Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان از شکل‌گیری یک کارگروه استانی برای راه‌اندازی واحدهای در تملک بانک‌ها خبر داد و گفت: این کارگروه متشکل از نمایندگان استانداری به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی استان، اتاق بازرگانی استان به عنوان نماینده بخش خصوصی و بانک‌های عامل استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌اصغر جمعه‌ای در حاشیه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 40واحد تملیکی در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تعداد تملیکی‌ها بیش از این رقم بوده افزود: خوشبختانه با تلاش مسوولان برخی از این واحدها تعیین تکلیف و به چرخه تولید بازگشتند.

این عضو اتاق ایران خاطرنشان کرد: قرار است که این کارگروه تمهیدات لازم برای راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این واحدها و یا واگذاری آنها به سرمایه‌گذاران جدید را فراهم کند.

وی با اشاره به سه برنامه‌ریزی متفاوت برای این واحدها افزود: قرار است که برای آن دسته از واحدهای تملیکی که همچنان در حال تولید هستند یک رویه و برای آن دسته که ظرفیت بازگشت به چرخه تولید را دارند یک رویه و تصمیم دیگر اتخاذ شود. ضمن اینکه قرار است که تمهیداتی نیز برای آن دسته از واحدهای تولیدی تملیک شده که خطوط تولید آنها فرسوده شود تمهیدات ویژه دیگری اندیشیده شود.

این تولیدکننده از رتبه اول استان سمنان در پایش کسب و کار در تابستان و پاییز امسال خبر داد و گفت: این پایش به صورت مستمر و از سوی اتاق ایران انجام شده و استان سمنان در تابستان و پاییز امسال توانست رتبه اول را در بین ۳۱ استان را کسب کند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان با بیان اینکه این پایش از سوی اتاق ایران و بدون هماهنگی با مسوولان دولتی انجام می‌شود اضافه کرد: عدد شاخص استان در این پایش خوشبختانه در حدود ۵.۴ درصد بود که این‌میزان در کشور به ۵.۹۶ می‌رسید.

وی با برشمردن برخی از مهمترین مشکلات فعالان تولید در استان گفت: غیر قابل پیش‌بینی بودن و نوسانات و تغییرات در قیمت مواد اولیه یکی از مهمترین مشکلات این حوزه است که مربوط به استان نیست.

جمعه‌ای ادامه داد: بی‌ثباتی قوانین و مقررات و بخش‌نامه‌ها و... دیگر مساله مطروحه و دشواری تامین ‌مالی از بانک‌ها دیگر معضل فعالان تولید است که نیاز است تا این مهم در استان رسیدگی و مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با اشاره به برخی از مصوبات شورای امروز گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: یکی از این مصوبات افزایش مدت زمان اعتبار پروانه‌های بهره‌برداری معادن استان بود که برخی از واحدهای معدنی در این بخش مشکلاتی داشتند لذا مدت زمان اعتبار افزایش یافت تا فعالان معدنی با فراغ‌بال بیشتری به فعالیت معدنی بپردازند و کمتر شاهد ابطال پروانه‌های معدنی در استان باشیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات معدنی در استان از تلاش برای امکان اعطای تسهیلات به خرید ماشین‌آلات معدنی خبر داد و گفت: قرار است که مجوز این مهم از معاون اول رئیس‌جمهوری اخذ شود که بانک‌ها بتوانند تسهیلاتی نیز به ماشین‌آلات معدنی که ممکن است در برخی خطوط تولید نیز مورد استفاده باشند، اعطا کنند.

جمعه‌ای از سمنان به عنوان استانی با ظرفیت بالای معدنی نام برد و گفت: استان سمنان در حوزه معدنی از پتانسیل بسیار ویژه ای برخوردار است و حمایت از این بخش می تواند به تولید و اشتغال استان کمک کند.

وی همچنین از تلاش برای الزام همه اعضای شورای گفت‌وگو برای حضور در این جلسات خبر داد و گفت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان عملکرد خوبی داشته و انتظار می رود که همه مسوولانی که برای حضور در شورا تکلیف قانونی نیز دارند، به طور مستمر در جلسات حضور یابند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اتاق بازرگاني سمنان بخش خصوصی استان خبر داد و گفت استان سمنان بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۶۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری روند تکمیل جاده دیباج به گلوگاه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   ️در بخش اتاق خبر صداوسیمای مرکز سمنان، تلفن‌ها و تصاویر ارسالی شما برای اطلاع رسانی بدون واسطه و مستقیم به مسئولان پخش می‌شود.
شما هم استانی‌های عزیز می‌توانید از سوژه ها، مشکلات و اتفاق‌های مهمی که در شهر و روستای شما رخ می‌دهد، تصویر بگیرید و به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۶۹۷ ارسال کنید.
این تصاویر در قالب بخش شهروند خبرنگار با نام شما در بخش خبری، سایت و کانال خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان منتشر می‌شود.
مشکلاتی که از طریق شهروند خبرنگار به اطلاع ما برسد در فهرست برنامه اتاق خبر قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • پیگیری روند توزیع بنزین سوپر در استان سمنان
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • نیکبخت: نوسانات بازار را با تولید به حداقل می‌رسانیم
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • پیگیری روند تکمیل جاده دیباج به گلوگاه
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد