Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سرتیپ «بوزید بوفریوة» رئیس بخش مهندسی رزمی فرماندهی نیروی زمینی الجزایر گفت که بیش از ۶۰ سال از اولین آزمایش هسته‌ای فرانسه در الجزایر می‌گذرد، اما فرانسه همچنان از ارائه نقشه مربوط به مکان دفن زباله‌های هسته‌ای در الجزایر خودداری می‌کند.

وی که با ماهنامه الجزایری «الجیش» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: فرانسه ۱۷ آزمایش انجام داده است که همه آنها به «بهانه» تحقیقات علمی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام نظامی الجزایر تصریح کرد: آزمایشات انجام شده در منطقه رقان، به آلودگی بخش اعظمی از جنوب الجزایر که به دیگر کشورهای آفریقایی سرایت کرده، منجر شد و بسیاری از آزمایش‌هایی که زیر زمین صورت گرفته است، از کنترل خارج شده و منجر به آلودگی بخش وسیعی شده است.

وی گفت: برخی از زباله‌های فراوان هسته‌ای که عمر طولانی دارند در زیر زمین دفن شده و برخی نیز در منطقه باز باقی مانده‌ است.

رئیس بخش مهندسی رزمی فرماندهی نیروی زمینی الجزایر تأکید کرد که تشعشعات منتشر شده در مناطق وسیع باعث قربانی شدن بسیاری از ساکنان محلی شده و آسیب زیادی به محیط پیرامون وارد کرده است که تأثیرات آن تا به امروز وجود دارد.

وی از فرانسه خواست تا در راستای معاهده منع گسترش سلاح هسته‌ای که مجمع عمومی سازمان ملل آن را در جولای ۲۰۱۷ با موافقت ۱۲۲ کشور به تصویب رسانده است، به مسئولیت تاریخی خود در قبال انجام آزمایشات هسته‌ای در الجزایر بر عهده گیرد و غرامت آن را به قربانیان و خانواده‌های آنها پرداخت کند.

برچسب‌ها فرانسه الجزایر انرژی هسته ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه الجزایر انرژی هسته ای فرانسه الجزایر انرژی هسته ای اخبار کنکور هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های اخیر، تیم پزشکی در این روستا حضور پیدا کرده و از اهالی آزمایش گرفته شد.

وی بیان داشت: پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز مشکوک بودند که از آنها نمونه گرفته شد.

تقوی با بیان اینکه مابقی مردم نیز متقاضی انجام آزمایش هستند، گفت: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

وی افزود: این بیماری در سایر نقاط شهرستان اپیدمی نیست.

تقوی با بیان اینکه روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است، گفت: مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: تیم پزشکی شهرستان کهگیلویه در روستاهای دیشموک حضور پیدا کردند و مردم باید بدانند که شیر و گوشت دام‌ها در این شرایط، مشکل زا بوده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقوی تصریح کرد: تب مالت از بیماری‌های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از طریق حیوانات آلوده همچون گاو، گوسفند، بز، شتر، خوک و گاومیش به انسان منتقل می‌شود.

کد خبر 6090904

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی