Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،پاسدار نعمت‌الله باقری جانشین فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان روز دوشنبه در آیین گرامیداشت سالروز عملیات والفجر۸ در سینما نفت آبادان گفت: عملیات والفجر ۸ کاملا سری بود و تا شروع عملیات نیروها از زمان و مکان عملیات اطلاع نداشتند، به همین دلیل سالروز عملیات والفجر هشت به عنوان روز حفاظت اطلاعات نامگذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: عملیات غرور آفرین والفجر ۸ که منجر به فتح شهر استراتژیک فاو عراق شد یکی از بزرگترین پیروزی‌های رزمندگان بود که شگفتی کارشناسان و محافل نظامی جهان را برانگیخت.

سردار دوم پاسدار باقری گفت: عملیات والفجر ۸ در حالی به پیروزی رسید که هیچ کشوری از ایران پشتیبانی نظامی و اطلاعاتی نکرد اما در مقابل ، دشمن بعثی از همه امکانات برخوردار بود.

او تصریح کرد:عملیات والفجر ۸  دارای پیچیدگی‌های خاصی بود که با مشارکت مستقیم همه نیروها و رزمندگان اسلام از جمله ارتش، سپاه، هوانیروز، توپخانه، زرهی و پیاده به موفقیت رسید.

جمعی از خانواده‌های معظم شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم و پاسداران حفاظت اطلاعات سپاه در این آیین تجلیل شدند.

عملیات والفجر ۸ که از آن به عنوان نبرد اول فاو نیز نام برده می‌شود عملیات آبی خاکی و طولانی‌ترین عملیات دوران هشت سال دفاع مقدس بود که در آن نیروهای سپاه پاسداران و ارتش با غافلگیر کردن نیروهای عراقی از اروندرود عبور کرده و شبه‌جزیره فاو در جنوب عراق را فتح کردند.

در عملیات والفجر هشت تلفات و خسارات سنگینی به دشمن بعثی وارد شد.عراق در جریان این عملیات، بیش از ۵۰هزار نفر کشته ،زخمی و اسیر داد. ۱۰ تیپ پیاده کماندویی و نیروی مخصوص  و ۲ تیپ زرهی، چهار گردان ضد هوایی، ۱۰ گردان جیش الشعبی و پنج گردان توپخانه دشمن در عملیات والفجر ۸ منهدم شدند.

در جریان عملیات والفجر هشت شهر راهبردی فاو به تصرف رزمندگان اسلام در آمد همچنین بیش از ۵۰ فروند هواپیما و چرخبال، صدها دستگاه تانک، نفر بر و خودرو نظامی، توپ صحرایی، توپ ضدهوایی و ناوچه موشک انداز دشمن منهدم گردید.

در بیش از ۷۵ روز نبرد گسترده ایران بر سواحل شمالی خورعبدالله در شبه جزیره مسلط و راه ورود عراق به خلیج فارس بسته شد.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عملیات والفجر8 دفاع مقدس عملیات والفجر ۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۷۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مرحوم حاج احمد راستگوی قلعه جوقی امروز در سن ۹۶ سالگی به دلیل بیماری و کهولت سنی دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

شهید کریم راستگوی قلعه جوقی در دهم فروردین ماه ۱۳۴۶ در شهر روستای قلعه جوق از توابع بخش مرکزی شهرستان سراب در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و در ۲۱ تیرماه ۱۳۶۷ در منطقه موسیان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب