Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:16:55 GMT

طراحی بسته کمک آموزشی، حسی ویژه کودکان دارای اوتیسم

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۶۰۲۳

طراحی بسته کمک آموزشی، حسی ویژه کودکان دارای اوتیسم

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از انجمن اوتیسم ایران، دو تا پنج سالگی سن طلایی برای کودکان دارای اتیسم است. با تشخیص بهنگام این اختلال می‌توان با استفاده از تکنیک‌ها و رویکردهای استاندارد آموزشی، توانبخشی در دوران طلایی این اختلال استفاده و در روند رو به پیشرفت این کودکان و افزایش تعاملات اجتماعی و ارتباطی آنان نقشی به‌سزا داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، به کمک بسته‌های کمک آموزشی و حسی می توان برای آگاهی بخشی و آموزش به کودکان کمک کرد تا از این زمان طلایی بیشترین استفاده را ببرند. به همین دلیل انجمن اتیسم ایران نسبت به آماده‌سازی ۵۰۰ بسته در سه سطح اقدام کرده است.  محتویات این بسته ها شامل ابزار و وسایل توانبخشی است که به عنوان وسایل کمک آموزشی یا کمک توانبخشی، به خانواده‌ها کمک می‌کند تا به آموزش کودکان خود در منزل نیز ادامه دهند.

این بسته‌ها در سه سطح آماده شده، بار ابزارهای آموزشی برای افرادی که در سطح یک قرار دارند، بیشتر است. بار سرگرمی و حسی افرادی که طیف شدید یا سطح سه هستند، بیشتر است. افرادی هم که در سطح دو هستند در مجموع متوسطی از ابزارهای حسی، توابخشی و آموزشی در بسته خود خواهند داشت.

استفاده از این وسایل، در کلینیک‌ها به صورت کمک درمان، برای درمانگرها بسیار مناسب است و در حقیقت تیم توانبخشی و آموزشی، با کمک این ابزار به تقویت مهارت‌های کودک می‌پردازند، همین ابزارها می‌تواند در منزل و با کمک اعضای خانواده، برای فرد اتیسم استفاده شوند تا روند یادگیری با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.
والدین می‌توانند با آموزش مداوم به کودکانشان از علاقمندی فرزند خود آگاه شده و استعداد او را شناسایی کنند و با ایجاد این آگاهی امکان استفاده از ابزارهای مناسب‌تر و کاراتر فراهم خواهد شد.

انجمن اوتیسم ایران در مرحله نخست تعداد ۵۰۰ بسته حاوی ابزار کمک آموزشی و حسی آماده کرده است که طی روزهای آینده در اختیار خانواده‌های دارای اوتیسم قرار خواهد گرفت.  این بسته‌ها برای نتیجه‌گیری بهتر به ترتیب در اختیار کم‌سن‌ترین کودکان قرار خواهد گرفت و امید است که به تدریج و با تامین بودجه امکان تامین آن برای تمام افراد دارای اوتیسم فراهم شود.

این بسته‌ها علاوه بر کمک به یادگیری کودکان اتیسم، به خانواده ها یادآوری می‌کند که آن‌ها پررنگ‌ترین نقش را در پیشرفت کودکان خود دارند.  لازم به ذکر است آمار دقیقی از میزان فراوانی و شیوع این اختلال در کشور وجود ندارد اما به طور متوسط در هر استان ۶۰۰ کودک با اختلال اوتیسم زندگی می کنند و فراوانی این اختلال در پسرها چهار برابر دخترها است.

برچسب‌ها اوتيسم سازمان بهزیستی کشور توانبخشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوتيسم سازمان بهزیستی کشور توانبخشی اوتيسم سازمان بهزیستی کشور توانبخشی اخبار کنکور بسته ها کمک آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، افتتاح این مجموعه آموزشی در خدمت‌رسانی به شهر جدید سهند، شهرستان اسکو، آذرشهر و سایر شهرهای اطراف مؤثر خواهد بود.

این مدرسه هوشمند با مساحت بیش از یکهزار و ۸۰۰ متر مربع و محوطه یکهزار و ۱۰۰ متر مربع، دارای آسانسور ۲۰ نفره و برانکاردبر بوده و امکانات ویژه‌ای چون آزمایشگاه، سالن چندمنظوره، چهار کارگاه و ۲۰ فضای آموزشی و سالن ورزشی داراست که با هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهر جدید سهند احداث و هوشمندسازی شده است.

با افتتاح و بهره‌برداری از این مدرسه سرانه آموزشی کودکان استثنایی در سطح شهرستان افزایش بیش از ۲ برابری خواهد یافت.

کنترل هوشمند سیستم سرمایشی و گرمایشی تمامی فضاها با قابلیت تعریف زمان بندی در راستای مدیریت مصرف انرژی، کنترل و مونیتورینگ از راه دور و اجرای سناریوهای متفاوت برای فصل مختلف سال از ویژگی‌های این مدرسه هوشمند است.

امروز همچنین با حضور مهرداد بذرپاش عملیات ساخت چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع و مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت ۲ هزار و ۵۲۴ متر مربع و براورد اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در شهر سهند آغاز شد.

امروز با حضور وزیر ره و شهرسازی ۸۳۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند به عنوان اولین واحدهای نهضت ملی مسکن در سطح استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

همچنین عملیات اجرایی ۵ پنج هزار و ۱۴۷ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند با برآورد اعتبار اولیه ۵۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

کد خبر 6089308

دیگر خبرها

  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور