Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اتاق کرمانشاه، عضو هیات رییسه اتاق ایران و رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه، با نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیدار در ادامه سفر کاری کیوان کاشفی به سوریه و در محل کاخ نخست وزیر در شهر دمشق انجام گرفت.

حسین عرنوس نخست وزیر سوریه در ابتدای این نشست، ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های دولت و مردم ایران، خواستار افزایش تبادلات اقتصادی دو کشور توسط بخش خصوصی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به صدمات سوریه در جنگ، خواستار مشارکت بیشتر شرکت‌های ایرانی در امر بازسازی و راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های سوریه شد.

نخست وزیر سوریه همچنین با اظهار خوشحالی از تاسیس مرکز تجارت ایرانیان در دمشق، این اقدام اتاق ایران را ناشی از اشتیاق‌ بخش خصوصی ایران برای حضور در اقتصاد سوریه دانست و از حمایت کامل دولت سوریه از این مرکز خبر داد.

در ادامه کیوان کاشفی رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه نیز ضمن ابلاغ پیام دوستی فعالین اقتصاد ایران به مردم سوریه، گزارش آخرین اقدامات اتاق مشترک ایران و سوریه را ارائه کرد.

وی حل مسائل بانکی و حمل و نقل گمرکی را نیازهای اصلی افزایش مبادلات دانست و خواستار اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های امضا شده بین معاون اول رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر سوریه شد.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران در این ملاقات با اشاره به تحریم‌های آمریکا، گفت: معتقدیم فشارهای تحریم به دو کشور سوریه و ایران به نقطه پایان خود رسیده و این دو کشور توانسته‌اند الگویی از مقاومت در برابر زیاده خواهی آمریکا به دنیا معرفی کنند.

در ادامه جلسه گزارشی از چگونگی تاسیس مرکز تجارت ایرانیان به نخست وزیر سوریه ارائه شد.

گفتنی است در این سفر کیوان کاشفی رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه ملاقات‌هایی با وزیران کشاورزی، بازرگانی خارجی، بازرگانی داخلی، اتاق های بازرگانی و صنعت دمشق و حلب انجام داد.

همچنین در سفر به حلب برنامه ریزی جهت برگزاری نمایشگاه در فروردین سال 1400 انجام گرفت و به علاوه اولین فروم تجاری در مرکز تجارت ایرانیان در آیین سفر برگزار و طی آن ظرفیت‌های همکاری دو کشور ایران و سوریه بررسی شود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه روسیه ایران کرمانشاه اتاق مشترک ایران و سوریه نخست وزیر سوریه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق برگزار شد.

در این اجلاس سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به همراه اثیر داوود سلیمان الغریری وزیر تجارت عراق و هیئت همراه با اشاره به پیشرفت روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و عراق بر تدوام رفع موانع از جمله در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی، مبادلات مالی و ارزی و تسریع در ساخت پروژه‌های جاده‌ای و راه آهن تاکید کرد، گفت: روابط تجاری ایران و عراق موجب پیوند دو ملت ایران و عراق بوده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: ایران همواره خواهان عراقی یکپارچه و پیشرفته است و در این راستا حمایت های لازم را انجام می دهد.

خاندوزی تاکید کرد: ما برای کشور عراق، خواستار کشوری موفق و مستقل هستیم؛ با این وجود برخی کشور‌های ثالث در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند، اما گسترش روابط تجاری میان و عراق برای ما از اهمیتی بالا برخوردار است.

وزیر اقتصاد عنوان کرد: با توجه به دستاورد‌های ایران در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی و فناوری فرصت‌های بالایی به ویژه در بخش انرژی و ساختمان برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور وجود دارد.

وی به وجود مشکلاتی مانند معوقات پیمانکاران ایرانی در کشور عراق اشاره کرد و افزود: این مشکلات نیازمند پیش‌بینی راهکار‌هایی برای حل‌و فصل این مشکلات است.

وی افزود: کمیته‌های متعددی به دلیل اهمیت موضوعات مشترک برای دو کشور تشکیل شده است تا کار را در زمینه‌های متعددی شامل انرژی مناطق آزاد و بانکی و مالی به صورت تخصصی پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه