Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:45:32 GMT

بنیاد شهید ‌۲۲ اسفند از خانواده شهدا تجلیل می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۷۸۳۶

بنیاد شهید ‌۲۲ اسفند از خانواده شهدا تجلیل می‌کند

حمید علی صمیمی در ادامه برنامه طرح سپاس، دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا در دیدار با مادر شهید مهدی رضایی مجد در گفت وگو با خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا افزود:‌ چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب را به مردم کشور و خانواده معظم شهدا و ایثارگران تبریک عرض می کنم و در آستانه ورود به ۴۳ امین سال فجر انقلاب اسلامی هستیم که باید این روزها را گرامی بداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید «مهدی رضایی مجد» در ۱۰ اسفند سال ۶۵ در عملیات تکمیلی کربلای ۵ در منطقه عمومی شلمچه به فیض شهادت نائل شد. مهدی دهم اسفند ماه به دنیا آمد و دهم اسفند ماه  هم به سوی معبود خود شتافت.

حاجیه خانم زهرا حاج علی اکبری مادر شهید مهدی رضایی مجد و خواهر شهید محمود حاج علی اکبری دارای سه فرزند جانباز و رزمنده که خود نیز همراه با پدر شهید مرحوم حاج حسین رضایی مجد سالها در عقبه جنگ در اهواز به رتق و فتق تدارکاتی رزمندگان اسلام مشغول بود.

رییس بنیاد شهید تهران بزرگ با بیان اینکه در این روزها باید یاد کنیم از شهدای انقلاب اسلامی، دوران انقلاب، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت ‌افزود:‌ برنامه های مختلفی را دهه فجر برای اجرا پیش بینی کردیم که برنامه اصلی ما بر می گردد به دیدار با خانواده های شهدا و اجرای طرح سپاس که از نزدیک با خانواده معظم شهدا، والدین، همسر و فرزندان شهدا دیدار کرده و از نزدیک با مشکلات خانواده ها روبرو می شویم.

 صمیمی ادامه داد: در دیدارها با رعایت موازین بهداشتی اطلاعاتی از مشکلات خانواده های معظم ایثارگران پیدا می کنیم و در این مسیر کمک های بنیاد را برای برون رفت آنان از مشکلات خواهیم داشت.

رییس بنیاد شهید تهران بزرگ تصریح کرد:‌ در راستای این مهم که راه شهدا ادامه دارد،‌ همه تلاش ما در این دیدارها این است که بتوانیم تقویت فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ای بزرگتر از خانواده ها و در سطح کشور داشته باشیم که هر چه یاد شهدا را در قالب برنامه های بزرگداشت های شهدا و برنامه های مختلف فرهنگی،‌ بر سر زبانها جاری کنیم اثر گذاری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه مشهود تر خواهد بود.

صمیمی ادامه داد:‌ برنامه های دیگری در دهه فجر مانند میهمانی لاله ها،‌ برنامه غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا در تهران و سراسر کشور بوده که این برنامه در روز ۱۶ بهمن انجام شد و با هماهنگی با هوانیروز ،‌گلباران تمامی گلزارهای شهدا از آسمان صورت گرفت.

وی تصریح کرد:‌ برنامه هایی همچون رونمایی از دستاوردهای رسانه ای و تولیدات کتاب در راستای پیشبرد فرهنگ ایثار و شهادت انجام شده ، ‌تجلیل از تعدادی از مادران و همسران شهدا تحت عنوان سالروز وفات حضرت ام البنین(س) در روز بزرگداشت مادران و همسران شهدا در باغ موزه دفاع مقدس نیز انجام گرفت.

رییس بنیاد شهید تهران بزرگ گفت :‌ برنامه تجلیل از همسران و خانواده معظم شهدا در سالروز تولد حضرت فاطمه(س) در روز مادر و روز زن برگزار شده و همچنین تجلیل از بسیجیان جانباز و همکار با هدف تقویت وتوسعه فرهنگ بسیجی با همراهی سپاه پاسداران صورت گرفت.

صمیمی گفت:‌ برنامه های فعالیت های تبلیغی در قالب نشر و نصب پوستر وتراکت در فضاهای مورد نظر انجام شده،‌ تهیه و انتشار کلیپ در فضای مجازی در حوزه فرهنگی انجام گرفته، ‌مسابقات ورزشی در جریان بوده و تا هفته آینده مسابقات نهایی در قالب فجر انقلاب اسلامی در حال انجام است.

وی ادامه داد:‌ در بحث های مربوط به معتمدین معین برنامه هایی داشتیم و با ارتباط با گروههای معتمد که قادر باشند از احوالات جامعه ایثارگری در تهران و شهرستانها مطلع شوند و ما را در جریان بگذارند برنامه هایی صورت گرفته است.

صمیمی درباره بزرگداشت روز شهدا خاطر نشان کرد: در ایران اسلامی هم بر اساس مصوبه شورای عالی فرهنگی روز ۲۲ اسفند یعنی سالروز تاسیس بنیاد شهید روز بزرگداشت شهدا نام گرفته و ما وظیفه داریم بزرگداشت این روز را به اطلاع مردم برسانیم و مردم هم این روز را روز شهید بدانند و یاد کنند از تمامی شهدای عزیزی که جان خود را تقدیم کردند تا امروز ما در امنیت و آسایش زندگی کنیم و توفیقاتی بدست آوریم.

وی افزود: همه کشورها برای خود روز یادمان ها را دارند و برای آن افرادی که جان خود را برای کشورشان فدا کردند این روز توصیه و برنامه ریزی می شود.

رییس بنیاد شهید تهران بزرگ گفت:‌ از همه مردم درخواست داریم اگر در همسایگی آنها خانواده شهدا ایثارگران و جانبازان و آزادگان قرار دارند از احوالات این عزیزان که ایثار کردند با خبر باشند،‌ امروز اگر ما در آسایش و امنیت هستیم مدیون آنها هستیم  و هر چه فرهنگ ایثار و شهادت ترویج شود،‌ کشور و نظام ما در برابر تهدیدات بیگانگان بیمه می شود.

به داشتن چنین فرزندی افتخار می کنم

حاجیه خانم زهرا حاج علی‌ اکبری مادر شهید مهدی رضایی مجد با بیان اینکه به داشتن چنین فرزندی که به مقام شهادت نائل آمد، افتخار می کنم گفت:‌مهدی فوتبالیست خوبی بود که علاقه شدیدی به این رشته و ورزش داشت.
وی ادامه داد: او اهل نماز و روزه بود و به خواندن نماز اول وقت توجه ویژه ای داشت. خوشحالم در کنار اینکه مادر شهید هستم خواهر شهید نیز می باشم و توانستم تا حدودی دین خود را به اسلام و ایران ادا کرده باشم.

مادر این شهید بزرگوار خاطر نشان کرد: هر زمان رهبر معظم انقلاب با صلابت با بیانات محکم خود لرزه به جان استکبار جهانی و بدخواهان انقلاب و ایران اسلامی می اندازند ما در دل شادمان هستیم که فرزندانمان با تقدیم جان خود درخت اسلام را آبیاری کردند و از مرزهای کشور دفاع جانانه ای نمودند.

شهید مهدی رضایی مجد مرد آسمانی فوتبال ایران

شهید رضایی مجد در سالهای ۶۱ و ۶۲ به همراه تیم ملی جوانان به ترتیب در رقابتهای جام پادشاهی بنگلادش و مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در نپال شرکت داشت و موفق شد برای تیم ملی جوانان در مجموع ۱۵ گل به ثمر برساند.

این شهید والامقام در تیم های فوتبال نوجوانان آذر تهران، جوانان و بزرگسالان اکباتان و تهران جوان عضویت داشت و در سال ۶۵ به تمرینات تیم پرسپولیس دعوت شد و در چند دیدار تدارکاتی همراه قرمزهای پایتخت بازی کرد ،‌ ولی او در نیمه دوم سال 65 با حضور در سپاهیان حضرت محمد (ص) ‌برای چهارمین بار راهی جبهه های حق علیه باطل شد تا اینکه در دهم اسفند ماه ۱۳۶۵ در عملیات تکمیلی کربلای ۵ در منطقه عمومی شلمچه به فیض شهادت نائل شد.

ورزش کشور از وجود مردان آسمانی بی‌بهره نبوده و شهید مهدی رضایی مجد کاپیتان اسبق تیم فوتبال جوانان ایران یکی از مردان آسمانی فوتبال ایران است که درزمان حضورخود دراین تیم افتخارات زیادی را نصیب ورزش کشور کرد.

مهدی با پخش خبر رادیو از جا پرید، عراقی ها خرمشهر را اشغال کرده اند، درنگ جایز نبود، بازو بند را باز کرد و چفیه را روی دوشش انداخت, کفش فوتبال را در آورد و پوتین بپا کرد، بعد با همه خداحافظی کرد، با چمن سبز،با آسمان آبی و با چهره هایی که از خجالت سرخ شده بود, سر گذاشت به بیابان، به دیاری که بارانش گلوله بود و خمپاره، به سرزمینی که مقدس بود و حالا با ورود اجنبی آلوده شده بود، شب و روز برایش یکی شد و چه حماسه ها که نیافرید و چه رشادت ها که نکرد تا اینکه دشمن سرش را با گلوله و ترکش های خمپاره هدف گرفت، حالا او به وصال یار رسیده بود.

برچسب‌ها جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران دهه فجر جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران دهه فجر اخبار کنکور فرهنگ ایثار و شهادت شهید مهدی رضایی مجد خانواده معظم شهدا انقلاب اسلامی خانواده ها مادر شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 

 خسرو ملکشاهی در همایش روز روانشناس و تجلیل از فعالین طرح محب استان کرمان گفت: ۸۲ تیم مشاوره در قالب طرح محب به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان ارائه خدمت کردند که جا‌ی تقدیر دارد؛ و‌ی با اشاره به اینکه بدلیل بیماری کرونا فرصت چنین گردهمایی برای جامعه روانشناسان میسر نشده بود گفت: هدف از این همایش یک نشست هم فکری و هم اندیشی و تقدیر از جامعه روانشناسان است که به نوعی بازوان پرتوان سازمان بهزیستی بوده و به افراد نیازمند ارائه خدمت می‌دهید.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه شعار امسال روز روانشناس ((امید آفرینی با توسعه خدمات روانشناختی و مشارکت مردم)) است، گفت: سیاست سازمان بهزیستی توسعه خدمات است.
ملک شاهی بیان داشت:در استان کرمان۱۳۴ مرکز مشاوره وجود دارد و تمام شهرستان‌های استان دارای مرکز مشاوره هستند.

وی افزود: رویکرد سازمان ارائه خدمات تخصصی است که این مهم با کمک با دستگاه‌هایی که به نوعی دارند خدمات مشاوره‌ای انجام می‌دهند.

ملک شاهی در خصوص استفاده از مشارکت مردم در برنامه‌های بهزیستی بیان داشت: در خصوص همین شعار سیاست‌هایی در استان برنامه ریزی و دنبال می‌شود.

وی گفت: مقرر شده بوستان‌هایی با کمک شهرداری به بهزیستی واگذار شود که مراکز ما ضمن کاشت نهال در آن بوستان‌ها به صورت هفتگی و به مناسبت‌های مختلف در محل مستقر شده و خدمات بهزیستی به عموم مردم شناسانده شده و این خدمات به صورت رایگان به مردم ارائه شود.

ملک شاهی در خصوص طرح‌های دیگر بهزیستی که با مشارکت مراکز و کلینیک‌های مشاوره و روانشناسی ارائه می‌شود، افزود: همکاری با خانه‌های کودک و نوجوان و ارائه مشاوره به فرزندان مقیم آنها، استخدام افراد متخصص دارای معلولیت و استفاده از تسهیلات بانکی و حق بیمه کارفرمایی، همکاری در برنامه بهبود و ارتقاء ضوابط خانواده در ۵ سال اول زندگی مشترک و استفاده از خدمات مشاوره و آموزش و مشاوره به افراد واجد شرایط (که اولین بار این طرح در کرمان کلید خورد) از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه در رصد آسیب‌های اجتماعی که با کمک، سازمان بهزیستی همه ساله انجام می‌شود ما وضعیت کل کشوررا می‌دانیم و در مورد آسیب‌های بولد آمار داریم گفت: در بحث کنترل و کاهش این آسیب‌ها نیز از کمک و همکاری مراکز استقبال می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به مناسبت هفته کار و کارگر
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت