Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات آفریقای جنوبی از به تعویق افتادن برنامه واکسیناسیون کروناویروس با واکسن آسترازنکا خبر دادند.

به گزارش ایسنا، مقامات آفریقای جنوبی برنامه واکسیناسیون کادر درمان با تزریق واکسن کروناویروس آسترازنکا را به تاخیر انداختند چرا که بررسی های آزمایشگاهی نشان می دهد این واکسن در پیشگیری از نوع خفیف تا متوسط بیماری کووید-۱۹ ناشی از گونه جهش یافته در این کشور موثر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفریقای جنوبی هفته گذشته اولین محموله از واکسن آسترازنکا را که حدود یک میلیون دوز بود تحویل گرفت و طبق برنامه ریزی قرار بود اواسط ماه فوریه واکسیناسیون کادر درمان آغاز شود. هرچند یافته های بدست آمده در این بررسی حاکی از آن است که واکسن آسترازنکا برای این نسخه جهش یافته از ویروس بی تاثیر است.

اطلاعات اولیه نشان می دهد واکسن آسترازنکا از حداقل اثربخشی لازم در برابر نوع خفیف تا متوسط بیماری کووید-۱۹ ناشی از گونه جهش یافته در آفریقای جنوبی برخوردار است. این گونه به نظر عفونی تر است و موجب افزایش موارد فوتی در آفریقای جنوبی شده و در حال حاضر شامل بیش از ۹۰ درصد از موارد ابتلا به این بیماری است.

به گزارش ایسنا به نقل از ژاپن تودی، وزیر بهداشت آفریقای جنوبی گفت: واکسن آسترازنکا در برابر گونه اصلی کروناویروس اثربخش است و بر گونه جهش یافته در آفریقای جنوبی بی تاثیر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آفریقای جنوبی کروناویروس واکسن کرونا کرونا در جهان آفریقای جنوبی واکسن آسترازنکا جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۵۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

 سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت