Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در مراسم رونمایی از کهربا گفت: راه اندازی این سامانه که قابلیت بالای امنیتی در تبادلات مالی دارد، از این پس این نرم افزار دغدغه‌های امنیتی را از بین می‌برد و برای تبادلات مالی بین المللی امن‌ترین درگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بانک مرکزی گفت: در کشور ما ورود این کارت‌ها هزینه زیادی داشت، اما با راه اندازی کهربا تمامی خدماتی که این کارت‌ها ارائه می دهند افراد می توانند از طریق تلفن هوشمند خود با نزدیک کردن به دستگا‌های پرداخت از حالت استفاده از کارت فیزیکی مستثنی شوند.

وی افزود: استاندارد‌های MV که مخفف یورو پی، مسترکارت و ویزای است ازین پس با سامانه "کهربا" و از طریق أپ به روی تلفن همراه عموم مردم می توانند امور پرداختی خود را انجام دهند، اما این به معنی حذف کارت بانکی نیست.

وی افزود. حملات SKIMMING که این روز‌ها در هک و تخلیه حساب‌های بانکی رواج پیدا کرده با وجود این سامانه و خدمات نوین کاهش پیدا خواهد کرد.

همتی گفت: ما در بانک مرکزی و در نظام پرداخت سه تصمیم را دنبال می کنیم که رفاه و سهولت کار مردم در امور بانکی، امنیت و حساب‌های مردم و در آخر اینکه ما بتوانیم با روش‌های پولشویی تقلب مبارزه کنیم.

وی ادامه داد: با این روش مردم راحت‌تر خرید خود را در دوران کرونا انجام می دهند.

همتی ادامه داد: ما می‌توانستیم با روش توسعه متوازن کار را شروع کنیم، اما چون زمان یکپارچگی مشخص نبود، به شکل غیر متوازن و از طریق بانک‌هایی که آماده بودند کار را شروع کردیم و تا ۶ ماه آینده روش‌های پرداخت در کشور به حد مطلوبی خواهد رسید.

رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: با این روش به شبکه پرداخت بین المللی وصل می شویم و  دیگر کارت‌های هوشمند برای دریافت خدمات بین المللی حذف می شوند.

همتی تصریح کرد: با این روش بساط تقلب، پولشویی و شرط بندی جمع می شود و ۵۰۰ هزار کارت بانکی که در این زمینه‌ها فعال بودند با همکاری دستگاه قضایی از شبکه خدمات بانکی حذف کنیم.

رئیس بانک مرکزی در پایان گفت: ما با این حرکت شبکه پرداخت را بروز میکنیم تا خدمات بهتر شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بانک مرکزی کارتخوان بانکی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟

به گزارش جام جم آنلاین، بانک مرکزی ۲۷ اسفندماه سال ۱۴۰۲ مصوب کرد تا سقف برداشت از حساب‌های مشتریان حقیقی بانک‌ها بصورت غیر حضوری روزانه از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان و ماهانه به ده میلیارد ریال افزایش یابد. 

بانک‌ها و‌موسسات اعتباری یک ماه برای فراهم کردن مقدمات اجرایی فرصت داشتند و بانک مرکزی تاکید کرده بود تا پایان فروردین ماه زمان برای این مهم تعیین شده است.

اطلاعات جدید دریافتی خبرنگار تسنیم از بانک مرکزی نشان میدهد، بخشنامه اجرایی افزایش سقف برداشت از حساب مشتریان حقیقی بانک‌ها به مدیران بانک‌ها ابلاغ شده و این بخشنامه هم اکنون اجرایی شده است.

برهمین اساس، مبلغ برداشت از طریق غیرحضوری از کلیه حساب‌های غیرتجاری متعلق به مشتریان حقیقی بانک‌ها تا ۲۰۰ میلیون تومان به صورت روزانه و ده میلیارد ریال بصورت ماهانه افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش های غیرحضوری در شبکه بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید
  • افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟