Web Analytics Made Easy - Statcounter

تارنمای هیل گزارش داد، با وجود تزریق بیش از ۳۵ میلیون دوز واکسن کرونا در سراسر آمریکا شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد برنامه توزیع واکسن بین جمعیت رنگین‌پوستان عادلانه نبوده؛ موضوعی که انتقاد‌ها را در این کشور برانگیخته است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نابرابری در توزیع واکسن در حالی رخ می‌دهد که جمعیت رنگین پوست در آمریکا با شدت بیشتری در معرض آسیب ناشی از همه گیری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تعدادی از اعضای کنگره در هفته گذشته این نابرابری در توزیع واکسن را مورد توجه قرار داده اند و سه گروه مختلف از قانونگذاران آمریکایی از دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواسته اند به این وضعیت رسیدگی کند.

هیل نوشت: همه گیری لایه‌های نابرابری در نظام سلامت و دیگر ساختار‌ها در آمریکا را برملا و ایجاد نظام برابر در توزیع را به یک نبرد دشوار تبدیل کرده است.

بزرگترین مشکل در این زمینه دسترسی به واکسن و اعتماد به واکسن‌ها است.

فقدان اعتماد به واکسن در جامعه رنگین پوستان و به ویژه جوامع سیاه پوست آمریکا در بی اعتمادی عمیق در دولت آمریکا ریشه دارد.

به نوشته تارنمای آمریکایی، این بی اعتمادی عجیب نیست؛ ضربه‌ای که دولت فدرال در ۱۰۰ سال گذشته بر سیاه پوستان آمریکا وارد کرده همچنان در بین جمعیت سیاه پوست امروز آمریکا نیز مشهود و طنین انداز است.

از اوایل تا اواسط قرن بیستم، ده‌ها هزار نفر از زنان غیرسفیدپوست در آمریکا قربانی برنامه عقیم سازی دولت بوده اند. چهار دهه بعد دولت وقت آمریکا (یکی از بدنام‌ترین پرونده‌های جنجالی درباره اخلاق پزشکی) موسوم به آزمایش سفیلیس در تاسکیگی را به صورت اختصاصی بر روی مردان سیاه انجام شد و تا سال ۱۹۷۲ ادامه یافت.

این تحقیق در سال ۱۹۳۲، زمانی که سیفلیس شیوع گسترده‌ای داشت و هیچ نوع درمان امن و مؤثری برای آن وجود نداشت آغاز شد. تحقیق برای اندازه‌گیری میزان پیشروی سیفلیس درمان نشده در مردان آمریکایی آفریقایی‌تبار طراحی شده بود که به پرونده اخلاق پزشکی جنجال برانگیزی تبدیل شد.

در سال ۱۹۵۱ پزشکان بیمارستان جانز هاپکینز در بالتیمور بدون اجازه یک زن سیاه پوست از او که تحت معالجه سرطان دهانه رحم بود نمونه گرفتند که بخشی از این نمونه بافت به اولین سلول انسانی نامیرا تبدیل شد که هنوز هم به طور گسترده‌ای در تحقیقات امروزی درباره سرطان از آن استفاده می‌شود.

به رغم تلاش دولت فدرال، گروه‌های حقوق شهروندان و دیگر سازمان‌های حامی حقوق بشر برای اعتمادد سازی و جلوگیری از اطلاعاعت غلط در بین جوامع رنگین پوست آمریکا سختی‌های ناشی از زخم گذشته همچنان موانعی را ایجاد کرده است.

به غیر از مشکلات ناشی از توزیع واکسن سیاه پوستان و لاتین تبار‌ها با احتمال کمتری به اینترنت برای ثبت نام آنلاین برای دریافت واکسن دسترسی دارند.

مقام‌های بهداشتی در سطح محلی، ایالتی و فدرال با چالش جمع آوری اطلاعات براساس نژاد و قومیت دست و پنجه نرم می‌کنند که کار را برای واکسیناسیون جوامع محروم مانده دشوارتر کرده است. برخی از سناتور‌های آمریکایی مانند سناتور الیزات وارن، اد مارکی و آنا پرسلی در نامه‌ای خطاب به تشکیلات بهداشت و خدمات انسانی آمریکا عنوان کردند که بدون جمع آوری آمار قوی براساس معیار‌های جمعیت شناسی، سیاستمداران و محققان نمی‌توانند به طور کامل به تاثیر ناشی از نابرابری ناشی از کووید-۱۹ بر جوامع رنگین پوست و رفع تردیدد‌های آن‌ها در خصوص نحوه توزیع واکسن بپردازند.

نابرابری نژادی در این آمار مشاهده می‌شود و از بین افراد واکسینه شدن فقط ۱۱.۵ درصد از آن‌ها لاتین تبار هستند، ۵.۴ دردصد را سیاه پوستان، دو درصد آمریکایی‌های هندی تبار و بومی‌های آلاسکا و تنها ۰.۳ درصد از آن‌ها را بومی‌های هاوایی و ساکنان جزایر اقیانوس آرام تشکیل می‌دهند.

کووید-۱۹ تاکنون در آمریکا بیشترین شمار کشته شدگان را به نسبت جمعیت این کشور داشته است. طبق آخرین آمار ۲۷ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۴۰۳ نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۴۷۴ هزار و ۹۳۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اعتراضات در آمریکا واکسیناسیون در آمریکا توزیع واکسن توزیع واکسن رنگین پوست سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد آقاجان زاده، معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان، با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای زائران، گفت: متقاضیان حج تمتع امسال استان طبق نوبت اعلام شده از امروز تا ۱۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون اجباری به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

آقاجان زاده در خصوص تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیان، توضیح داد: تزریق این واکسن برای افرادی که در دو سال گذشته آن را دریافت نکرده‌اند، الزامی است.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان با بیان اینکه در تبریز حدود ۴۰۰۰ نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروان‌ها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تزریق واکسن حجاج، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرآذربایجان شرقی را نیز در تبریز با توجه به موقعیت مسافرپذیر این شهر داریم.

وی در ادامه به آمار زائران حج تمتع امسال استان اشاره کرد و گفت: شمار متقاضیان حج تمتع امسال آذربایجان شرقی ۳۹۵۱ نفر است که در قالب ۲۸ کاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد. ۱۵ کاروان از این تعداد متعلق به زائران تبریزی است.

آقاجان زاده همچنین از آغاز معاینات پزشکی ۴۵ نفر از عوامل اجرایی پزشکی حج و زیارت که در موسم حج تمتع خدمت رسانی خواهند کرد، از روز گذشته در تبریز خبر داد.

کد خبر 6088814

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد