Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع دیپلماتیک عرب اعلام کرد، مصر و اردن به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فشار می آوردند تا قبل از برگزاری انتخابات در فلسطین با محمد دحلان که در حال حاضر در ابوظبی به سر می برد، آشتی کند و به این ترتیب مانع پیروزی حماس در انتخابات شود.

 به نقل از عربی۲۱،  به گفته این منبع، ارزیابی مصر و اردن این است که اختلاف میان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و محمد دحلان، رهبر جدا شده از فتح و مشاور فعلی ولیعهد ابوظبی به پراکنده شدن آرای فتح و ضعف و فروپاشی این جنبش منجر خواهد شد و حماس هم از این فرصت در انتخابات استفاده خواهد کرد و همین امر موجب پیروزی این جنبش در انتخابات آینده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت، سفر مدیر سازمان اطلاعات مصر و اردن در هفدهم ماه گذشته به رام الله و دیدار با عباس هم در همین خصوص بود. این سفر تنها دو روز پس از صدور دستور محمود عباس درمورد برگزاری سه انتخابات متوالی شورای قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی در فلسطین صورت گرفت.

وی افزود، مدیران سازمان های اطلاعات مصر و اردن در دیدار با عباس اطلاع دادند که در صورت فروپاشی فتح نباید انتخابات برگزار شود. اردن و مصر از عباس خواستند یک لیست متحد شامل نامزدهای خودش و ‌نامزدهای دحلان تهیه کند تا فتح در انتخابات "قدرتمند" ظاهر شود.

طبق گفته منبع مذکور، مصر، اردن و امارات به شکل واضح در تلاش هستند دحلان و حزب وی را وارد صحنه سیاسی فلسطین کنند و از آنها می خواهند در نهادهای تشکیلات خودگردان مشارکت داشته باشند. اقدامی که شاید به شکست حماس منجر شود.

وی ادامه داد، مصر و اردن می خواهند از طریق انتخابات دحلان را به صدر صحنه سیاسی و رهبری فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین در مرحله بعد بازگردانند و این طرح دیرینه این دو کشور، امارات و رژیم صهیونیستی است. قاهره و امان کاملا واضح به عباس ابلاغ کرده اند که بدون آشتی با دحلان، با برگزاری انتخابات مخالفند.

خبرگزاری رسمی فلسطین "وفا" ماه میلادی گذشته با انتشار خبر کوتاهی اعلام کرد، عباس در رام الله با عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر و احمد حسنی، رئیس سازمان اطلاعات اردن و هیئت همراه آن دو دیدار و طرح آشتی ملی فلسطین و نیز زمان برگزاری انتخابات را مورد بررسی قرار داد.

پیش از این نیز منابع آگاه در گفت‌وگو با وبسایت امارات لیکس فاش کردند که ابوظبی در تلاش است تا محمد دحلان از رهبران جدا شده از جنبش فتح و مشاور کنونی ولیعهد ابوظبی را به انتخابات سراسری آتی فلسطین تحمیل کند و او را بار دیگر به صحنه سیاسی بازگرداند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تشکیلات خودگردان مصر و اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۸۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه عجیب شهید زین‌الدین به یک شهید

محمود احمدلو از نیرو‌های لشکر ۱۷ می‌گوید: شهید امیرحسین ندیری فرمانده اطلاعات عملیات لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) بود و شهید زین‌الدین علاقه زیادی به او داشت.

یک شب امیرحسین ندیری به سنگر ما آمد و ما از سعادت دیدارش خوشحال بودیم. ساعتی بعد مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر ۱۷ و محمدجواد دل آذر فرمانده عملیات لشکر ۱۷ هم رسیدند، اما هر چه کردیم داخل سنگر نیامدند. زین‌الدین می‌گفت که ما کار داریم و لازم است که برویم.

من از میزان علاقه او به شهید ندیری خبر داشتم. به آقا مهدی گفتم: «بیایید داخل سنگر در خدمت باشیم؛ آقای ندیری هم هستند.» آقای مهدی در جوابم گفت: «محمود! چرا زودتر نگفتی؟!» 

به هر حال شهید زین الدین به شوق دیدار شهید ندیری به سنگر ما آمد. وقتی قرار شد شهید ندیری شب را در سنگر ما بماند تصمیم آقا مهدی به کلی عوض شد و به شهید دل آذر گفت: «شما بروید، من امشب را اینجا می‌مانم!» 

من به شوخی به شهید زین‌الدین گفتم: «شما که کار داشتی و می‌خواستی بروی! چطور شد که ماندنی شدی؟!»  پاسخ آقا مهدی را از قبل می‌دانستم! او به شوق دیدار شهید ندیری به سنگرمان آمد و ماندگار شد.

مرداد سال ۶۲ شهید ندیری و شهید شالی برای شناسایی به منطقه عملیاتی مهران رفته بودند که بر اثر برخورد با مین به شهادت رسیدند. شهید زین‌الدین بلافاصله بعد از شنیدن این خبر به معراج شهدا رفت و خیلی گریه کرد. این دوری زیاد طول نکشید و یک سال و سه ماه بعد مهدی زین الدین هم شهید شد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • آمریکا در بحث فلسطین در حال تحول است
  • وزیر خارجه اردن: جنگ غزه انتقام از مردم فلسطین است
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • علاقه عجیب شهید زین‌الدین به یک شهید
  • وزیر دارایی اسرائیل: باید تمامی غزه را نابود کنیم
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • (تصاویر) برگزاری نماز جماعت پشت سر محمود احمدی‌نژاد!