Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه جامعه: دویست و هفتادمین جلسه شورای شهر تهران روز گذشته با حضور اعضا برگزار شد و در خلال این جلسه علنی، طرحی برای اصلاحیه مصوبه اعطای نشان‌های شهروندی نیز مطرح شد.

طرحی که بر اساس آن ۶ نفر برای دریافت نشان شهروندی انتخاب شدند و اعضای شورا نیز به انتخاب این افراد رأی مثبت دادند.

اما در میان این ۶ فرد، نام یک نفر بیش از دیگران جلب توجه می‌کند و شاید علت آن هم حواشی بی پایان وی در عالم سیاست باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشان شهروندی برای شهروندی علیه نظام!

شهیندخت مولاوردی دستیار سابق رئیس جمهور در امور شهروندی، همان کسی است که اعضای شورای پنجم روز گذشته به انتخاب وی به عنوان شهروند نمونه و نماینده کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر، رأی دادند.

این در حالی است که هنوز مهر حکم محکومیت مولاوردی به دلیل جرایم امنیتی علیه کشور خشک نشده اما اعضای شورای شهر تهران قصد انتخاب این فرد به عنوان شهروند نمونه را دارند.

مولاوردی که در دولت یازدهم معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و در دولت دوازدهم دستیاری رئیس جمهور در امور شهروندی را بر عهده داشت، ۱۵ آذر ماه سال جاری با رأی دادگاه بدوی به دلیل جرایم امنیتی مجرم شناخته و رأی وی نیز صادر شد.

بر اساس رأی دادگاه، مولاوردی به ۲ سال حبس تعزیری به دلیل در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده با پوشش مسئولین نظام و با هدف برهم زدن امنیت کشور و ۶ ماه حبس تعزیری به دلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محکوم شد.

از ترویج همجنس‌گرایی تا عقیم سازی زنان معتاد کارتن خواب

البته حواشی فعالیت‌های سیاسی معاون سابق امور زنان و خانواده دولت به اینجا ختم نمی‌شود و می‌توان وی را یکی از جنجالی‌ترین زنان جریان اصلاحات دانست.

مولاوردی اردیبهشت ماه سال جاری نیز همزمان با روز جهانی خانواده، اقدام انتشار عکسی در کانال تلگرامی خود کرد. عکسی که به دلیل ترویج همجنس‌گرایی و همجنس بازی در آن، مورد انتقاد بسیاری از فعالان سیاسی قرار گرفت.

البته پس از بالا گرفتن انتقادات به مولاوردی به دلیل انتشار این عکس با هدف ترویج فسا و فحشاء، وی این تصویر را از کانال خود حذف کرد.

پیشنهاد عقیم سازی زنان کارتن خواب نیز حاشیه دیگری بود که مولاوردی آن را مطرح کرد و واکنش‌های فراوانی را نیز در پی داشت. وی دلیل این پیشنهاد را هزینه مالی تولد فرزندان معتاد برای دولت خوانده بود و گفته بود: باید به طور اساسی برای عقیم سازی زنان معتاد کارتن خواب برنامه‌ریزی شود و به طور تخصصی و کارشناسی این طرح بررسی شود و براساس رضایت زنان کارتن خواب عقیم شدن صورت بگیرد.

عمر سیاسی مولاوردی به عنوان چهره زن ثابت و همیشگی جریان اصلاح طلب، همواره با حواشی فراوان و اقداماتی متناقض با عرف و شرع جامعه همراه بوده است.

حواشی بی پایان دستیار سابق رئیس جمهور

از حمایت تلویحی وی از ماجرای دختران انقلاب و چهارشنبه‌های سفید تا حمایت وی از اجرای سند ۲۲۰۳۰ آن هم در تعارض با سخنان مقام معظم رهبری و حتی ارتباط غیرشفاف خانم معاون سابق با جاسوسی که بعداً دستگیر شد.

وجود این موارد در لیست سیاه عملکرد مولاوردی، خود دلیل روشنی برای عدم استحقاق وی برای داشتن جایگاه ویژه در بدنه سیاسی کشور است. افزون بر اینکه حکم دادگاه وی و محرز شدن جرایم دستیار سابق رئیس جمهور برای خروج اطلاعات کشور و تبلیغ علیه نظام مهر تأیید دیگری بر لزوم حرف مولاوردی از دایره سیاست است.

انتخابی که برای شورای شهر پنجم گران تمام خواهد شد

این در حالی است که با وجود مشخص بودن این شرایط و پرونده سیاه مولاوردی، اعضای شورای شهر پنجم در اتفاقی عجیب، مصوبه‌ای را مبنی بر انتخاب مولاوردی به عنوان شهروند نمونه تصویب کرده‌اند.

مصوبه‌ای که بدون وجود هیچ مخالفی تصویب شد و تمام اعضای حاضر در جلسه علنی شورا، به انتخاب مولاوردی بدین عنوان رأی مثبت دادند.

این انتخاب پر حاشیه اعضای شورا نه تنها لطمه‌ای بزرگ بر برند و شعار شفافیت شورای پنجم خواهد بود بلکه منجر به تغییر نگاه مردم به نمایندگان شهری خود خواهد شد.

حال باید دید که دلیل این تصمیم و انتخاب اعضای شورا و عدم مخالفت هیچیک از اعضا با این انتخاب آن هم با وجود مشخص بود پرونده مولاوردی، چیست و نمایندگان مردم در شورای شهر تهران چه توجیهی برای انتخاب یک مجرم امنیتی به عنوان شهروند نمونه دارند.

کد خبر 5141954

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری شورای شهر تهران شورای شهر دولت دوازدهم شهیندخت مولاوردی معصومه ابتکار زنان شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه آیت الله سید ابراهیم رئیسی ویروس کرونا شورای شهر شورای عالی استان ها زنان انقلاب اسلامی ایران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گردشگری محسن حاجی میرزایی میراث فرهنگی شورای شهر تهران کارتن خواب اعضای شورا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۸۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل

انتخاب و خرید دزدگیر منزل امروزه به یک نیاز اساسی در جامعه تبدیل شده است. - اخبار بازار -

اما آنچه که این پروسه را تسهیل خواهد کرد، داشتن اطلاعات کافی در حوزه دزدگیر و سیستم‌های حفاظتی مناسب برای محل مورد نظر است. در واقع انتخاب یک دزدگیر مناسب برای مکان‌های مختلف نیاز به سنجیدن و بررسی فاکتورهایی دارد که استفاده از دزدگیر و سیسم‌های امنیتی را بر اساس نیاز هر موقعیت مکانی، متمایز می‌کند. زیرا واضح است که  دزدگیر منزل  کارآیی متفاوتی با دزدگیر یک فروشگاه خواهد داشت.

از این جهت، به منظور انتخاب و خرید مناسب‌ترین دزدگیر و سیستم امنیتی، لازم است یک راهنمای جامع را مورد استفاده قرار داد که تمام فاکتورهای مورد نیاز در آن بررسی شده است. لذا انواع دزدگیرها را دراین مقاله بررسی کرده‌ایم و چگونگی اتصال آن‌ها به شبکه اینترنت را توضیح داده‌ایم.

بررسی انواع دزدگیرهای هوشمند و تأثیر آن‌ها بر امنیت منزل

دزدگیرها در حالت کلی بر اساس محلی که مورد استفاده قرار می‌گیرند و بر اساس نیاز کاربر، به 5 نوع تقسیم می‌شوند. البته لازم به ذکر است که دزدگیرها و سیستم‌های امنیتی و حفاظتی بر اساس فاکتورهای دیگری نیز می‌توانند دارای تقسیم‌بندی‌های مختلفی باشند. اما در حالت کلی این تقسیم‌بندی، بیشتر از سایر تقسیم‌بندی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع دزدگیر منزل و اماکن عبارت‌اند از:

دزدگیر منزل ساده و دارای آژیر و هشدار محلی

این نوع دزگیر قدیمی‌ترین و ساده‌ترین دزدگیر محسوب می‌شود که به هنگام فعال شدن، تنها با ایجاد صدای آژیر فعالیت می‌کند و از هیچ‌گونه ارسال آلارم راه دور برخوردار نیست. امنیت این نوع سیستم امنیتی بسیار ضعیف است؛ چراکه سارقین می‌توانند به سادگی آن را غیرفعال کنند.

دزدگیر منزل هشدار دهنده تلفن یا خط ثابت

پس از دزگیرهای آژیری، این نوع دزدگیر ساخته و در بازار عرضه شد که می‌توان آن را پیشرفته‌تر از دزدگیر آژیری دانست. این دزدگیر علاوه بر به صدا درآوردن آژیر، با استفاده از برقراری تماس با خطوط تلفن و خط ثابت ذخیره شده در حافظه آن، مالکان را از رخ دادن سرقت مطلع خواهد کرد. از مهم‌ترین مشکلاتی که میزان امنیت این نوع دزدگیر را کاهش می‌دهد، آسان بودن قطع خطوط ثابت تلفن توسط سارقین است. این نوع سیستم با توجه به ارزان بودن آن همچنان در برخی موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دزدگیر منزل هشدار دهنده سیم‌کارتی

این نوع دزدگیر یکی از جدیدترین سیستم‌های حفاظتی است که به هنگام سرقت، از طریق سیمکارت تعبیه شده در دزدگیر، اقدام به ارسال پیامک و تماس با شماره‌های ذخیره شده خواهد کرد.

دزدگیر منزل تحت شبکه

استفاده از دزدگیر اماکن و منزل تحت شبکه اغلب برای ساختمان‌های بزرگ انتخاب می‌شود. این نوع دزدگیر از حسگرهایی برخوردار است که اگر هرکدام از آن‌ها و یا آلارم توسط افراد غیرمجاز تحریک شوند، گزارش دقیق ماوقع، به وسیله ایمیل یا سایت در اختیار مأموران کنترل قرار می‌گیرد.

دزدگیر منزل بی‌سیم

دزدگیر بی سیم ارتباط بین پنل مرکزی و حسگرها به صورت وایرلس برقرار می‌شود. این دزدگیر منزل که از پرفروش‌ترین سیستم‌های امنیتی به شمار می‌رود، حسگرهای آن با استفاده از باتری تغذیه می‌کنند. ارتباط دزدگیر بی‌سیم با پنل از طریق امواج رادیویی برقرار می‌شود که با دو فرکانس 315 و 433 مگاهرتز موجود هستند.

مقایسه دزدگیرهای سیمی و بی‌سیم

دزدگیرهای سیمی و بی‌سیم هرکدام از مزایا و معایب خاصی برخوردار هستند که بر حسب نیاز و ترجیحات کاربر، هریک از آن‌ها می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. دزدگیر سیمی برای شرایطی که کابل سیمی می‌تواند استفاده شود و نیاز به پایداری بیشتر وجود دارد، گزینه بهتری محسوب می‌شود.

اما نحوه نصب این نوع دزدگیر از پیچیدگی و دشواری‌هایی برخوردار خواهد بود و همچنین قیمت آن نیز در مقایسه با دزدگیر بی‌سیم بیشتر است که این موارد از معایب آن به شمار می‌رود. همچنین در شرایطی که سرعت در نصب و انعطاف پذیری بالاتر اولویت داشته باشد، بهتر است از دزدگیر بی‌سیم استفاده شود. این نوع دزدگیر همان‌طور که از نامش پیداست، نیاز به سیم‌کشی نیز نخواهد داشت.

چگونه می‌توانیم دزدگیرها را به شبکه‌های اینترنتی متصل کنیم؟

اتصال  دزدگیر اماکن  و دزدگیر منزل به شبکه‌های اینترنتی امکان نظارت بر محل را از راه دور برای کاربران محقق می‌سازد. این اتصال ممکن است از طریق شبکه اتصال محلی یا LAN و یا از طریق متصل شدن به سرویس‌های ابری باشد. در چنین شرایطی، مالک یا کاربر، می‌تواند فارغ از موقعیت جغرافیایی خود، به محل مورد نظر اشراف کامل داشته باشد. 

برند آیومکس با درک صحیح از اهمیت متصل شدن دزدگیر به شبکه‌های اینترنت، سیستم‌های حفاظتی و امنیتی و دزدگیرهایی را که دارای این قابلیت هستند به بازار عرضه کرده است. این سیستم‌ها برای اجرا شدن به اپلیکیشن‌های خاصی نیاز دارند که به هنگام نصب آن، راهنمای استفاده و اتصال نیز وجود دارد.

راهنمای کامل برای نصب و راه‌اندازی دزدگیر منزل و اماکن

به منظور نصب و راه‌اندازی دزدگیر اماکن برند آیومکس، در ابتدا لازم است یک سیم‌کارت مناسب برای این کار انتخاب و خریداری شود. پس از تهیه سیم‌کارت، لازم است دستگاه رجیستر شود و سپس زون‌ها به صورت کاملاً صحیح نصب شوند. بعد از نصب زون‌ها، نوبت به نصب آژیر می‌رسد.

اتصال باطری پشتیبان در این مرحله انجام خواهد شد و سپس در مرحله نهایی، نحوه عملکرد دستگاه تست خواهد شد. تمامی مراحل این پکیج استاندارد برای نصب دزدگیر برند آیومکس  در مدت زمان 15 دقیقه قابل انجام خواهد بود. لازم به ذکر است که برای سیم‌کارت خریداری شده، ممکن است نیاز به خرید بسته اینترنت باشد. 

آینده پیش روی دزدگیر چگونه است؟

هرچند که دزدگیرها و سیستم‌های امنیتی و حفاظتی امروزه توانسته‌اند نیازهای افراد را به انحای گوناگون پاسخ دهند؛ اما با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی و فناوری‌های نوین، انتظار می‌رود این روند متوقف نشود و کیفیت عملکرد دزدگیر امکان افزایش یابد.

برند آیومکس یکی از بهترین تولید کننده سیستم‌های حفاظتی محسوب می‌شود که با ارائه باکیفیت‌ترین دزدگیرها، توانسته است محافظت از امکان مورد نظر کاربران را به صورت کامل و عاری از نقص پاسخ دهد. این برند با به‌کارگیری نسل جدید سیستم‌های امنیتی بر پایه اینترنت و بدون نیاز به مودم وایرلس، خیال کاربران و مالکان را از حفظ امنیت محل مورد نظر راحت کرده است.

"این مطلب تبلیغاتی است"

دیگر خبرها

  • لیدر سپاهان دستگیر شد؛ تاوان توهین به زنان پرسپولیسی!
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل