Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان و مسئول سازمان بسیج حقوقدانان گلستان گفت: در هشت سال دفاع مقدس نه تنها در برابر رژیم بعث عراق که در برابر کشور‌های دیگری که به عراق کمک کردند ایستادیم و با رعایت اصول انسانی و بین المللی از کشور دفاع کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمیان افزود: حضور همه اقشار مردم به ویژه جوانان نشان دهنده مشروعیت دفاع ما بود و بعد‌ها سازمان‌های بین المللی هم بر این موضوع صحه گذاشتند.
او ادامه داد: در بسیج حقوقدانان به دنبال بررسی آثار حقوقی این جنگ هشت ساله و پیگیری حقوقی آن در مجامع بین المللی هستیم.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی دادستان مرکز استان هم در این جلسه گفت: جنگ یک تهدید است، اما در کشور ما به برکت رهبری امام راحل و حضور مردم این تهدید به فرصت تبدیل و سبب پیشرفت نظام و ثبات آن شد.
او افزود: جنگ هشت ساله در ابعاد حقوق اسلامی و بین المللی قابلیت بررسی دارد و باید مواردی مانند حمله به مناطق غیرنظامی، حمله شیمیایی و نقض کنوانسیون‌های بین المللی از سوی عراق در طول هشت سال جنگ تحمیلی را مجامع بین المللی پیگیری حقوقی انجام دهیم.
دادستان سیدحسینی گفت: پیگیری حقوقی مواردی مانند محکومیت عاملان ترور شهید سلیمانی در قوه قضاییه ایران آثار خوبی دارد و باید در جنگ تحمیلی هم کشور‌هایی که مقصر بودند به اتهام ایجاد جنگ و خسارت به مردم باید تحت پیگرد قرار بگیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گلستان هم در ادامه این جلسه ابعاد حقوقی جنگ تحمیلی را بررسی کرد.
حسین میری افزود: هزاران شهید و جانباز و هزار میلیارد دلار خسارت مالی و حمله به کشتی‌های غیرنظامی تنها بخشی از خسارت‌هایی بود که در هشت سال جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق به ما آسیب وارد کرد.
حسین میری با اشاره به برخورد دوگانه شورای امنیت در حمله عراق به ایران و حمله به کویت گفت: شورای امنیت در هشت سال جنگ تحمیلی فقط ۸ بیانیه غیرالزام آور و ملایم صادر کرد در حالیکه در حمله عراق به کویت در چهار ماه ۳۷ قطعنامه الزام آور صادر کرد و بلافاصله کمیته غرامت تشکیل داد.
غرامت ایران، تعیین تکلیف قرارداد صلح و خسارت‌های انسانی و زیست محیطی از موضوع‌هایی است که باید در مجامع بین المللی باید پیگیری شود.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ تحمیلی دادگستری گلستان بین المللی جنگ تحمیلی هشت سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم

 در حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شهر چمچمال شمال عراق، دست‌کم ۴ نفر در این میدان گازی کشته و دو تن دیگر نیز مجروح شدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد