Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@05:18:34 GMT

تامین زمین مهم‌ترین دغدغه مسکن ملی در ابهر

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۵۷۶۷

تامین زمین مهم‌ترین دغدغه مسکن ملی در ابهر

ایسنا/زنجان فرماندار ابهر گفت: از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی طرح اقدام ملی تولید مسکن در ابهر، برخوردار نبودن شهرداری و راه و شهرسازی از زمین بوده، هر چند در این زمینه برنامه‌هایی برای تامین زمین اتخاذ شده است.

وجیه‌الله نوروزی صبح امروز (۲۰ بهمن‌ماه) در نشست با گروه مجازی مجمع مطالعه و برنامه‌ریزی ابهررود، با اشاره به آغاز عملیات مسکن ۲۵۶ واحدی اقدام ملی در شهر هیدج، اظهار کرد: فونداسیون این پروژه ریخته شده که اعتبار اجرای آن نیز ۹۰۰ میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شهر ابهر مجموعه ۳۰۰ واحدی برای اقدام ملی تولید مسکن در هفته دولت کلنگ‌زنی شد، تصریح کرد: از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی اقدام ملی در ابهر، برخوردار نبودن شهرداری و راه و شهرسازی از زمین است، هر چند در این زمینه برنامه‌هایی برای تامین زمین وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه مسکن روستایی در سفر اخیر دکتر نوبخت به زنجان ۲۰۰۰ واحد مسکونی روستایی به استان سهمیه داده شد، متذکر شد: از این تعداد، ۳۰۰ واحد مربوط به مناطق روستایی شهرستان ابهر است که همه این واحدها به بانک معرفی و قرار داده بسته شده و ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه ۵۲ درصد منازل مسکونی در روستاها از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند، بیان کرد: برای ۳۰۰ واحد در نظر گرفته شده ابهر، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض علی‌رغم همه مشکلات، دولت تقبل کرده پرداخت کند.

این مسئول با یادآوری این مطلب که برای آبیاری تحت‌فشار دولت ۱۷ میلیون تومان برای هر هکتار وام بلاعوض می‌دهد، اضافه کرد: کشاورزان باید از وام‌ها و منابعی که دولت در اختیارشان قرار می‌دهد، بیشتر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کشمش خرید تضمینی ندارد، عنوان کرد: تشکیل تعاونی‌های روستایی و کشاورزی می‌تواند در حل مشکلات کشاورزان به‌ویژه در حوزه فروش محصولات موثر باشد.

فرماندار ابهر با یادآوری اینکه شبکه برق کل روستاهای شهرستان ابهر مجهز به کابل خودنگه‌دار شده است، افزود: در ابهر روستای بالای پنج خانوار نداریم که صاحب برق نباشد. همچنین در این زمینه ۱۱ پروژه برق نیز در مناطق پرتراکم شهری با اعتبار بیش از ۲۷ میلیارد تومان انجام شده است.

نوروزی با یادآوری اینکه طرح تفصیلی از گرفتاری‌های ۲۰ ساله‌ای است که شهروندان ابهری را رنج می‌دهد، گفت: این طرح دارای بیش از ۱۵۰ مغایرت بود که با برگزاری جلسات مختلف، در مسیر نهایی شدن قرار دارد.

وی به پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین که ۱۰۴ کیلومتر آن در زنجان است نیز اشاره کرد و ادامه داد: پروژه دو خطه کردن راه‌آهن در حوزه ابهر ۴۸ کیلومتر بود که ۴۰ کیلومتر آن تکمیل شده و زیرسازی  ۸ کیلومتر باقی مانده آن نیز انجام و در حال ریل‌گذاری است.

این مسئول، گریزی به راه ارتباطی ابهر به قیدار که از مسیرهای ارتباطی حادثه‌خیز استان است زد و یادآور شد: امسال ۵۰ میلیارد ریال برای این پروژه ملی که دارای ردیف نیز است، اعتبار تعریف شده که امیدواریم تخصیص یابد.

فرماندار ابهر با اشاره به در پیش رو بودن دو انتخابات مهم ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهر، متذکر شد: علاوه بر تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات، پرهیز از تخریب باید مورد توجه جدی قرار گیرد، زیرا دود تخریب در نهایت به چشم جامعه خودمان خواهد رفت.

نوروزی با بیان اینکه مطالبه‌گری در نهایت موجب رشد و توسعه کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: موضوع مهمی که در مطالبه‌گری باید مورد توجه قرار گیرد، در نظر گرفتن منابع و وضعیت بودجه‌ای کشور است.

به گزارش ایسنا، از مهم‌ترین موارد مطرح شده در این‌ جلسه می‌توان به نزدیک بودن انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و نیز ضرورت تشکیل کمیته آسیب‌شناسی نحوه عملکرد شوراها، تشکیل جلسات تخصصی مستمر ماهیانه با فعالان شبکه‌های اجتماعی و مسئولان، تشکیل بانک جامع اطلاعاتی از نخبگان شهرستان، توجه دقیق به حوزه مدیریت و تصمیم عالمانه در تغییر و یا حمایت از مدیران، ممانعت از دو قطبی شدن جامعه از طریق تقسیم جامعه به مسئولان و منتقدان و معترضان، توجه جدی به مناطق حاشیه‌ای شهرها، تلاش برای برندسازی محصولات تولیدی محلی و مناطق گردشگری شهرستان اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان طرح مسکن ملی اقدام ملی مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۵۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است

آرش صیادی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه  رشد جمعیت  در شهر جدید پرند رو به افزایش است بنابراین تامین زیرساخت ها و خدمات روبنایی در این شهرها ضروری است گفت: جمعیت پرند از ۳۵۰ هزار نفر رد شده است و جمعیت ۳۷هزار نفری دانش آموز داریم و  این آمارها نشان می دهد جمعیت پرند به ۴۰۰ هزار نفر نزدیک است. 

وی افزود:  ۷ مدرسه در سال ۱۴۰۲ تحویل آموزش و پرورش داده ایم و سه مدرسه در دست ساخت داریم.

صیادی بیان کرد: بیمارستان دولتی در شهر جدید پرند وجود نداشت که بعد از پیگیری های صورت گرفته مجوز ساخت بیمارستان را گرفته ایم و تا ابتدای خرداد ماه کلنگ ساخت بیمارستان دولتی که به صورت مشارکتی ساخته می شود زده خواهد شد.

صیادی با بیان اینکه  ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن  از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن  تا اسفند ماه سال گذشته  پیش بینی کرده  بودیم  گفت:   با توجه به هدف گذاری های صورت گرفته و با تاکید وزیر راه وشهرسازی مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت های اراضی  برای ساخت نهضت ملی مسکن ۳هزار واحد افزایش یافت و به  ۳۳هزار و  ۵۰۰ رسانده‌ایم. 

مدیرعامل شرکت عمران پرند با بیان اینکه  محدودیت جدی در بحث زمین داریم و ۱۳۰۰ هکتار اراضی نیاز داریم گفت: ۵۰ هزار متقاضی هنوز  اراضی برای آنها تامین نشده است و اگر شهرک اعتمادیه ساخته شود ۱۰ هزار متقاضی جایگذاری می شود اما هنوز  برای ۴۰ هزار متقاضی اراضی تامین نشده است.

وی تاکید کرد: تلاش دولت آن است که ساخت مسکن با کمترین هزینه ها صورت گیرد به طوری که قیمت زمین  را به حداقل ممکن رسانده  ایم و پروژه ۴هزار واحدی را که خرداد ماه سال ۱۴۰۱ کلنگ زنی شد  با متری ۱۰ میلیون تومان ساخته شده است و تقریبا یک خانه ۷۰ تا۸۰ متری حدود یک میلیارد و ۲۰۰ تا یک میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان تمام می شود.

صیادی اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه ها در پروژه های نهضت ملی مسکن تعدیل قیمت می خورد و قیمت تمام شده قطعا افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت عمران پرند توضیح داد: ۴هزار واحد نهضت ملی مسکن آماده افتتاح است که میانگین ساخت هر واحد حدود ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع است که قیمت تمام شده آن یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می شود.

وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم تا کنون ۱۱هزار و۲۰۰ واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده است و در برنامه است که ۴هزار واحد حداکثر تا دو ماه آینده و ۵هزار واحد دیگر تا پایان سال تحویل متقاضیان شود.

صیادی در خصوص دو خطه کردن مترو پرند گفت: دو خطه کردن مترو پرند در دستور کار بوده که به دلیل داشتن معارض سنگین به تعویق افتاده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان