Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی کشور سالانه به ساخت یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد که مطابق آمار رسمی طی ۷ سال اخیر ۳.۵ میلیون مسکن ساخته شده، است، یعنی کمبود ۳.۵ میلیون واحدی. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خبرگزاری تسنیم، مطابق بررسی‌های صورت گرفته کشور سالانه به حدود یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که از سال 92 تا امروز به دلیل تغییر سیاست‌های دولت در این بخش با کمبود حدودی 50 درصدی مواجه هستیم. مسئله‌ای که پیش‌زمینه افزایش قیمت‌ها را به وجود آورده است.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی سهم مسکن در سبد هزینه خانوار شهری  سال 92 معادل 33.2 درصد، در سال 93 معادل 33.4 درصد، در سال 94 معادل 33.7 درصد، در سال 95 معادل 34.1 درصد، در سال 96 معادل 33درصد، در سال 97 معادل 33.9 درصد و در سال 98 معادل 36.4 درصد بوده است.

در بخش تولید مسکن شهری نیز عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم نشان می‌دهد که از سال 92 تا پایان سال 98، معادل 3 میلیون و 583 هزار مسکن شهری تولید شد. عملکرد دولت به تفکیک سال حاکی از آن است که در سال 92 معادل 834 هزار واحد، سال 93 معادل 719 هزار واحد، سال 94 معادل 548 هزار واحد، سال 95 معادل 382 هزار واحد، سال 96 معادل 60 هزار واحد، سال 97 معادل 645 هزار واحد، سال 98 معادل 395 هزار واحد مسکن شهری تولید شد.

در بخش تولید مسکن روستایی نیز عملکرد دولت تدبیر و امید در مجموع 479 هزار واحد مسکن روستایی تولید شد. تفکیک احداث واحدهای مسکونی در دولت تدبیر و امید نشان می‌دهد که در سال 92 معادل 105 هزار واحد، در سال 94 معادل 83 هزار واحد، در سال 95 معادل 72 هزار واحد، در سال 96 معادل 70 هزار واحد، در سال 97 معادل 74 هزار واحد، در سال 98 معادل 75 هزار واحد مسکن روستایی در سراسر کشور تولید شد.

معاون وزیر راه: پرونده مسکن مهر در این دولت بسته می‌شود

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت مسکن بازار مسکن اخبار مسکن مهر قیمت مسکن بازار مسکن اخبار مسکن مهر میلیون واحد هزار واحد تولید شد معادل 33

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت ۶۲ درصدی تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدزبیر موسوی، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در نشست شورای بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، اظهار کرد: میانگین پرداخت کشوری ۵۵ درصد بوده اما در استان ۶۲ درصداست.

وی افزود: ۵۳ هزار و ۶۵ پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده است و بقیه را حداکثر تا اواخر خرداد معرفی می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک ملی ۴۵۰ سهمیه داشتیم که ۴۱۶ واحد معرفی شده‌است، در سال جدید بانک‌ها اعلام کرده‌اند سیاست‌ها هنوز ابلاغ نشده‌است و پرداخت‌ها کمتر شده‌است، انتظار داریم کمی سخت‌گیری‌ها در بخش ضمانت‌ها نیز کمتر شود، سال جدید پرداختی در بانک ملی نداشتیم.

سهراب اصالت‌زاده معاون بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست وضعیت پرداخت تسهیلات مسکن از طرف بانک‌ها را شرح داد و گفت: بانک سپه ۷۰۰ سهمیه دارد که ۲۰۹ واحد انعقاد قرارداد شده‌ اما در سال جدید هنوز پرداختی انجام نشده‌است.

وی افزود: سهمیه بانک مسکن ۱۳۵۰ فقره بوده که از ۱۲۰۰ مورد معرفی شده ۴۲۴ مورد انعقاد قرارداد شده است.

اصالت‌زاده تصریح کرد: سهمیه بانک تجارت ۱۵۰۰ واحد سهیمه بوده که از این تعداد ۱۱۴۵ واحد معرفی شده ۲۱۵ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

وی با اشاره به عملکرد سایر بانک‌ها از سال گذشته تاکنون گفت: در بانک صادرات ۹۰۰ سهمیه داشتیم که ۲۶۳ مورد انعقاد قرارداد شده‌است، در بانک کشاورزی ۴۵۰ واحد سهمیه داشتیم ۴۱۴ مورد معرفی و ۲۱۵ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

معاون بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سهمیه بانک رفاه ۸۰۰ واحد بود که از ۶۸۴ واحد معرفی شده، ۲۰۰ واحد انعقاد قرارداد شده‌است و بانک ملت ۵۵۰ سهمیه بود که ۳۴۳ واحد معرفی شده و ۳۱۵ واحد انعقاد قرارداد شده‌ است.

وی گفت: پست بانک نیز ۳۰۰ واحد سهمیه داشتیم که ۲۰۷ واحد معرفی کردیم و ۴۸ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

کد خبر 749365

دیگر خبرها

  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام