Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از این شبکه خبری آمریکایی، یک مطالعه جدید نشان می دهد که موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا که برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شد، به سرعت در آمریکا در حال انتشار است.

اگرچه موارد مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا با عنوان B.۱.۱.۷ که برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شد در حال حاضر در آمریکا هنوز به جمعیت قابل ملاحظه ای نرسیده، اما مطالعات جدید نشان می دهد تعداد مبتلایان به این ویروس در آمریکا هر ۱۰ روز دو برابر می شود؛ روندی که در سایر کشورها هم دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش تخمین می زند که نوع جدید ویروس کرونا ۳۵ تا ۴۵ درصد قابلیت انتقال بیشتری دارد.  

 ماه گذشته، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا(CDC) پیش بینی کرد که نوع جدید ویروس کرونای انگلیسی احتمالا تا  ماه مارس (اسفند) به نوع غالب در آمریکا بدل می شود. این نهاد فدرال پیشتر اعلام کرده بود نوع جدید ویروس ۵۰ درصد قابل انتقال تر از انواع دیگر ویروس کرونا است.

گفته می شود که هنوز مشخص نیست که واکسیناسیون در حال انجام در آمریکا بتواند مانع از انتقال سریع ویروس جدید شود. از سوی دیگر، «آنتونی فائوچی» رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی هفته گذشته اظهار داشت که آمریکا واکسیناسیون مردم را با سرعت کافی انجام نمی دهد تا بتواند از انتشار نوع جدید ویروس پیشی بگیرد. وی در گفت و گو با سی ان ان گفت: «اگر انواع جهش یافته ویروس جای نوع پیشین ویروس را بگیرند، باید انتظار داشته باشیم که برخی اثرات واکسن از بین برود».

براساس گزارش های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، تاکنون بیش از ۶۱۰ مورد مبتلا به ویروس جدید انگلیسی در ۳۳ ایالت آمریکا شناسایی شده است که بیشتر آنها مربوط به دو ایالت فلوریدا و کالیفرنیا هستند. نخستین مورد مبتلا به این ویروس در آمریکا در تاریخ ۲۹ دسامبر (۹دی) اعلام شد. هرچند مطالعات نشان می دهد نوع B.۱.۱.۷ از اواخر نوامبر سال ۲۰۲۰ (اوایل آذر) وارد ایالات متحده شده است.

سازمان بهداشت جهانی هم هفته گذشته اعلام کرد که این ویروس دستکم در ۸۰ کشور شناسایی شده است. این در حالی است که علاوه بر شناسایی موارد مبتلا به ویروس انگلیسی، آمریکا تاکنون پنج مورد مبتلا به نوع ویروس کرونایی که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی و دو مورد مبتلا هم به ویروس نوع برزیلی را شناسایی کرده است.

همزمان «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا هم اعلام کرده است مدیریت ویروس کرونا در دولت «دونالد ترامپ» بسیار وخیم تر از آن بوده که فکرش را می کردیم. بایدن سرعت کنونی تزریق واکسن را ناشی از مدیریت نادرست دولت ترامپ دانسته و افزود که نحوه مقابله دولت پیشین با کووید-۱۹ وحشتناک تر از آن چیزی است که فکر می کردیم.

رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گویی با شبکه خبری «سی بی اس» گفت که رسیدن به مصونیت گله ای با توجه به توزیع یک میلیون و ۳۰۰ هزار دوز واکسن در روز، نزدیک به یک سال طول می کشد.

بایدن در این گفت و گو اضافه کرد: «یکی دیگر از موارد نومیدکننده ای که در خصوص نحوه مقابله با کووید-۱۹ در دولت پیشین افتاده این است که ما فکر کردیم واکسن بیشتری وجود دارد، اما اینطور نیست. بنابراین ما تا آنجا که می توانیم فشار می آوریم تا واکسن های بیشتری تولید کنیم».

رئیس جمهوری آمریکا در این گفت و گوی تلویزیونی اعتراف کرد که رسیدن به مصونیت گله ای تا پایان تابستان "بسیار دشوار" است، اما گفت وقت آن رسیده تا مدارس دوباره با خیال راحت بازگشایی شوند.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۲۷ میلیون و ۶۱۱ هزار نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۴۷۴ هزار و ۹۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.  

برچسب‌ها ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا اخبار کنکور نوع جدید ویروس کرونا مورد مبتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۵۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود

ایتنا - مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوایی - و پنجره‌های بسته – می‌تواند به گسترش ویروس‌های معلق در هوا مانند ویروسی که باعث عفونت COVID-19 می‌شود، کمک کند.
محققان گزارش می‌دهند که به نظر می‌رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

به گزارش ایتنا، آلن هادرل، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول، گفت:« ما می‌دانستیم که SARS-CoV-2 مانند سایر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما بود از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می‌تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس‌های موجود در هوا را افزایش دهد. به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای400 ppm از کربن دی اکسید است.

بر اساس نتایج منتشر شده در 25 آوریل در ژورنال  Nature Communications، افزایش غلظت CO2 به تنها 800 ppm، بقای ویروس‌های معلق در هوا را افزایش داد. محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO2 3000 ppm می رسد - مشابه غلظت یک اتاق شلوغ – ویروس حدود 10 برابر بیشتر زنده می‌ماند.

هادرل در یک انتشار خبری دانشگاه گفت:« این رابطه روشن می‌کند که چرا رویدادهای پاندمیک کننده ممکن است تحت شرایط خاصی رخ دهند .ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می‌دهند. اما CO2 هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می‌کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوا بیشتر زنده بمانند.»

هادرل همچنین گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO2 دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود. نتایج همچنین نشان می‌دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO2 در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس‌های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علم آب و هوای اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO2 در جو تا پایان قرن به بیش از 700 ppm برسد. هادرل گفت: «بنابراین این یافته‌ها پیامدهای گسترده‌تری نه تنها در درک ما از انتقال ویروس‌های تنفسی، بلکه اینکه چگونه تغییرات در محیط ما ممکن است احتمال همه‌گیری‌های آینده را تشدید کند، دارد.»

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعاتی ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO2 در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آنها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود
  • هم‌تیمی مسی لو داد: او خیلی انگلیسی بلد نیست
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد