Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،  مراسم رونمایی از تجهیزات ورزش جانبازان و معلولین و نشست خبری محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک امروز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

محمد تابع دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، سید شروین اسبقیان رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، سیما لیموچی نایب‌رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک، مسئولان وزارت دفاع و  شرکت زمزم در این نشست حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
محمد تابع دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، ابتدا در خصوص رونمایی از تجهیزات بومی سازی تجهیزات پارالمپیکی، اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های که با آن روبرو بودیم، متاسفانه راه‌ها بسته شده و امکان تهیه این لوازم ها نبود. با اعضای ipc ارتباط گرفته شد و آنها جواب منفی به ما دادند. با همکاری وزارت دفاع، تولید میز وزنه‌برداری رمپ رشته بوچیا را با مهندسی معکوس، به محصول استاندارد رسیدیم و تولید انبوه را شروع خواهیم کرد تا در اختیار ورزشکاران بگذاریم. توپ بوچیا را نیز با همفکری فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین تست مرحله نهایی این محصول نیز انجام می‌شود. دیسک و وزنه در رشته پارادوومیدانی کمبود را نداشته باشیم در حال طراحی و تولید است. ویلچر در بسکتبال هم به اندازه‌ جسته ورزشکاران باید طراحی و ساخته شود. 

در ادامه کلیپی از نوشابه ورزشی که توسط شرکت زمزم ساخته شده است در این مراسم رونمایی شد. خسروی وفا در این رابطه اظهار داشت: همیشه  کمبودی را در این بخش داشتیم که کاروان ما در مسابقات و بازیها این نوشابه‌ها که جایگزین آب است را خیلی به سختی برای ورزشکاران مان تهیه می‌کردیم.  

رییس کمیته ملی پارالمپیک در مورد ساخت امکانات و تجهیزات استاندارد داخلی گفت: وسایل استاندارد را نمی‌توانیم خریداری کنیم. از این رو برای ساخت ابزارهای با کیفیت با همفکری و همکاری وزارت دفاع، این تولیدات استاندارد لازم را گرفت. با بومی سازی این تجهیزات ارز هم از کشور خارج نمی‌شود.

وی اضافه کرد: ورزش پارالمپیک در ورزش های ملی قرار گرفته است و می‌توانند ورزشکاران پارالمپیکی در بازی‌های المپیک شرکت کنند. ورزش پارالمپیک شکل گرفت و توجه ویژه‌ای در دولت‌های مختلف به این مجموعه شد.در حالی که توانمندی در جامعه به جسم نیست، نباید روح‌ یک فرد دچار معلولیت داشته باشد در جامعه شرایط روحی و آرامش خوبی برخوردار باشند. 

خسروی وفا با اشاره به اینکه همیشه اشتباهات خود را می‌پذیریم، عنوان کرد: نقاط ضعف مان به صورت مستند در کمیته ملی پارالمپیک وجود دارد تا آیندگان از این نقاط ضعف و قوت بهره ببرند. ورزش پارالمپیک در ایران برای فرد خاصی نیست. در این سالها خیلی‌ها از میان رفتند. سیامند رحمان رکوردی را به جا گذاشته شده که هیچ کس نمی‌تواند به این رکورد دست یابد. ولی این ورزشکار قدرتمند ما از هر لحاظ رفتار و کردار پهلوانی داشت.

رییس کمیته ملی پارالمپیک در مورد اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی با عملکرد خوبش همه طرازها را بالا برد، گفت: سردار سلیمانی طراز پهلوانی را جابه‌جا کرد. این شهید در رشته‌های باستانی، بدنسازی، رزمی و ... کار می‌کرده، حتی طراز مدیریت را هم بالا برده است. 

وی با اشاره به اینکه مدیر باید کار کند، تاکید کرد: مدیر باید کار کند و کمتر حرف بزند، من در ورزش کار کردم یا آیا سیدمحمد پولادگر و روسای دیگر فدراسیون ‌ها در رشته‌ها ورزشی دیگر؟ باید بقیه دوستان و بقیه صحبت کنند. مرا گذاشتند کار کنم و مردم دوست دارند مسئولان عمل‌گرا را ببینند.

خسروی وفا درباره اینکه ورزشکاری که افت دارد باید با ورزشکاری که مدال حتمی می‌گیرد باید فرق داشته باشد، اذعان کرد: حذف فوتبال پنج نفره یکی از اشتباهات کارشناسی دوستان ما بود و یک دستورالعملی داریم و باید از آن تبعیت کنیم. اگر ورزشکاری دچار افت شد، با ورزشکاری که زحمت کشیده تفاوت دارد. باید کسانی در پارالمپیک باشند که مدال و سکوی آسیایی را کسب کنند و برخی نیز به این دلیل کنار گذاشته شدند. حق بچه‌های ورزش نابینایان دیده نشد و من از جانب تیم خودم عذر می‌خواهم. تصمیم کارشناسانه بود اما می‌توانستیم با اغماض و نگرش دیگری به مسئله فکر کنیم.

ادامه دارد

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید سلیمانی پار المپیک محمود خسروی وفا کمیته ملی پارالمپیک کمیته ملی المپیک جانبازان و معلولین سردار دلها کمیته ملی پارالمپیک خسروی وفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، در این نشست که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، کارشناسان دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری ضمن تبیین برخی بیانات رهبر انقلاب با موضوعات فرهنگی، فریب رسانه‌های غربی با هدف انزوای مردم آشنا شد.
کارشناسان فرهنگی حاضر در این نشست نقطه عطف فعالیت‌های فرهنگی نوجوانان و جوانان انقلابی را مکتب و سیره امام صادق (ع) برشمردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • کار سختی در جام کافا داریم/ملی پوشان تاکتیک پذیر هستند
  • دادرس: مشغول جراحی هستیم!
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!/ عکس
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • هوادار خاطی سپاهان نقره داغ شد
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی