Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان کشاورزی و صنعت را رقیب هم ندانست و از آنها به عنوان بالهای توسعه استان پهناور و باظرفیت کرمان نام برد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی که به صورت ویدیو کنفرانس با رئیس جمهور برگزار شد با بیان این مطلب که کشاورزی و صنعت رقیب نیستند افزود: در حوزه سند سازگاری با کم آبی هدف ما کاهش سطح زیر کشت و کاهش محصولات و تولیدات در استان نیست بلکه هدف، بالابردن کیفیت و مدیریت آب و بهینه مصرف کردن آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان بابیان اینکه استان کرمان سهم عمده ای از کشاورزی کشور را دارد افزود: این سهم رو به افزایش است و در سال‌های گذشته و خصوصا در این دولت تمرکز خوبی روی کشاورزی مکانیزه شده و دانش در سطح وسیعی به مزارع ورود پیدا کرده است.

 وی رونق بسیار بالای کشت گلخانه ای را مایه افتخار دانست و گفت: کشاورزانی داریم که در شهرهای جنوبی با حدود چهل هکتار سطح زیر کشت، پیشرو کشت گلخانه ای هستند.

زینی‌وند بااشاره به اینکه بخش قابل توجهی از بازار آسیای میانه و کشورهای عربی، هدف محصولات کشاورزی ما قرار دارند افزود:  بخشهایی از دنیا وجود دارد که دسترسی آسانی به انها داریم اما در حوزه کشاورزی سهم خوبی در تصاحب  بازار آنجا داریم.

وی خاطرنشان کرد: این مناطق به دلیل شرایط اقلیمی، هیچگاه تولید کننده این محصولات نخواهند بود و محصولات کشاورزی ایران مخصوصا کرمان در حال تثبیت شدن در بازارهاست.

 وی افزود: کشاورزان ما در حوزه صادرات و بسته بندی مطمئن محصول و صادرات کانتینری اقدامات خوبی انجام می دهند و در حوزه کشت پسته وخرما به حوزه های صنعتی و مکانیزه نزدیک شده ایم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت آب و کشت پسته، تمایل چندانی به مدیریت آب و آبیاری تحت فشار وجود نداشت افزود: اکنون سطح زیادی از پسته ما زیر کشت مکانیزه است.

زینی وند از ورود محصول تحقیقات دنیا در حوزه برخی از محصولات باغی به استان کرمان به عنوان اتفاقی مبارک نام برد و پیش بینی کرد: ظرف چهار سال آینده ما صاحب برند صاحب نام خواهیم شد و همه اینها افتخاراتی است که در حوزه کشاورزی به آنها  توجه می شود، حوزه کشاورزی پا به پای حوزه صنعت پیش می رود تا جایی که می تواند در حوزه های مختلف بادخریدارانی که دارد حتی جایگزین نفت شود.

به گزارش برنا؛ زینی وند با تبریک به کشاورزان برگزیده و اعلام پیگیری درخواستهای کشاورزانی که محصولات آنها دچار سرمازدگی شده است از 9 کشاورز نمونه کشوری و 3 کشاورز شایسته تقدیر با اهداء لوح سپاس قدردانی کرد.

در این مراسم پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، روسای جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان و تعدادی از مدیران حضور داشتند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علی زینی وند زینی وند تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی صنعت و کشاورزی زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان؛ صنعت مس کرمان با کسب نوزدهمین پیروزی خود و 40 امتیاز سه هفته مانده به پایان سی و شششمین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور تاج قهرمانی را بر سر نهاد. 

عصر امروز و در هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال صنعت مس کرمان با شکست زغال سنگ طبس در خانه خود، با کسب نوزدهمین پیروزی پیاپی خود، نشان قهرمانی لیگ برتر هندبال را به کرمان برد. 

نارنجی‌پوشان در این دیدار با عملکردی بهتر نسبت به حریف سرشناس خود، توانستند با پیروزی 24 -32 در میان هواداران خود جشن قهرمانی بگیرند. 

صنعت مس با این پیروزی اختلاف امتیاز خود را با تیم دوم و سوم جدول رده‌بندی به 7 رساند تا سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی خود را قطعی کند. 

صنعت مس در هفته بیستم لیگ برتر هندبال مهمان پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد است. 

 

 

دیگر خبرها

  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • قهرمانی زودرس مس کرمان در لیگ برتر هندبال
  • مس کرمان فاتح لیگ برتر هندبال
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴