Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@14:05:09 GMT

رونمایی از موشن‌گرافی شهید سلطانی در شیراز

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۸۹۶۰

رونمایی از موشن‌گرافی شهید سلطانی در شیراز

ایسنا/فارس طی مراسمی از موشن‌گرافی شهید شیرعلی سلطانی به نام "باباشیرعلی" به عنوان جدیدترین اثر حوزه هنری در زمینه ایثار و شهادت، رونمایی شد.

معاون فرهنگی- هنری حوزه هنری استان فارس در مراسم رونمایی از موشن‌گرافی "باباشیرعلی" که در منزل شهید سلطانی برگزار شد، گفت: خوشبختانه انتخاب شهید شاخص سال بنیان خیری شده تا حوزه هنری فارس در این سال ها بتواند هر سال به نام مبارک این شهدا اثری تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه هنری فارس، علیرضا قیصری با بیان اینکه طی سال‌های اخیر، آثاری به نام هنرمندان شاخص فارس تولید شده است، افزود: پس از ساخت ۲ مستند برای شهیدان دکتر فیروزی و خوش اندام، امسال در قالبی متفاوت اثر موشن گرافی با محوریت زندگی خانوادگی شهید سلطانی و ارتباط این شهید عزیز با فرزندانش توسط حوزه هنری فارس تولید شد.

او با بیان اینکه حوزه هنری فارس در سال های اخیر هر سال به نام مبارک شهدای هنرمند شاخص، اثری تولید کرده است، توانسته هر سال به نام مبارک شهدای شاخص هنرمند سال اثری تولید کند.

فرزند شهید شیرعلی سلطانی نیز گفت: می دانیم که برای خلق یک نقاشی روزها و ماه ها وقت صرف می شود و یک اثر انیمیشن بارها و بارها این زحمت تکرار می شود.

وی افزود: اثر حاضر بسیار ارزشمند است و در یک زمان کوتاه سه خاطره از سه دختر شهید را در قالبی هنرمندانه با هم تلفیق کرده و تصویری دلنشین و ارزشمند از ارتباط ما با پدر را ارائه می کند که جا دارد بابت آن از هنرمندان این گروه تشکر کنیم.

کارگردان موشن گرافی «باباشیرعلی» نیز گفت: استقبال خانواده شهید سلطانی از این اثر فراتر از هر جایزه و قدردانی برای تیم هنری این اثر ارزشمند است.

محمدحسن محمودی افزود: ساخت سالانه یک اثر تصویری برای شهید شاخص هنرمند سال باعث افتخار واحد هنرهای تصویری حوزه هنری فارس است.

وی افزود: خوشبختانه در دو سال اخیر برای شهید دکتر علیرضا فیروزی شهید شاخص هنرمند سال ۱۳۹۷ و شهید هاشم خوش اندام شهید شاخص هنرمند سال ۱۳۹۸  دو اثر مستند توسط هنرمندان ساخته شده است.

کارشناس مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری فارس افزود: در این اثر و در زمانی کوتاه  سه خاطره از سه دختر بزرگوار این شهید عزیز را در قالبی هنری با هم تلفیق کردیم تا بتوانیم تصویری دلنشین و ارزشمند از ارتباط خانواده با شهید را ارائه کنیم.

وی ادامه داد: کار هنرمند دادن شعار و انجام سخنرانی نیست، بلکه بیان مسائل در قالب تولیدات هنری‌ست و خوشحالیم که مفهومی مانند سبک زندگی و سیره شهدا که گاهی اوقات در برخی آثار سبب شعاری شدن کار می شود اینجا به صورت هنری بیان شده است.

محمودی گفت: این کار فقط محصول کار یک نفر نیست یا نمی توان آن را به یک واحد نسبت داد. مجموعه ای کنار هم قرار گرفته اند و به عنوان یک کار تیمی آن را به سرانجام رسانده اند و واحد هنرهای تصویری حوزه هنری هم تمام قامت پشت کار بوده است

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شهید شیرعلی سلطانی شاخص هنرمند سال حوزه هنری فارس شهید سلطانی موشن گرافی شهید شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۸۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است

محمدحسن اسدی در آیین تقدیر و تجلیل از پاکبانان سطح منطقه ۷ شهرداری شیراز گفت: عشق، محبت و دوستی در دل پاکبانان موج می‌زند و با تلاش خود توانسته‌اند شهر شیراز را به‌عنوان تمیزترین شهر کشور، شهر پایتخت زیست‌محیطی آسیا و شهری که در یک سال حتی یک روز آلودگی هم نداشته شناخته شود، تبدیل کنند.

او ضمن تشکر از یاوران پای‌کار شهرداری منطقه ۷ شیراز که پیش‌قدم هستند، بیان کرد: این منطقه از مناطق کم برخوردار است، اما طی چند ماه گذشته شهرداری شیراز، بزرگراه سرلشکر شهید استوار را به بهره‌برداری رسانید و دو تقاطع شهید استوار ـ نصر شرقی و شهید استوار -خلیج‌فارس نیز کلنگ‌زنی شد که قول دادیم طی ۱۵ ماه آینده به بهره‌برداری و افتتاح برسانیم و قطعاً امسال و سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه خواهیم بود.

اسدی با بیان اینکه پاکبانان از زحمتکش‌ترین قشر شهرداری هستند، گفت: ما فصل جدیدی در شورای اسلامی شهر و شهرداری شروع می‌کنیم و آن‌هم توجه بیشتر به شما پاکبانان است و مسوولان مناطق با استفاده از ظرفیت قانون، برای همه پاکبانان برنامه‌های مختلف شود.

علی امینی، شهردار منطقه ۷ شیراز نیز گفت: سال گذشته پروژه‌های متعدد و بزرگ در منطقه ۷ افتتاح و کلنگ زنی شد که در سال ۱۴۰۳ حتماً می‌توانیم این پروژه‌ها را تقدیم شهروندان در منطقه کنیم که نشان‌دهنده همت شورا و شهردار است. اگر پاکبانان و کارگران نبودند، شهر به زیبایی خود نمی‌رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره
  • بزرگداشت روز خلیج فارس و رونمایی از ارج نامه محمدباقر وثوقی
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • استاپ‌موشن عرصه نوظهور در بازاریابی است/ نقش موشن‌گرافی در رونق تجارت
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز