Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و استاندار آذربایجان غربی برای افتتاح 3 هزارو 200 میلیارد ریال طرح عمرانی و سرمایه گذاری وارد منطقه آزاد ماکو شد.
به گزارش خبرگزاری آریا و به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ماکو، علاوه بر این پروژه های افتتاحی، 2 طرح عمرانی و توسعه ای نیز با اعتبار بالغ بر یک هزار و 116 میلیارد ریال کلنگ زنی می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افتتاح بزرگراه سردار سلیمانی، افتتاح کارخانه پوشاک، افتتاح واحد تولیدی پرده، افتتاح واحد معدنی سنگ تراورتن و مرمریت سنگاب، افتتاح گاز رسانی به شهرک صنعتی، افتتاح مدرسه قره ایاق و افتتاح سالن شهید سلیمانی از جمله پروژه هایی است که به بهره برداری رسیده و نیز پروژه فنس کشی محدوده منطقه، و طرح توسعه شهر بازرگان کلنگ زنی می شود.
بزرگراه قطعات اول و دوم و سوم دروازه ورودی منطقه آزاد ماکو تا شهر ماکو بطول 51 کیلومتر یکی از پروژه های مهم منطقه است که در قطعه اول بطول 17 کیلومتر با اعتبار 447 میلیارد ریال با پیمانکاری شرکت سنگ راه خوی، قطعه دوم بطول 14 کیلومتر با هزینه 505 میلیارد ریال با پیمانکاری شرکت راهسازی ایران و قطعه سوم بطول 16 کیلومتربا هزینه 672 میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خانم الانبیا(ص) آماده بهره برداری است.
همچنین طرح آرام سازی روستای خلج با 8/8 میلیارد ریال بطول 850 متر ، طرح آرام سازی محوطه پلیس راه ماکو بطول 450 متر با 12 میلیارد ریال، طرح آرام سازی شهر یولاگلدی با 55 میلیارد ریال بطول 1300 متر و نیز طرح آرام سازی روستای قره ایاق با 12 میلیارد ریال بطول 625 متر به بهره برداری می رسد.
پل تقاطع غیرهمسطح فرودگاه نیز با هزینه 178 میلیارد ریال با طول راه های ارتباطی 3هزار و 467 متر از دیگر پروژه های آماده افتتاح است
احداث سالن ورزشی چند منظوره سردار سلیمانی با هزینه 29 میلیارد ریال به مساحت 1906 مترمربع به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.
کلنگ زنی فاز اول فنس کشی محدوده منطقه آزاد ماکو به طول 10 کیلومتر و با اعتبار 256 میلیارد ریال همزمان با بیستمین روز از دهه فجر از جمله پروژه های سازمان منطقه آزاد ماکو است.
بهره برداری از واحد تولید پوشاک شرکت دیانا تجارت ریسمان با سرمایه گذاری 3 میلیون دلاری خارجی و اشتغالزایی 220 نفر ،. واحد تولید پرده با سرمایه گذاری 15 میلیارد ریال و اشتغالزایی 120 نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم، همچنین بهره برداری از واحد معدنی سنگ تراورتن و مرمریت با سرمایه گذاری 550 میلیارد ریال و با اشتغالزایی بیش از 30 نفر و در فاز نهایی 100 نفر به بهره برداری می رسند.
گفتنی است؛ افتتاح مدرسه قره ایاق، بازدید از پروژه های شرکت آناوطن، کارخانه کفش ویستا و نیز بازدید از احداث هتل ماوی از دیگر برنامه های سفر دو روزه مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منطقه آزاد ماکو است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منطقه آزاد ماکو طرح آرام سازی میلیارد ریال سرمایه گذاری بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۶۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد

فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین در مراسمی با حضور مهدی صباغی شهردار قزوین و علی فرمانی رئیس شورای شهر افتتاح و بهره‌برداری رسمی از ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در این شهر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مراسم افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال حد فاصل چهارراه میرزا کوچک‌خان تا بلوار شهیدباهنر و بهره‌برداری از ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ به مناسبت هفته ملی شوراها و با حضور مدیران کشوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان لشکری و انتظامی، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری قزوین، برگزار شد.

در این مراسم فاز سوم کمربندی نسیم شمال با حضور خانواده و به دست فرزند آتش‌نشان شهید محمدجواد چگینی به بهره‌برداری رسید. فاز سوم محور نسیم شمال با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و به طول ۲۴۰۰ متر با بهسازی وضع موجود، تعریض معبر، اصلاح شعاع قوس‌ها و اصلاح آب‌روها اجرا شده است.

همچنین در این مراسم ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی از جمله تاکسی، ون، مینی‌بوس و اتوبوس با اعتباری بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 750775

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • بهره‌برداری از ۳ مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی کشور