پیگیری قاچاق فیلم های اکران نشده/ فرجی: از عوامل قاچاق جابجایی بی دقت فیلم میان عوامل است
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۶۳۸۲
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، قاچاق محصولات فرهنگی یکی از دغدغه های صاحبان آثار سینمایی و شبکه نمایش خانگی است که حاصل دسترنج آن ها را به یغما می برد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی روند قاچاق از CD و DVD به لینک های اینترنتی تبدیل شده است بلایی که امروز شاهد قاچاق به روز آثار شبکه نمایش خانگی هستیم و پخش ان در شبکه های مختلف ماهواره ای آفت این رسانه موثر شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
پس از قاچاق فیلم «شنای پروانه» چندی پیش حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی حکمی محمدرضا فرجی را به عنوان «دبیرکل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری» منصوب کرد.
در حکم ارائه شده تاکید شده است: هماهنگی با نهادهای ذی ربط و تشکیل ستاد مذکور با مشارکت صنوف سینمایی برای انجام فعالیت فرهنگی- ترویجی و مبارزه با شبکه های غیرمجاز، و هدایت دبیرخانه استانی ستاد مذکور از جمله مأموریت های جنابعالی می باشد.
در این راستا با توجه به اهمیت این موضوع فرجی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: بالاخره قاچاق محصولات فرهنگی یکی از دغدغه های همه ما است یکی از مسایلی که اهمیت بسیار دارد.
وی ادامه داد: اما نکته ای که باید اینجا گوشزد کنم این است که امنیت و حراست از آثار و محصولات فرهنگی در درجه اول به عهده صاحبان آثار است. تهیه کنندگان نباید بدون دقت فیلم را در اختیار عوامل از جمله لابراتوار، کارگردان یا عوامل دیگر دهند.
فرجی تاکید کرد: تهیه کنندگان نباید فیلم ها را بدون توجه و دقت به سرمایه گذاران آثار تحویل دهند. جابجایی فیلم بدون دقت و توجه در میان عوامل سازنده فیلم یکی از عوامل مهم قاچاق فیلم هاست که در موارد اخیر که مورد بررسی قرار دادیم به این مهم رسیدیم.
وی اظهارداشت: امروز با مساله قاچاق به صورت پیشرفته مواجه هستیم و باید دقت صاحبان آثار در این حوزه بیشتر شود. به طور نمونه اگر مراقب املاک و مستغلات ، ماشین یا مغازه خودمان نباشیم و نکات ایمنی را رعایت نکنیم نباید منکر فعالیت نیروهای پلیس و انتظامی باشیم . اول باید صاحبان آثار به جابجایی اثرشان توجه کنند.
وی درباره اقداماتی که در حوزه صیانت از محصولات فرهنگی به انجام خواهد رساند گفت: در تلاشیم تا یک کمیته رصد با حضور فعال تهیه کنندگان ایجاد کنیم و با جلسات با صاحبان آثار بتوانیم به راهکار موثر در این حوزه بپردازیم.
فرجی در خاتمه تاکید کرد: تلاش می کنیم با هماهنگی مراجع مسئول وذیربط اقدامات زیر بنایی وجدی در این حوزه انجام دهیم و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
انتهای پیام/
منبع: فارس
کلیدواژه: قاچاق شنای پروانه خورشید محمدرضا فرجی سینما محصولات فرهنگی صاحبان آثار
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۶۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
به یاد آتیلا پسیانی و لحظههای ماندگارش در سینما | از هنرمندی در آثار بهرام بیضایی تا حاتمیکیا و بهروز افخمی | ببینید
به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، آتیلا پسیانی از پیشگامان تئاتر تجربیست و چیزی حدود ۸۰ فیلم سینمایی در کارنامه بازیگریاش به چشم میآید؛ از نقشآفرینی برای بهرام بیضایی و تهمینه میلانی تا ابراهیم حاتمیکیا و بهروز افخمی.
آتیلا پسیانی که با بازی در «محله بر و بیا» خالق خاطرات دوستداشتنی برای دهه شصتیها بود، در تمامی سالهای بلند فعالیت هنری خود در گونههای رنگارنگِ جدی تا کمدی به ایفای نقش پرداخت، نقشهایی که نمود آنها در فیلمهای بسیاری پیدا بود.
«کشتی آنجلیکا»، «دو فیلم با یک بلیت»، «مسافران»، «خاکستر سبز» و «روز شیطان» از جمله آثاری بود که او از میانه دهه شصت تا سال ۷۳ در آنها نقشآفرینی کرد. تا بعد از آن نوبت به همکاری با رسول ملاقلیپور و تهمینه میلانی در فیلمهایی چون «هیوا»، «دو زن» و «نسل سوخته» برسد. بعد از آن بود که در حوالی سال ۸۰ نوبت به همکاریاش برای بازی در آثار فریدون جیرانی و کمال تبریزی در فیلمهای «آب و آتش»، «شام آخر» و «گاهی به آسمان نگاه کن» رسید.
فرزاد موتمن که آتیلا پسیانی سابقه بازی در دو فیلم او به نامهای «آخرینبار کی سحر را دیدی» و «صداها» را دارد، بازی این هنرمند عرصههای سینما، تئاتر و تلویزیون را تکنیکی و با تمرکزی بالا در صحنه میخواند که قادر بود نقشهای پیچیده و روانشناختی را به گونهای ادراکپذیر ایفا کند.
گرچه «کما» ی آرش معیریان فیلمی در ژانر کمدی بهشمار میرفت، اما پسیانی ایفاگر نقش جدی در آن بود تا در «اسپاگتی در ۸ دقیقه» تواناییهای بازی در زمینه کمدی را نیز به رخ بکشد. بازی در «آتش بس»، «پاداش سکوت»، «یک عاشقانه ساده»، «پل چوبی»، «نیمه شب اتفاق افتاد»، «غلامرضا تختی» و «سیانور» را از جمله دیگر نقشآفرینیهای به یاد ماندنی این بازیگر فقید میتوان خواند.
آتیلا پسیانی که آخرین نقشآفرینی او بازی در مجموعه «بیگناه» به کارگردانی مهران احمدی بود، بعد از مدتی مبارزه با بیماری سرطان، در میانه نخستین ماه پاییزی سال ۱۴۰۲ دیده از سرای ناپایدار فرو بست.
کد خبر 848317 برچسبها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران چهرههای مشهور