Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه عدالت اجتماعی پیام مهم انقلاب اسلامی است، گفت: همه نگاه و دغدغه دولت، مجلس و همه مسوولان کشور به این سمت هست که عدالت اجتماعی را پیاده کنند.

محمد جواد آذری جهرمی روز دوشنبه در آیین آغاز بهره برداری از اینترنت و شبکه ملی اطلاعات ۱۵۵روستای زنجان و بهره بردای از ۵۶۰ واحد مسکونی محرومان در زنجان افزود: امام راحل و تمام کسانی که پیرو ایشان بودند، دهه فجر آفریدند و انقلاب را به ثمر رساندند، علاوه بر اینکه نگاهشان بر این بود که تکیه ما نباید به کاخ سفید باشد، علاوه برآن تاکید داشتند که نباید بر کرملین هم تکیه کرد؛ نگاه امام راحل این بود که تکیه ما باید به مردم باشد چرا که پشتوانه ما مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امام راحل به کاخ ها توجه نداشت و توصیه می کرد که توجه ما به کوخ ها باشد، نگاه امام راحل این بود که عدالت را به معنای کامل کلمه پیاده کنیم.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: کشور نیازمند توسعه است، ولی اگر نتیجه توسعه این باشد که کاخ ها از جاهایی بیرون بزند و کوخ هایی وجود داشته باشد، ارزش ندارد، چرا که نتیجه توجه و سربرآوردن کاخ ها، وابستگی به کاخ ها است، حالا چه بخواهد این کاخ، کاخ سفید باشد، چه کرملین.

وی با بیان اینکه عدالت اجتماعی شعار عملی امام راحل بود، گفت: نظام اسلامی طی ۴۲ سال بعد از امام راحل و رهبری رهبر معظم انقلاب، همین رویکرد را دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز به برکت نظام اسلامی و خون شهدا و ایستادگی مردم، به هر روستایی در کشور سر می زنیم، زیرساخت های اساسی فراهم است.

آذری جهرمی افزود: بسیاری از روستاها از آب با کیفیت برخوردارند، مشکلاتی هم هست، بسیاری از روستاها به شبکه سراسری برق متصل هستند، ۹۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات اتصال پیدا کرده اند، در کنار این موراد گردشگری و صنایع دستی در روستاها رونق دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز با تلاش های انجام شده بر اساس وعده و قولی که داده شده بود هم اکنون ۱۵۵ روستای استان زنجان با اعتباری بالغ بر ۱۳۴ میلیارد تومان بهره برداری از اینترنت و شبکه ملی اطلاعات را آغاز کردند.

وی افزود: در این زمینه بخش عمده ای از کار انجام شده و بخش باقیمانده طبق برنامه تا پایان سال به اتمام می رسد.

آذری جهرمی یادآور شد: استان زنجان به لحاظ پدافند غیرعامل نیازمند ارتقا بود، در این راستا سایت پدافند غیرعامل زیرساختی استان راه اندازی شد و ارتباطات این استان به صورت استانداردهای پدافند غیرعامل منطبق و پایدار شد.

وی افزود: وعده دیگر ایجاد پارک فناوری اطلاعات در استان زنجان بود که به سرانجام رسید، این پارک به منظور توانمندسازی و ایجاد بازار برای شرکت ها به شبکه پارک های اقتصاد دیجیتال کشور متصل شده است.  /ایرنا

بیشتر بخوانیم: ۱۵۵روستای زنجان بهره‌برداری از اینترنت وشبکه ملی اطلاعات را آغاز کردند

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شبکه ملی اطلاعات فناوری اطلاعات عدالت اجتماعی آذری جهرمی امام راحل کاخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود

رضا ربانی در جلسه اطلاعات مکانی و پروژه ملی جی نف گفت: بر اساس این پروژه همه اماکن کشور دارای شناسنامه می‌شوند تا در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

او گفت : جی نف امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد و همچنین به واسطه ایجاد و راه‌اندازی پایگاه ملی GNAF امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی‌های فیزیکی حاصل خواهد شد.

رضا ربانی گفت: شاهد عقب ماندگی ۴ ساله در این پروژه هستیم که باید تا دو سال آینده جبران شود.

مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست ایران گفت: تا کنون ۳۹ میلیون مکان در این اطلاعات ثبت شده است.

ربانی، مهم‌ترین شاخصه در این پروژه را کمک به شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و کسب و کار عنوان کرد و گفت : این پروژه باعث ایجاد هویت مکانی در کشور می‌شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی هم گفت: در سطح کشور کسب رتبه در شاخص‌ها بستگی به توانمندی‌های هر استان دارد لذا دستگاه‌های اجرایی با تشکیل جلسات چالش‌ها و موانع این پروژه را سریع‌تر حل کنند.

عبدالصمد صفر نژاد با عنوان اینکه در ۱۲ استان کشور در حوزه شهری این پروژه به شکل مطلوب اجرایی شده است، گفت: این قانون لازم الاجراست و همگی برای اجرای آن تسریع داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است
  • کنایه آذری جهرمی به صداوسیما: «بنیاد آقاخان» عکس‌العملی شبیه «ساترا» نداشت
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • راهپیمایی تکریم حجاب و عفاف در شاهرود برگزار می‌شود
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی