Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در نشست با معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور آموزش‌های زیست محیطی در سنین پایین به کودکان را ضروری دانست و گفت: با ارائه این آموزش‌ها به کودکان، رفتار‌های زیست محیطی در بزرگسالی نیز در آنان نهادینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همه موضوعات اجتماعی فرهنگی به هم مرتبط هستند و دریافت آموزش‌های رفتاری از کودکی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است.

استاندار اردبیل بیان کرد: افرادی که در سایر زمینه‌های رفتاری آموزش‌های لازم را دریافت و عملی نمی‌کنند، در رعایت رفتار زیست محیطی نیز موثر عمل نخواهند کرد.

بهنام جو گفت: در کنار آموزش‌های رفتاری در زمینه اجتماعی، فرهنگی و حتی علمی، باید رفتار‌های زیست محیطی و حفاظت از محیط نیز به کودکان آموزش داده شود تا این رفتار در آنان نهادینه و قابل اجرا شود.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در این نشست،۸۰ درصد معضلات زیست محیطی را ناشی از نبود آگاهی و آموزش عنوان کرد.

ژیلا مهدی آقایی افزود: افزایش آگاهی منحصر به مردم عادی نبوده و لازم است همه مسوولان در افزایش آگاهی‌ها در جامعه نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

او بیان کرد: اگر ارائه آموزش‌های زیست محیطی از کودکی انجام شود، قطعا در بزرگسالی در تصمیم گیری هایش نسبت به محیط زیست تاثیرگذار خواهد بود.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: جلب مشارکت مردم برای اطلاع رسانی در زمینه محیط زیست نیز از جمله ضرورت‌های حال حاضر بوده و در صورت دریافت آموزش از سوی مردم، مشارکت مسوولان نیز در این خصوص عملیاتی خواهد بود.

سعید شهند، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از جلب مشارکت‌های مردمی و ارائه آموزش در این زمینه، مشارکت مسوولان اجرایی استان را در رعایت موازین زیست محیطی مطلوب دانست.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زیست محیطی آسیب های اجتماعی محیط زیست مشارکت مردمی مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۶۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان مختار بذرافشان، گفت: این مأموریت با همکاری مأمورین یگان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی شهرستان میناب انجام شد.

وی افزود: در این راستا از متخلف دستگیر شده مقدار یازده کیلو گرم گوشت کل وحشی و چهار قطعه پرنده جیرفتی کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست میناب گفت: این پرونده به مراجع قضائی ارجاع شد.

کد خبر 6097865

دیگر خبرها

  • سلاجقه: مجوزهای زیست محیطی واردات خودروی برقی صادر می‌شود
  • ضرورت تغییر رویکردهای محیط زیستی در مسیر توسعه دریامحور
  • اصفهان قطب مدیریت پسماند در کشور است
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد