Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا صباغیان بافقی پیرامون برخی اخبار منتشر شده مبنی بر بازگشت به کار برخی مدیران بازنشسته دستگاه‌های دولتی و ضرورت اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت:به نظر می‌رسد برخی دستگاه‌های دولتی مانند شورای عالی مناطق آزاد از اجرای قانون امتناع کرده است که همین مسأله لزوم نظارت و اقدامات کنترلی بیشتری را از سوی مجلس می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمدرضا صباغیان بافقی» نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس در گفت‌وگو با قدس آنلاین پیرامون برخی اخبار منتشر شده مبنی بر بازگشت به کار برخی مدیران بازنشسته دستگاه‌های دولتی و ضرورت اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، اظهار داشت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان یکی از قوانین سازنده دوره قبلی مجلس بود. همچنین، این قانون در بین مصوبات مجلس یکی از مصوبات کارآمدی محسوب می‌شود که مطالبه مردم برای اجرای عدالت حاکمیتی و نیاز سیستم اداری کشور را تأمین خواهد کرد.

 صباغیان ادامه داد: بااینحال، به نظر می‌رسد برخی دستگاه‌های دولتی مانند شورای عالی مناطق آزاد از اجرای قانون امتناع کرده است که همین مسأله لزوم نظارت و اقدامات کنترلی بیشتری را از سوی مجلس می‌طلبد. در واقع، اگر این قانون اجرایی نشود و دستگاه‌ها بی سر و صدا و با روش‌های مختلف به همان وضعیت قبل از اجرای این قانون ادامه بدهند، در آینده بسیار نزدیک کشور شاهد خلأ مدیریتی و عدم حضور مدیران متخصص و کارآزموده خواهیم بود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: با اجرایی شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان شاهدیم که حدود ۱۴ نفر از استانداران و معاون وزیران بازنشسته شده‌اند و این موضوع بیانگر کارآمدی و قابلیت بالای قانون است. اما از سوی دیگر، برخی موارد مشابهی چون فعالیت غیر قانونی دبیر مناطق آزاد یا برخی مدیران وزارت صمت در حال وقوع است که دستگاه‌های نظارتی می‌توانند در راستای جلوگیری از این تخلفات و تأثیرگذاری و اجرای صحیح قانون فعالیت داشته باشند.

این نماینده مجلس همچنین گفت: البته چند نفر از مدیران بازنشسته دولتی از جمله کرباسیان معاون وزیر نفت نیز برای ادامه به کار خود از رهبری اجازه گرفته‌اند. اما آنچه رویه قانونی و منطقی است، این است که دستگاه‌های مختلف خودشان بستر را برای بازنشستگی مدیران و روی کار آمدن جوانان فراهم کنند.

وی معتقد است: نمایندگان مجلس باید از مسؤولان امر درخواست پاسخگویی نسبت به تخلف پیش آمده و روشنگری درباره آن را داشته باشند. گرچه برخی مباحث مطرح است که آقای بانک دبیر سابق شورای عالی مناطق آزاد از رهبری حکم حکومتی گرفته‌اند با این حال مدرک مستدلی در این باره نیست و بهتر است وزیر اقتصاد بجای سکوت به شفاف سازی پیرامون این موضوع بپردازد.

صباغیان اظهار داشت: البته تأکید بر اجرای صحیح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشتسگان بدین معنا نیست که تجارب و تخصص مدیران کارآزموده و بازنشسته به حاشیه برده شود بلکه می‌توان با گرفتن مشاوره، از تخصص و تجربه این مدیران استفاده کرد تا به نوعی اینها چراغ راه مدیران جوان کشور باشند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قانون منع بکارگیری بازنشستگان منع بکارگیری بازنشستگان محمدرضا صباغیان مناطق آزاد دستگاه های دولتی اجرای قانون مناطق آزاد قانون منع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۴۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت الله عبدالملکی ظهر امروز و در نخستین روز از آغاز به کار این نمایشگاه با حضور در غرفه منطقه آزاد اروند با مسئولین این سازمان دیدار و گفت و گو کرد.

وی همچنین ضمن این بازدید در جریان فعالیت ۱۰ شرکت تولیدی و صادراتی حاضر در این نمایشگاه به نمایندگی از فعالین اقتصادی منطقه آزاد اروند قرار گرفت.

ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) از امروز ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدت ۵ روز (تا ۱۲ اردیبهشت) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • بازگشت به کار کارگران اخراجی شرکت پارس طبیعت سلولز گروه صنایع کاغذ پارس