Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@15:53:17 GMT

از پونک تا یافت‌آباد با جاده طرشت

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۶۸۳۷

از پونک تا یافت‌آباد با جاده طرشت

همشهری آنلاین _ مریم باقرپور:  این جاده با شروع از پونک و گذر از روستاهای «باغ فیض» و طرشت به دهستان «جی» و پس از آن با گذر از ده «مهرآباد» به قریه یافت‌آباد می‌رسید. تنها مسیر اصلی غرب به شرق تهران که با این جاده تلاقی داشت، جاده «کن» یا همان بلوار «آیت‌الله ‌کاشانی» کنونی بود که از روستای کن تا دارالخلافه امتداد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گذشته و به‌ویژه در دوره «قاجار»، محل تلاقی این ۲ جاده قدیمی، مکان ارزشمندی برای مردم به شمار می‌آمد چراکه از آن برای تبادل کالا و بنگاه‌داری و به‌ویژه تبادل گندم، آرد و دام استفاده می‌کردند. با گذر زمان، تغییرات زیادی در این جاده صورت گرفت تا جایی که اکنون حدفاصل پونک تا میدان «صادقیه» را با نام «اشرفی اصفهانی» می‌شناسیم و از میدان صادقیه تا میدان «آزادی» به نام «محمدعلی جناح» نامگذاری شده است. هم‌چنین محل تلاقی ۲ جاده دیروز، اکنون میدان صادقیه یا همان میدان «آریاشهر» شهرت دارد.

کد خبر 583622 برچسب‌ها همشهری محله روستا تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله روستا تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۶۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه پلدختر، اظهار داشت: جاده پلدختر - خرم‌آباد باگذشت سالیان از وقوع سیلاب همچنان ناایمن و قربانی می‌گیرد و تسریع در تکمیل آن مطالبه مردم شهرستان‌های پلدختر و معمولان است.

وی عنوان کرد: جاده پلدختر - خرم‌آباد به قتلگاه تبدیل شده و مردم را رنج می‌دهد و باعث شده اتفاقات ناگواری در آن رخ دهد که موجب تلفات جانی زیادی شده است.

امام‌جمعه پلدختر، افزود: تقسیم این جاده به چهار قطعه، تکمیل و سرعت‌بخشیدن به آن خواسته مردم است چرا که هنوز پیشرفت چشمگیری ندارد.

حجت‌الاسلام موسوی، گفت: قطعه‌های این جاده که به قرارگاه خاتم مربوط می‌شود خوب کارکرده اما در سایر قطعه‌ها ردیف بودجه‌ای کفاف نداده و مدت‌ها است تعطیل یا نیمه‌جان است.

وی از تلاش مسئولان، استانداران سابق و نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در جذب اعتبار برای جاده پلدختر - خرم‌آباد تقدیر کرد.

امام‌جمعه پلدختر، یادآور شد: تنها راه برون‌رفت از این مشکلات قرارگرفتن پروژه پلدختر - خرم‌آباد در مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به لرستان است.

کد خبر 6089113

دیگر خبرها

  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • واضح‌ترین تصویرها از مغز با قوی‌ترین دستگاه ام‌آرآی
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد
  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • فیلم| رانش جادهٔ عباس‌آباد به کلاردشت
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف