Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اسقف سپیان کاشچیان روز دوشنبه در دیدار عباس رضایی استاندار اصفهان با اسقف در کلیسای وانک در پاسخ این سووال آیا مسیحیان مقیم ایران مشکلاتی مواجه هستند، افزود: آزاردهندگان همان افرادی هستند که تحریم‌های ظالمانه را برای مردم ایران اعمال کردند.

 وی خاطرنشان کرد: مشکلات ما به هیچ عنوان داخلی نیست بلکه ظلم‌های خارجی است که در کنار مردم ایران به مسیحیان وارد می‌شود از این رو هرکسی باید این حقیقت را نگاه کند و از دیدگاه ما به این مسائل نگاه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر یادآور شد: در زمان‌های گذشته همیشه از رسانه‌های جمعی مسأله مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی را پیگیری می‌کردم اما در آن زمان شناخت دقیق از این مسأله نداشتم.

اسقف کاشچیان تصریح کرد: اکنون که در ایران خدمت می‌کنم این مسأله برای من آشکار و اکنون شناخت دقیق‌تری از انقلاب اسلامی دارم.

وی ادامه داد: برای من نه تنها افتخار بلکه شانس است که در ایران به ویژه در شهر زیبای اصفهان به خدمت مشغول هستم، در همین راستا دوستان و هموطنان غیرارمنی خود را همسایگان بسیار نیکوی خود می‌دانم.

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران بیان کرد: در ضرب المثلی آمده شما شانس خواهید آورد اگر همسایگان شما افراد خوبی باشند اما باید بگویم افتخار و نیکوی مضاعفی است که اگر همسایگان شما خواهران و برادران شما به حساب بیایند.

به گفته وی اواخر سال جاری عمارت موسیقی ارامنه جلفای اصفهان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افتتاح خواهد شد.

همزیستی خوبی بین پیروان ادیان الهی در اصفهان  وجود دارد

 استاندار اصفهان گفت: همزیستی مسالمت آمیز همراه با دوستی، برادری، وفاق و هماهنگی بین همه پیروان ادیان الهی در استان اصفهان وجود دارد.

عباس رضایی افزود: هیچگونه مشکل و معضلی در این راستا نداریم بلکه وحدت، همراهی و همگرایی خوبی بین پیروان ادیان الهی در استان اصفهان فراهم است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: دیدار با هموطنان ارمنی در فرصت‌ها و مناسبت‌های مختلف نشان از وفاق، همدلی، نوع دوستی، عدالت محوری و هماهنگی است.

وی با اشاره به اینکه تمامی ادیان الهی از یک جایگاه برخوردار هستند، بیان کرد: این همراهی و همدلی میان ادیان الهی باید درسی برای بقیه کشورهای دنیا و مشت محکمی بر دهان معاندان نظام جمهوری اسلامی و کسانی که تحریم‌های ناجوانمردانه را تحمیل کردند، باشد.

حدود هفت هزار نفر از ارامنه کشور در استان اصفهان سکونت دارند.

پیشینه سکونت ارامنه مسیحی در اصفهان به دوره صفویه باز می‌گردد و علاوه بر محله جلفا در برخی روستاها و شهرستانهای تابعه این استان نیز زندگی می‌کنند.

ارامنه دارای کلیساهای متعدد در گوشه و کنار استان اصفهان و در انجام مناسک و برپایی آیین مذهبی و اجتماعی خود آزاد هستند.

برچسب‌ها جامعه مسلمانان تحریم اصفهان ارامنه ایران  عباس رضایی  دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه مسلمانان تحریم اصفهان جامعه مسلمانان تحریم اصفهان ارامنه ایران عباس رضایی دهه فجر اخبار کنکور استان اصفهان ادیان الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۶۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم) سیل در جنوب چین مرگبار شد (فیلم) رقابت خودروهای برقی در نمایشگاه خودروی پکن (فیلم)

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارندگی در مناطقی از غرب و مرکز کشور
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین (فیلم)