. 

این روستا به دلیل بارش شدید باران دچار سیلاب شده بود و فداکار در این بازدید شبانه ضمن شنیدن صحبت بخشدار و دهیار منطقه، دستور لازم برای ساماندهی این روستا را صادر کرد. 

میانگین بارش استان ۲ برابر سال گذشته بوده است 

 محمدمهدی فداکار استاندار کرمان پنج‌شنبه شب ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از روستای مهدی‌آباد از توابع شهرستان نرماشیر گفت: در پی بارندگی در شرق استان بویژه در منطقه بروات که موجب هدایت سیلاب به طرف منطقه ارگ جدید، دشت مجاور آن، نظام شهر و نرماشیر شد و علی‌رغم حجم و سرعت بالای بارندگی؛ اما خوشبختانه آسیب جدی وارد نشده است. 

وی با بیان این مطلب که ۲ روستا تحت تاثیر بارش باران قرار گرفتند که آب در حال فرو نشست و وضعیت آن در حال ساماندهی است، افزود: به لطف خدا، با مدیریت و آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی، خسارت خاصی اتفاق نیفتاده است؛ اما باید آمادگی لازم برای مقابله با خطرات ناشی از سیل را حفظ کرد. 

فداکار با اشاره به اینکه در مجموع بارندگی‌های استان تلفات خاصی در منطقه حادث نشده است، ابزار داشت: حدود ۱۱ روز است که استان درگیر سامانه بارشی بوده است و در همه مناطق یعنی جنوب، شمال، شرق و غرب استان شاهد بارندگی بوده‌ایم و تاکنون با بیش از ۶۰ میلیمتر؛ یعنی ۲ برابر میانگین بارندگی نسبت به پارسال بارش باران را داشته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات
  • ریزش سنگ در محور سرچشمه/ رانندگان احتیاط کنند
  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود