Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی شیرکانی» در نشست خبری در محل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار داشت: با وجود شیوع بیماری کرونا از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ هزار نفر به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در آمدند.

وی در پاسخ به ایرنا درباره تعداد اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال داریم و ۲ میلیون نفر عضو صندوق هستند، این اختلاف به این دلیل است که ممکن است افراد فعال، مستمری بگیر باشند یا اینکه به عضویت صندوق دیگری درآمده باشند؛ بنابراین نزدیک به ۵۰ درصد بیمه شده‌های ما غیرفعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر درخصوص همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران روستایی و عشایر نیز گفت: با توجه به اینکه سرعت رشد حقوق بیش از مستمری است، میزان مستمری افراد متفاوت است و برای از بین بردن این اختلاف تصمیم گرفتیم بحث همسان سازی مستمری بازنشستگان صندوق را اجرایی کنیم، البته باید موضوع همسان‌سازی پنج تا ۶ سال یک بار انجام شود تا فاصله زیاد نشود. 

وی ادامه داد: همسان‌سازی بازنشستگان، روستاییان و عشایر از فروردین امسال اجرایی شد و ۵۳ درصد بار مالی آن بر عهده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر داشت. 

شیرکانی گفت: از دیگر اقدامات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، انتقال سوابق بیمه‌ای بین سازمان تامین اجتماعی و صندوق است، در صورتی که طبق قانون امکان این جابه‌جایی وجود نداشت اما با پیگیری‌های انجام شده در شهریورماه امسال و با مصوبه شورای عالی رفاه این مشکل حل شد و هم اکنون دستورالعمل‌هایی اجرایی آن توسط سازمان تامین اجتماعی و صندوق در حال تدوین است. 

وی در ادامه به پوشش بیمه روستاییان و عشایر فاقد بیمه اشاره کرد و گفت: براساس این طرح یک میلیون و ۴۴۰ هزار روستایی و عشایر که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و توانایی پرداخت حق بیمه ندارند، شناسایی می‌شوند و در سال نخست به‌طور رایگان بیمه می‌شوند و به‌تدریج در طول پنج سال حق بیمه از آنها اخذ می‌شود. 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر افزود: تاکنون ۹۰۰ هزار نفر در این راستا شناسایی شده‌اند و پس از تخصیص منابع توسط سازمان برنامه و بودجه، در گام نخست این افراد بیمه می‌شوند و بقیه افراد نیز به تدریج شناسایی خواهند شد. 

شیرکانی، درباره میزان و زمان واریز عیدی مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نیز گفت: افرادی که پیش از ۳۱ شهریور ماه مستمری بگیر بودند معادل یک ماه حداقل حقوق (۵۵۰ هزار تومان) عیدی دریافت می‌کنند و برای افرادی که در ۶ ماهه دوم بازنشسته شوند نصف این مبلغ (۲۷۵ هزار تومان) واریز می‌شود. 

وی گفت: هم اکنون ۱۲۲ هزار مستمری بگیر عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بهمن‌ماه عیدی این افراد واریز خواهد شد. 

این مقام مسوول درباره سقف سطوح درآمدی در سال آینده نیز گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده افراد در سطح درآمدی هشت، ۳۵.۵ درصد افزایش حقوق خواهند داشت و حقوق یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت و حقوق افراد در سطح یک نیز از ۵۵۰ هزار تومان به ۶۵۰ تومان می‌رسد و از فروردین سال آینده اجرایی می‌شود.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی زندگی عشایری روستائیان صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر عیدی کارگری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی زندگی عشایری روستائیان سازمان تامین اجتماعی زندگی عشایری روستائیان صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر عیدی کارگری اخبار کنکور صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیمه اجتماعی کشاورزان تامین اجتماعی یک میلیون هزار تومان همسان سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۶۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر

سپاهی رییس امور عشایر شهرستان‌های چابهار ودشتیاری دراین باره گفت: در پی بارش باران اخیر روستاییان وعشایر جنوب استان خوشحال و سرسبزی مراتع باعث چرای بهتر دام‌های آنها خواهدشد

سپاهی ادامه داد: در حوزه عشایر چابهار فقط یک منطقه عشایری راه ان مسدود شده است وبا فروکش کردن باران در حال بازگشایی آن هستیم

وی با اشاره به اینکه قبل از سیل وبحران علوفه مورد نیز به عشایر داده شده است افزود: در زمان سیل توانستیم با مدیریت وخرد جمعی خدمت گزار واقعی باشیم


رییس امور عشایر شهرستان چابهار خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه قسمتی از گوشت ولبنیات مورد نیاز را عشایر منطقه تامین میکنند وبارش‌های اخیر باعث افزایش این تولیدات خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان