Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش مهاجرت به اسپانیا باعث افزایش اخبار جعلی اسلام هراسانه شده است که برای بدنام کردن و به حاشیه راندن مهاجران و جوامع مسلمان به صورت آنلاین منتشر می شوند.

خبرگزاری شبستان،جهان اسلام: افزایش مهاجرت به اسپانیا باعث افزایش اخبار جعلی اسلام هراسانه شده است که برای بدنام کردن و به حاشیه راندن مهاجران و جوامع مسلمان به صورت آنلاین منتشر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در حقیقت انتشار اخبار جعلی درباره مسلمانان همزمان با افزایش چشمگیر مهاجرت گسترش پیدا کرد.

 

در سال 2019 ، اسپانیا رکورددار ورود 748 هزار و 759 مهاجر به این کشور بود. کلمبیایی ها ، مراکشی ها و ونزوئلایی ها سه ملیت بزرگ مهاجر را در اسپانیا تشکیل می دهند.

 

«ناتالیا دیز» روزنامه نگار و حقیقت یاب مهاجرت در «مالدیتا میگرسیون» در این باره می گوید: اخبار جعلی درباره مسلمانان در اسپانیا ثابت است و ارتباط نزدیکی با اخبار جعلی درباره مهاجرت دارد. وقتی صحبت از اخبار جعلی درباره اسلام می شود ، بیشترین موضوعات مربوط به آن است که مسلمانان را به خشونت و تروریسم پیوند می دهد.

 

وی می افزاید: از طریق ارائه اطلاعات غلط بیگانه کردن مسلمانان در اسپانیا تقویت می شود زیرا بیشتر اخبار جعلی درباره مسلمانان آنها را مستقیماا با مهاجرت مرتبط می کند.

 

این دروغ ها با هدف روشن تغییر برداشت جامعه از گروه های مسلمان صورت می گیرد و استدلال های نادرستی را که مردم به آن باور دارند تقویت می کند.

 

در سال های اخیر  افزایش اخبار جعلی به یک نگرانی فزاینده در سراسر جهان تبدیل شده است و اسپانیا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

سازمان مستقل بررسی واقعیت مالدیتا در سال 2017 به منظور مقابله با افزایش اطلاعات نادرست و اخبار جعلی تأسیس شد.

 

از سال 2017 تا 2020 Maldita Migracion  321 تعداد  مورد اخبار جعلی مربوط به مهاجرت و مذهب را شناسایی کرد.

 

بر اساس گزارش منتشر شده در مورد  اطلاعات نادرست ، اقلیت های دینی و سخنان نفرت انگیز که در سال گذشته منتشر شد  از این تعداد ، 168 نفر صرفا با مهاجرت مرتبط بودند ، 129 نفر مستقیمابا مذهب ارتباط داشتند و 70 درصد از آنها منحصرا اسلام را هدف قرار دادند.

 

تعداد اخبار جعلی مرتبط با اقلیت های مذهبی به طور مداوم افزایش یافته است و از 25 درصد در 2017 به 29 درصد در 2018 و 45 درصد در سال 2019 رسید.

 

مونیکا کاریون ، مدیر پروژه های آموزشی و هماهنگ کننده تحلیل در رصدخانه اسلام هراسی در رسانه ها در این باره می گوید: ما دیده ایم که اخبار جعلی نسبت به جامعه مسلمانان کشش گسترده ای دارد و این اخبار  بیش از هر نوع دیگری منتشر می شوند.

 

وی افزود: پوشش بد رسانه ای کل جامعه مسلمان را تحت تاثیر قرار می دهد ، کل جامعه از این پوشش های بد خبری آسیب می بینند.

 

به گفته او نه تنها حملات بصورت آنلاین و رسانه ای انجام می شود ، بلکه این حملات به حملات فیزیکی علیه جامعه نیز تبدیلشده است و مسئله اینجاست که اسلام هراسی همزیستی اجتماعی را به خطر می اندازد.

 

بر اساس گزارش موسسه عمومی مرکز تحقیقات جامعه شناسی (CIS) ، بین سال های 2017 و 2019 مهاجرت به یک مشکل فزاینده برای جمعیت اسپانیا تبدیل شده بود.

 

اسلام هراسی در حال افزایش است

در سالهای اخیر اسپانیا شاهد افزایش نفرت و اسلام هراسی بوده است  که علت آن حملات تروریستی سال 2017 در بارسلونا و کمبریلز است که منجر به کشته شدن 16 نفر شد.

 

بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی وزارت کشور اسپانیا موارد نفرت و اسلام هراسی در اسپانیا بین سال های 2017 تا 2019 حدود  120 درصد افزایش یافته است.

 

با این حال  این وزارتخانه به دلیل عدم تعهد قابل درک برای مقابله با اسلام هراسی مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

با راه اندازی برنامه عملیاتی خود برای مبارزه با جرایم نفرت در سال 2018 این وزارتخانه ترجیح داد اسلام هراسی را به عنوان یک جرم خاص ناشی از نفرت طبقه بندی نکند.

 

داده ها در مورد اسلام هراسی متفاوت است زیرا ارگان های دولتی و سازمان های غیر دولتی مستقل اغلب نتایج متفاوتی را ارائه می دهند.

 

سازمان مستقل « Citizen Platform against Islamophobia » 546 مورد اسلام هراسی را در سال 2017 ثبت کرد که بیش از پنج برابر موارد گزارش شده توسط دولت است.

 

«آرورا علی » ،فعال اسپانیایی-مصری و عضو انجمن اسلامی حقوق بشر در این باره می گوید: عمق فاجعه اسلام هراسی به درستی در داده ها منعکس نمی شود زیرا آنها معمولا بین اسلام هراسی ، بیگانه ستیزی و نژادپرستی فرقی نمی گذارند و این راهی است که دولت از طریق آن می تواند داده های محدودی را که ارائه می شود از عموم مردم مخفی کند.

 

علی رغم اینکه این گزارش چهار سال پیش منتشر شد ، یافته های آن هنوز اساس گزارش دولت در سال 2020  در مورد تبعیض علیه مسلمانان است.

 

«هدی مهدی» یکی از دو میلیون مسلمان است که اسپانیا را خانه خود می نامد و 13 سال در این کشور زندگی کرده است. او یادآوری می کند که از زمان مهاجرت به اسپانیا بارها مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

 

او می گوید: من در بسیاری از امور روزمره و در همه زمینه ها با اسلام هراسی روبرو شده ام: در محل کار ، در زندگی دانشگاهی یا حتی در حمل و نقل عمومی.

 

براساس دیده بان نژادپرستی و بیگانه هراسی اسپانیا ، 87 درصد از مسلمانان هنگام یافتن خانه و 83 درصد هنگام یافتن کار در اسپانیا مورد تبعیض قرار گرفته اند.

 

مهدی می گوید: این روند در طول سالها بدتر شده است. این اتفاق بیشتر و بیشتر می شود و اسلام هراسی در حال عادی شدن است.

 

گزارش دولت در مورد جنایات ناشی از نفرت نشان می دهد که مراکشی ها 7.8 درصد از کل جرایم ناشی از نفرت را در بین خارجی ها در اسپانیا تحمل می کنند.

 

 طبق پروتکل های شناسایی پلیس ، مراکشی ها شش برابر بیشتر از یک اسپانیایی سفیدپوست برای انجام کارهای خود با مشکل مواجه می شوند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسلمانان اسپانیا اسلام هراسی اسپانیا اخبار جعلی درباره اسلام هراسی اساس گزارش منتشر شد سال 2017

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۷۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الکلاسیکوی ایران؛ جنگ سپاهانی‌های پرسپولیس با رانده‌شدگان گل‌محمدی!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اگر سپاهان با نفراتی مثل شهریار مغانلو، رضا اسدی، رامین رضاییان و فرشاد احمدزاده مقابل پرسپولیس قرار بگیرد،در تیم اوسمار ویرا هم سپاهانی های زیادی حضور دارند که به طور طبیعی از انگیزه‌های زیادی برای بازی فینال گونه چهارشنبه شب برخوردارند. این بازیکنان تقریبا همان نفراتی هستند که گل محمدی آنها را برای پرسپولیس نخواست( به جز مغانلو) و حالا آنها با انگیزه زیاد مقابل تیم سابق قرار می گیرند تا شانس قهرمانی پرسپولیس را کم کنند.

یکی از این نفرات دانیال اسماعیلی‌فر است که چهارشنبه محروم است و نمی‌تواند تیمش را همراهی کند اما بازیکنانی چون گئورگی گولسیانی، مسعود ریگی، سروش رفیعی و عیسی آل کثیر هم سابقه بازی در سپاهان را دارند و این آخری همین نیم فصل اول برای تیم رقیب بازی می‌کرد.قطعاً در کنار این نفرات عبدالکریم حسن و اورونوف هم می‌توانند نقش کلیدی در بازی با سپاهان داشته باشند و به پیروزی تیمشان کمک کنند.

پرسپولیس بعد از نمایش پر نوسانی که در اراک ارائه کرد نیاز دارد که در مقابل سپاهان و در فاز دفاعی به مراتب بهتر کار کند. آنها در جام حذفی چهار گل خوردند و اگر قرار باشد مقابل سپاهان هم در خط دفاعی باز بازی کنند بعید است با دست پر از میدان خارج شوند. اتفاقا سپاهان هم نشان داده که در ساختار دفاعی مشکلات زیادی دارد آنجا همچنان خبری از محمد دانشگر نیست و سیاوش یزدانی، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان و...باید راه را بر مردان هجومی پرسپولیس ببندند.

رامین رضاییان و شهریار مغانلو که مورد تمجید ویرا قرار گرفته بودند برای این بازی خاص یک دنیا انگیزه دارند. رضاییان می‌خواهد ثابت کند که همچنان بهترین مدافع راست ایران و جایش در پرسپولیس خالی است. شهریار مغانلو هم که با ۱۴ گل زده در صدر جدول گلزنان قرار دارد، به دنبال عنوان آقای گلی فصل گذشته است و  گولسیانی و کنعانی‌زادگان باید کاملاً مراقب او باشند.

با تمام این اوصاف از کنار انگیزه سپاهانی‌های پرسپولیس هم نباید بی‌تفاوت گذشت. بازیکنی مثل ریگی شاید در ترکیب پرسپولیس کمتر به چشم می‌آید اما از مهره‌های خوب این تیم بوده و سروش رفیعی هم اگر بر خلاف بازی اراک آماده باشد قطعاً می‌تواند یکی از مهره‌های تاثیرگذار پرسپولیس محسوب شود. از طرفی عیسی آل کثیر در همین مدت کوتاه توانسته عنوان بهترین گلزن فصل پرسپولیس را به خود اختصاص بدهد و از شهاب زاهدی جلو بزند، عیسی در محوطه جریمه مهاجم کاملاً خطرناکی است و قطعاً مورایس فکری برای مهار او خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • الکلاسیکوی ایران؛ جنگ سپاهانی‌های پرسپولیس با رانده‌شدگان گل‌محمدی!
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰
  • هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن (+عکس)
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده