Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: با توجه به اقداماتی که این دانشگاه در یک سال گذشته داشته است، برای مقابله با کرونا در تمامی بخش‌های مورد نیاز پزشکی برای بیمارستان‌های استان ۱۶۰ میلیارد تومان تجهیزات جذب شده است.

وی افزود: دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، سی‌تی‌اسکن، تجهیزات اتاق عمل، اکوگرافی، آنژیوگرافی، رادیولوژی و دستگاه ونتیلاتور از امکانات و تجهیزاتی است که در بیمارستان‌های استان مستقر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر کریمیان با اشاره به تکمیل مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب بیمارستان مصطفی خمینی شهر ایلام، گفت: مرکز سوختگی  بیمارستان امام خمینی(ره) شهر ایلام نیز تکمیل شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: از مهمترین اقدامات معاونت بهداشتی مرتبط با کرونا در ایلام راه‌اندازی ۲۲ مرکز به صورت ویژه به عنوان مراکز منتخب کرونا در سطح استان است.

وی اظهار داشت: در هر شهرستان بین یک تا چهار مرکز فعال به صورت ۲۴ ساعته یا ۱۶ ساعته کار مراقبت، نمونه‌گیری پیگیری و آموزش افراد مشکوک و مبتلا به کرونا را انجام می‌دهند.

دکتر کریمیان یادآور شد: اگر چه کرونا بسیاری از حوزه‌ها از جمله حوزه اقتصادی، زندگی عادی و فعالیت‌های اجتماعی را از روند طبیعی خود خارج کرده است اما در حوزه سلامت سبب تلاش مضاعف مسوولان و کارکنان برای خدمت بیشتر و ارتقای زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات حوزه‌های مختلف در دانشگاه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: انجام پویش ملی فشارخون در استان و غربالگری بیش از ۸۳ درصد افراد بالای ۳۰ سال در استان شامل شناسایی ۱۷ هزار و ۲۷۶ نفر دارای بیماری فشار خون و سه هزار و  ۶۸۵ نفر مشکوک به فشارخون از جمله اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام است.

دکتر کریمیان ادامه داد: راه‌اندازی شبکه بهداشت و درمان هلیلان به‌عنوان شهرستان تازه تاسیس استان، تکمیل، راه‌اندازی و تجهیز مراکز جامع خدمات سلامت شهری توحید و روستایی پیازآباد در این شهرستان، انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان مبنی بر ساخت یک مرکز درمان بستر نیز از دیگر اقدامات این حوزه در یک سال گذشته است.

وی افزود: راه‌اندازی یک پایگاه اورژانس جاده‌ای و خانه بهداشت در شهرستان هلیلان، راه‌اندازی و تجهیز مراکز جامع سلامت روستایی و شهری و خانه‌های بهداشت در شهرستان‌های ایلام و دهلران، جذب و بکارگیری دستیار دندانپزشک و تکمیل کادر مورد نیاز دندانپزشکی در همه شهرستان‌ها در راستای بهبود شاخص‌های سلامت دهان و دندان و افزایش پوشش جمعیت یکبار خدمت در برنامه پزشک خانواده به صددرصد اقداماتی است که در یک سال گذشته صورت گرفته است.

دکتر کریمیان یادآور شد: همچنین نظارت بر اجرای سه مرحله غربالگری جمعیت در سه گام و پوشش ۹۸ درصدی جمعیت در مرحله اول و بیش از ۷۰ درصدی در مرحله دوم و سوم که جمعیت بالای ۱۵ سال و افراد در معرض خطر، غربالگری و پوشش داده شد.

وی ادامه داد: نظارت و آماده‌سازی مراحل اجرای طرح شهید سلیمانی شامل تیم‌بندی، سازماندهی نیروی انسانی، تیم‌های رهگیری و مراقبتی، نمونه‌گیری بیش از ۴۹ هزار و ۲۶۸ مورد از افراد مشکوک و شناسایی ۲۴ هزار و ۴۰۰ مورد مثبت و ثبت اطلاعات و نتایج نمونه آن در سامانه سیب و پیگیری اطرافیان پیگیری افراد در قرنطینه از دیگر اقدامات این حوزه است.

دکتر کریمیان با بیان اینکه نظارت های بهداشتی نیز در این بازه زمانی تشدید شد، افزود:  از ۸۸ هزار و ۲۸۳ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید، ۲۹ هزار و ۵۳۳ اخطاریه بهداشتی صادر، هزار و ۷۴۷ مورد معرفی به مراجع قضایی و ۲ هزار و ۹۴۹ مورد مراکز و اماکن پلمپ شدند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۵ هزار و ۲۴۱ بازرسی از هشت هزار و ۲۱۷ کارگاه شناسایی شده در سطح استان صورت گرفته است.

دکتر کریمیان تاکید کرد: فعالیت‌ها و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی از بهمن سال گذشته تا بهمن امسال نشانگر حجم گسترده و عظیم خدمات و فعالیت‌های انجام شده در تمام حوزه‌هاست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت:  توزیع اقلام حفاظت فردی برای همه بیمارستان‌ها به صورت هفتگی از شروع بیماری کرونا در استان، مشارکت در انتقال بخش قلب بیمارستان شهید مصطفی به بیمارستان شهدای زاگرس در موج اول، راه‌اندازی آزمایشگاه دوم تشخیصی کرونا با همکاری بخش خصوصی در موج اول کرونا از اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

دکتر عباس قیصوری اظهار داشت: تهیه مخزن اکسیژن مایع ۲۵ تنی جهت بیمارستان امام خمینی (ره)، ایجاد تیم های تنفسی در همه بیمارستان‌های استان جهت آموزش پرسنل و مدیریت مصرف اکسیژن به صورت شبانه‌روزی در موج سوم کرونا، خرید بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای آزمایشگاه مرکزی بیمارستان‌ها و کلینیک‌های سطح استان، خرید ۵۰۰ کپسول اکسیژن ۵۰ کیلویی برای بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و شهید مصطفی خمینی با افزایش روند بستری بیماران در موج سوم کرونا از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه درمان است.

به گفته وی، خرید تجهیزات تهویه غیر تهاجمی و ۱۸ اکسیژن ساز برای بیمارستان‌های مصطفی، امام خمینی(ره)، طالقانی، بیمارستان‌های دهلران، مهران، سرابله و دره‌شهر در موج دوم و سوم و فراهم کردن ۴۰۰ تخت عادی کرونا و ۱۰۰ تخت ویژه در بیمارستان‌های استان در موج سوم کرونا انجام شده است.

دکتر قیصوری اضافه کرد: ایجاد بخش جدید در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) با ظرفیت ۲۰ تخت عادی جهت پذیرش بیماران کرونایی، تبدیل بخش آی‌سی‌یو و بستری عمومی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی شهر ایلام به بخش کرونا با ظرفیت ۲۴ تخت نیز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: خدمات دندانپزشکی بیماران خاص در کلینیک فجر انقلاب و کلینیک دندانپزشکی شهید بهشتی راه‌اندازی و ارائه شده است، همچنین کسب امتیاز درجه یک بیمارستان امام خمینی(ره) در ارزیابی و اعتباربخشی و کسب امتیاز درجه یک بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) آبدانان در ارزیابی از دستاروردهای این دانشگاه است.

برچسب‌ها کرونا ایلام مهران دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ایلام مهران کرونا ایلام مهران دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیمارستان های استان امام خمینی ره دکتر کریمیان بیمارستان ها راه اندازی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۷۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • (ویدیو) معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان
  • مرگ پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • تکذیب مرگ پزشک طرحی در جاسک /در تهران فوت کرده
  • مرگ پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد/ علوم پزشکی: در تهران فوت کرده
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به ایلام سفر کرد
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت