Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@07:47:31 GMT

در تور کیش از بازار عرب‌های کیش بازدید کنید

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۸۰۸۲

در تور کیش از بازار عرب‌های کیش بازدید کنید

این بازار سنتی و قدیمی یکی از مکان‌های دیدنی و پررفت‌وآمد جزیره به‌حساب می‌آید که تعداد خریداران زیادی  تمایل دارند هنگام استفاده از تور کیش از آن دیدن و سوغات سفر خود را از این محل تهیه کنند.

بازار صفین از طراحی و معماری به سبک کشورهای عرب‌نشین ساخته شده و البته همان‌طورکه از اسم آن پیدا است، اکثریت فروشندگان آن نیز به زبان عربی سخن می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروشندگانی که در این بازار غرفه‌های خاص خود را دارند، از بومیان جزیره کیش محسوب می‌شوند که عرب‌زبان هستند. بسیاری از خریداران اجناس این بازار سنتی، مسافران تور کیش از تهران هستند که دوست دارند تک‌تک مناطق دیدنی جزیره را به خوبی بشناسند و از آن دیدن کنند.

بازار صفین یا به عبارت بهتر بازار عرب‌های کیش از ۷۰ مغازه و غرفه تشکیل شده است که همگی در یک طبقه بیش از ۲۰۰۰ متری ساکن شده‌اند. در این غرفه‌ها ضروری‌ترین و البته پرفروش‌ترین محصولات موردنیاز خانوارها از پوشاک و لوازم آرایش گرفته تا لوازم‌خانگی به فروش می‌رسد. پس اگر مایل هستید که از اجناس ارزان‌قیمت‌تر کیش استفاده کنید، حتما به این بازار سری بزنید. در نهایت اگر دوست دارید که هزینه سفرتان کنار قیمت تور کیش کاهش پیدا کند، می‌توانید خریدهای خود را از بازار عرب‌های کیش انجام دهید.

انواع مرکز خرید در کیش

علاوه‌بر بازارهای سنتی کیش شما می‌توانید از سایر مراکز خرید این جزیره هم دیدن کنید. برای مثال می‌توانید هنگام بازدید از بوستان مرجان از مرکز خریدی با همین نام یعنی بازار مرجان نیز خرید کنید. این بازار به‌عنوان یکی از پیش‌کسوت‌ترین مراکز خرید جزیره شناخته می‌شود که از ۲۶۰ واحد تجاری تشکیل شده است. علاوه‌براین مغازه‌ها فودکورت، رستوران و کافی‌شاپ برای صرف غذا و دسر و نوشیدنی نیز دارند.

از دیگر بازارهایی که البته وسعت بسیار زیادی دارد، می‌توان بازار مروارید را نام برد که معماری آن برگرفته از تاریخ کهن ما و سازندگان تخت جمشید است. شما برای گشتن و مشاهده همه غرفه‌ها و بخش‌های این مجموعه بزرگ به چند ساعت زمان احتیاج دارید؛ اما در آن واحدها، غرفه‌های پذیرایی و استراحت نیز مهیا شده که خیال‌تان را از بابت رفع خستگی راحت می‌کنند. اگر دوست دارید خرید ارزان‌تر انجام دهید، علاوه‌بر بازار عرب‌های کیش می‌توانید از مرکز خرید مریم هم دیدن کنید. در این جا غرفه‌ها به‌صورت جلو باز و در فضای متفاوت‌تر از سایر بازارها اجناس خود را به فروش می‌رسانند.

اما اگر دوست دارید خریدهای لوکس از بهترین برندهای داخلی و خارجی داشته باشید، حتما سری به مرکز خرید پردیس بزنید. البته این مجموعه از دو مرکز خرید مجزا شامل مرکز خرید پردیس ۱ و پردیس ۲ تشکیل می‌شود که کنار هم بنا شده‌اند. اگر از تور کیش برای مسافرت استفاده کرده‌اید و از آن دسته افرادی هستید که استفاده از ادکلن و عطرهای خوشبوکننده را دوست دارند، پیشنهاد می‌کنیم سری به بازار زیتون بزنید. البته بازار زیتون فقط به فروش خوشبوکننده‌ها اختصاص ندارد و شما می‌توانید هر وسیله‌ای دیگری را نیز در این بازار پیدا کنید.

در زمان استفاده از تور کیش از تهران شاید هوس غذا پختن با ماهی به سرتان بزند که می‌توانید دراین‌صورت مایحتاج خود را از بازار ماهی‌فروشان تهیه کنید. از سایر بازارهای این منطقه می‌توان به بازار کوروش برند سنتر، مرکز تجاری کیش، دیپلمات مال، پارس خلیج، بازار ونوس و... اشاره کرد.

سفر به کیش از هزینه‌ها تا جاذبه‌ها

هزینه سفر به جزیره کیش به عوامل متعددی بستگی دارد؛ قیمت تور کیش و انتخاب شیوه سفر از ابتدایی‌ترین آن‌ها هستند. از وقتی‌که کیش به‌عنوان یک منطقه آزاد معرفی شد، تعداد مسافرت به این جزیره با افزایش زیادی مواجه شده تا جایی که تعداد مسافران در این منطقه از مرز دو میلیون نفر در سال هم گذشت. همین مساله باعث شد که هزینه سفر به کیش بیشتر از هزینه سفر به سایر نقاط کشور باشد؛ اگرچه تجربه سفر به کیش هم بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی است که احتمالا شما در هر جای دیگری با آن روبرو بوده‌اید.

بسیاری از افراد که قصد سفر به کیش را دارند، علاقه‌مند به خرید وسایل خانگی و پوشاک از این منطقه هستند؛ زیرا تعرفه‌های گمرکی شامل محصولات و اجناس جزیره نخواهد شد و قیمت این اجناس نیز نسبت به سایر نقاط کشور مناسب‌تر خواهد بود. همه این عوامل باعث شده کیش به‌عنوان یکی از قطب‌های برتر مسافرپذیر کشور کنار مشهد مقدس قرار بگیرد.

راه‌های سفر به کیش

شما می‌توانید برای سفر به این جزیره هر راهی را انتخاب کنید. خودروی شخصی، قطار و اتوبوس از راه‌های زمینی و استفاده از هواپیما راه هوایی سفر به جزیره کیش هستند. بهترین انتخاب برای کاهش هزینه‌ها استفاده از تور کیش نوروز و برای پایتخت‌نشینان تور کیش از تهران است که با انتخاب زمان سفر، کار رزرو بلیط رفت‌وبرگشت به‌علاوه رزرو هتل را برعهده می‌گیرد. علاوه‌بر قیمت تور کیش جاذبه‌های جزیره هم تاثیر بسیار زیادی بر هزینه تمام شده سفر به کیش خواهند داشت. مکان‌های دیدنی و تفریحی، سرگرمی‌ها و جاذبه‌های تاریخی گردشگری در این جزیره آن‌قدر زیاد است که به کیش لقب مروارید خلیج فارس داده‌اند.

کد خبر 583848 برچسب‌ها سفر - گردشگری سفر - ایرانگردی جزیره کیش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر گردشگری سفر ایرانگردی جزیره کیش سفر به کیش تور کیش مرکز خرید هزینه سفر جزیره کیش غرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم سوغات، ۲۵درصد هزینه‌های زائران

به گزارش قدس خراسان، شاید برای خیلی‌ها اینکه بدانند از مجموع زائران و مسافرانی که مشهد را به عنوان مقصد سفر خود در طول سال انتخاب می‌کنند بیشترین زائران از کدام مناطق هستند یا اینکه کدام مناطق مشهد برای زائران و مسافران بیشترین جذابیت را دارند و مواردی از این دست جذابیت داشته باشد.

در پژوهشی که جمعی از کارشناسان و استادان جهاد دانشگاهی مشهد با کمک دانشجویان و علاقه‌مندان معمولاً در دوره‌های مختلف انجام می‌دهند می‌توان پاسخ بسیاری از این پرسش‌ها را یافت. با وجود این البته فرصتی برای مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه مدیریت اجرایی و شهری به وجود می‌آید تا از این پژوهش و آمارهای آن برای ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی و برنامه‌ریزی برای ماه‌ها و سال‌های بعد استفاده کنند.

پژوهشگر سازمان جهاد دانشگاهی مشهد درباره پژوهش‌هایی که با موضوع سفر زائران و مسافران به مشهد توسط این مرکز انجام می‌شود، می‌گوید: این اتفاق با ارائه پرسش‌نامه‌هایی که معمولاً به صورت مستقیم برای جامعه هدف در نظر گرفته می‌شود ساماندهی می‌شود و به این لحاظ که زائر و مسافر مستقیم نظراتش را عنوان می‌کند و به پرسش‌ها پاسخ می‌دهد به واقعیات نزدیک‌تر است.

مریم رسول‌زاده در خصوص اینکه بیشترین زائر و مسافری که مشهد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند از کدام مناطق و استان‌های کشور هستند، می‌گوید: آخرین آمارها و پژوهش‌های پژوهشکده مربوط به سفرهای نوروزی است، با وجود این با بررسی‌هایی که به تناوب انجام شده است تا حدود زیادی در سایر فصول سال نیز همین آمارها با اندک تغییراتی ثبت می‌شود. 

وی ادامه می‌دهد: بیشترین زائر و مسافری که مشهد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند به ترتیب از استان‌های تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی هستند.

پژوهشگر سازمان جهاد دانشگاهی مشهد در مورد جاذبه‌های مورد نظر زائران و مسافران نیز بیان می‌کند: بیشترین جاذبه‌هایی که برای زائران و مسافران وجود دارد به ترتیب حضور در حرم مطهر امام رضا(ع) و بهره بردن از فیض زیارت است، سپس مجموعه‌های آبی، طرقبه شاندیز، پارک کوهسنگی، آرامگاه فردوسی و زیارت امامزادگان یاسر و ناصر(ع) در رده‌های بعدی قرار دارند.

رسول‌زاده از حضور در بازارهایی همچون بازارهای اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) از جمله بازار رضا، بازار میدان ۱۷شهریور، بازار فردوسی، مجموعه بازارهای الماس شرق و سپاد و همچنین بازار مرکزی مشهد به عنوان مقاصد خرید زائران و مسافران یاد می‌کند و می‌گوید: از هزینه‌های سفر زائران و مسافران به مشهد چیزی در حدود ۲۵ درصد آن سهم خرید سوغات است.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

هاشم رسایی‌فر

دیگر خبرها

  • قیمت کولر صنعتی | 2 سال گارانتی | شرایط چک و اقساط
  • سهم سوغات، ۲۵درصد هزینه‌های زائران
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • اجاره خفت گیر و شرخر چقدر هزینه دارد؟!
  • عصبانیت سرمربی لیگ برتری؛ از جیب شهر ما ۱۰۰ میلیارد برای خرید پرسپولیس دادند
  • سعید دقیقی: 100 میلیارد از جیب مردم قزوین برای خرید پرسپولیس رفته است؛ شهرداری برای شمس آذر هزینه کند!
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره؛ اجاره راه پله به جای مغازه
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره مغازه / ۵ متر راه پله ماهی ۵ میلیون!