Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@14:22:54 GMT

نو آفرینی این بار در زعفران

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۸۲۸۸

نو آفرینی این بار در زعفران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید احسان مصطفوی مدیرعامل کارخانه نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران گفت: با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت جهاد کشاورزی، یک بانک عامل و نیز مجری این قرارداد، محصول تولیدی زعفران از کشاورزان به قیمت بالاتر از بازار خریداری شده و به کشاورزان آموزش کاشت، داشت و برداشت ارائه می‌شود و به همین منظور ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات تخصیص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: رونمایی از سه طرح سازمان جهانی مدیریت تولید و صادرات زعفران (OSEC)، طرح سوغات ملی ایران و طرح دفاتر پیشخوان صنایع کشور در مشهد بخش دیگری از مراسم ارتباط ویدئویی با رئیس جمهور است. بیشتر بخوانید راه اندازی صندوق سرمایه‌گذاری حمایت از زعفران، زیره و پسته مدیرعامل کارخانه نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران در خصوص کارخانه نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران ادامه داد: این کارخانه به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع در تربت حیدریه قرار دارد و زنجیره ارزش زعفران از آموزش به کشاورزان، ارائه خدمات مشاوره‌ای ادوات کشاورزی و انواع کود، کتابخانه تخصصی زعفران، موزه زعفران و آزمایشگاه‌های مجهز زعفران و تالار بورس تخصصی زعفران در این کارخانه قرار دارد.

مصطفوی بیان کرد: نخستین صندوق سرمایه گذاری کالایی مبتنی بر کشاورزی زعفران، پسته و زیره کشور نیز در تربت حیدریه افتتاح شده است.   انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زعفران ایرانی زعفران کاران صادرات زعفران بورس زعفران تولید زعفران زنجیره ارزش زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران گفت: کیوی و مرکبات نخستین زنجیره ارزش مازندران به شمار می رود که سهم ۲۴ درصدی در تولید ناخالص استان دارند.

رحیم بخشی ۱۳ اردیبهشت در روز پایانی ایران اکسپو ۲۰۲۴-تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت در این نمایشگاه حاصل یک کارگروهی بود که توانستیم توانمندی های استان مازندران را براساس نظام نامه ابلاغی به نمایش بگذاریم، تصریح کرد: از هشت تا ۱۲ اردیبهشت ماه برنامه ریزی برای حضور زنجیره های ارزش مازندران در این نمایشگاه صورت گرفت که بیش از ۲۰واحد تولیدی با اولویت زنجیره های ارزش ۱۲ گانه استان توانستند در این عرصه بین المللی حضور بهم رسانده و توانمندی های خود به نمایش بگذارند.
 وی با اشاره به اینکه از ۱۲ زنجیره ارزش، هشت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی متمرکز شده است، گفت: در دو محصول کیوی و مرکبات براساس نقش این محصولات کشاورزی، ۲۴ درصد در تولید ناخالص استان مازندران سهم یافته اند، دو درصد شیلات و حدود ۶ درصد محصولات باغی در بخش اقتصادی استان نقش بر عهده دارند.
بخشی با تاکید بر اینکه  در ایران اکسپو۲۰۲۴، حدود ۷۰ کشور حضور داشته اند و این، فرصت تجربه آموزی مناسبی برای بخش صادراتی استان‌های مختلف به شمار می رفت، تصریح کرد: شناسایی بازارهای جدید صادراتی و حضور رایزن های اقتصادی کشورهای مختلف، زمینه ساز توسعه تجارت برای استان های مختلف بود که مازندران هم توانست از این مهم بهره بگیرد و امیدواریم بتوانیم در سال های آتی این دستاوردها را به خوبی توسعه داده و برای اشتغال بیشتر بهره بگیریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران
  • کیوی و مرکبات نخستین زنجیره ارزش مازندران است
  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور
  • رفع کمبودهای حوزه آب برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان شمالی
  • پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور+فیلم
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی